fbpx

Algupärase Doomi seeria üks isa, peadisainer ja – progammeerija John Romero on plaanimas tagasitulekut. Romero ei naase küll enam tema kunagisse mängustuudiosse id Software, kust mees lahkus juba 1996. aastal. Õigemini pole stuudio loojatest kedagi alles jäänud – Tom Hall läks uusi jahimaid otsima 1993, Adrian Carmack 2005 ning John Carmack 2014. Hilisemad id Software’i tegijad, nagu Sandy Petersen, American McGee ja Todd Hollenshead, on samuti uued töökohad leidnud. Varajastest tegijatest on alles vaid Tim Willits ja Kevin Cloud, kelle hiilgeaegade kogemus on see, mis paneb mind uue Doomi suhtes lootusi hellitama.

John Romero aga võttis kätte ja tegi oma kaasa Brenda Romeroga täiesti enda stuudio, millel nimeks Romero Games. Kes oleks arvanud, et Doomi seeria rokkstaar, pillava elustiiliga ja aegade jooksul korduvalt oma pikkade mustade juuste mahalõikamisest keeldunud Romero ristib oma uue stuudio enda nime järgi? Õige vastus – seda arvasime tõenäoliselt kõik. Siinkohal soovitan lugeda (või kuulata) läbi audioraamat „Masters of Doom: How Two Guys Created an Empire and Transformed Pop Culture“.

Meet_boss

Romero Games avati juba üleeelmisel aastal, mil Romero andis teada, et on alustanud tööd uue tulistamismänguga. Antud saladusliku projekti kohta pole vahepeal midagi avalikustatud ning selle asemel saime hoopis uue Doomi taseme (Romero polnud Doomi jaoks midagi loonud ligi 21 aastat). Nüüd selgus, et ta ei teinud uut taset lihtsalt heast südamest fännide jaoks, vaid oma vaba aja jooksul, et soojendada end üles Romero Gamesi esimese mängu arenduse jaoks. Mängutööstuse siseasjadel silma peal hoidval ajakirjal Develop õnnestus Romeroga Zürichi mängufestivali Ludicious ajal maha istuda. Saladuskatte all oleva mängu kohta teame ainult seda, et Romero sõnul ei saa seda väga võrrelda ühegi teise modernse tulistamismänguga, sest see on unikaalse kontseptsiooniga, millele sarnast pole isegi tema varem näinud.

Veel üllatavam on kuulda Romero suust, et mängul hakkab olema huvitav narratiiv, sest ükski Doom ega Quake pole loost mitte kunagi huvitunud. Isegi John Carmack ütles kunagi, et lugu mängus on nagu lugu pornofilmis – see võib seal olla, aga pole oluline. Tundub, et Romero uus mäng kaugeneb üha enam Doomist, mis võib sellele teha ainult head. Brenda ja John Romero mainisid, et hetkel on stuudiol olemas kahe mängu ideed, tegeletakse aga ühe projektiga korraga. Millal saame näha, millega John Romero tegeleb? Raske öelda. Tuleb olla kannatlik ja oodata.

Allikas: Develop