fbpx

Peaaegu kaks aastat tagasi, täpsemalt 2014. aasta septembris lasi Nvidia välja viimaste aastate ühe populaarseima videokaardi – GTX 970, mis maksis veidi alla $400, kuid pakkus võimalust mängida kõike, mida hing ihata võib ning seda 1080p ja vahepeal isegi 1440p resolutsioonil maksimaalsete seadetega.

2015. aasta veebruaris aga leidsid graafikakaartide huvilised, et GTX 970 oma reklaamitud 4 GB GDDR5 videomäluga jääb vahepeal hätta. Eriti oli see märgata siis, kui mäng hakkas kasutama üle 3,5 GB, mida väga hästi näitas PC Perspective, võrreldes GTX 980 ja GTX 970 kaarte. Mõlemal videokaardil peab olema 4 GB GDDR5 videomälu, kuid mängides Call of Duty: Advanced Warfare’i 1440p resolutsioonil ultra seadetel märkasid entusiastid, et kuigi GTX 980 jõuab 4 GB piirini, jääb GTX 970 püsima umbes 3,5-3,6 GB peale, mida reaalsuses juhtuda ei tohiks.

gtx 970_2

Sügavam analüüs näitas, et GTX 970 PCB (printed circuit board – trükkplaat) peal on küll olemas 4 GB videomälu, kuid seoses sellega, et GTX 980 ja GTX 970 on vennad (ehk neil on sama graafiline protsessor, kuigi GTX 970 on mõnede väljalülitatud osadega), osutus osaliselt väljalülitatuks üks neljast videomälu kontrolleritest (samas reklaamis Nvidia GTX 970 nagu oleks kõik 100% funktsioneeriv). Lihtsamate sõnadega – 1/8 graafilisest kiibist on kasutatav ainult madalamal kiirusel, mistõttu mängud mõnikord jooksidki kordades aeglasemalt siis, kui videomälu kasutus läks üle 3,5 GB. Nüüd on Nvidia teinud nii, et need kaardid ei kasutagi seda viimast 0,5 GB moodulit, mistõttu seda aeglustumist näha ei ole. Lõppude lõpuks ei häirinud see probleem mängureid nii väga, sest ükski mäng tol ajal ei kasutanud üle 3,5 GB videomälu, olles samal ajal ka normaalse kaadrisagedusega. Nüüd hakkab olukord aga muutuma.

970 pcb

Kogu probleemi põhjuseks tõi Nvidia selle, et inseneride ja turundusosakonna vahel juhtus „vääritimõistmine“, mistõttu kasutas turundusosakond valet informatsiooni. Kui aga mõelda, siis 4 GB on palju ilusam number ning seda on kordades mugavam reklaamida kui 3,5 GB, nii et kas see „vääritimõistmine“ on tõsi või mitte teada ei ole.

Kõik viis selleni, et Nvidia vastu alustati mitu kohtuasja ja alles nüüd jõuti ka üldise kokkuleppeni. Nvidia on kohustatud maksma igale GTX 970 omanikule $30 oma toote vale reklaamimise eest (GTX 970 siiamaani müüakse kui 4 GB videokaarti). Koos sellega on firmal kohustus maksta $1,3 miljonit advokaaditasu.

NVIDIA-Maxwell-GM2042

Põhiprobleemiks kohtu jaoks oli lõpuks mitte 3,5/0,5 GB küsimus, vaid see, et videokaardi teised reklaamitud näitajad olid valed (ROPs ja L2 cache – reklaamitud 64 ROPs ja 2 MB L2 cache, kuid reaalsuses oli 56 ROPs ja 1,75 MB L2 cache), mis osutuski olulisemaks.

Kuidas GTX 970 omanikud saavad oma raha kätte teada veel ei ole, kuid arvatavasti laseb Nvidia lähiajal selle kohta välja ka ametliku teatise.

Allikas: topclassactions.com