Tänavukevadisel MängudeÖÖl esmakordselt toimunud Overwatchi turniiri võitis Eesti e-spordi ladvikusse kuuluva organisatsiooni Boom eSports esindav võistkond. Pärast turniiri tegime intervjuu meeskonna kapteni Aleksandr „ZiCdaMASTA“ Smirnovi, flex-mängija Jan-Jako „Jannukaz“ Passimäe ja organisatsiooni ühe juhi ja asutaja Imre „eVical“ Lebedeviga, et kuulda meeste mõtteid turniiri, MängudeÖÖ, Overwatchi ja e-spordi kohta üldisemalt.
Millised olid esmased emotsioonid pärast MängudeÖÖ Overwatchi turniiri võitu?
Jannukaz: Sina alusta, ma mõtlen nii kaua.
ZiCdaMASTA: Hea üritus oli! See oli üldse esimene kogemus inimeste ees või suure lava peal. Enam vähem suure… <naerab>
Jannukaz: Äge, kui rahvas vaatab, tavaliselt on lihtsalt LAN või arvuti taga niisama.
Z: Väga hea kogemus ja suht head arvutid ja kõik oli tipp-topp… välja arvatud ehk striim. <kõik naeravad>
eVical: Kas mängijatel on veel midagi lisada? Sassil ja Janil ei ole midagi rohkem rääkida või?
<naeravad>
Z: Lahe üritus oli!
E: Napisõnalised poisid…
J: Ei väga vinge, mulle meeldis, lahe atmosfäär ja palju inimesi. Väga viis!
Kas keskendusite õhtu jooksul pingsalt ainult oma võistlusele või jõudsite ka mujal ringi vaadata?
Z: Mina väga mujale ei sattunud. Igal pool oli nii palav ja inimesi täis ja ei olnud eriti palju aega kusagil järjekorras passida. Pigem olin saalis enamus ajast, sest seal oli mõnus jahe ka.
J: No ma käisin ikka igal pool ringi vaatamas, autodega VRi proovimas ja terve ülejäänud ala käisin läbi. Sain teisi mänge ka vaadata. Sai käidud!
Mis sulle eriliselt silma jäi?
J: Silma? No see tantsuvõistlus, mis seal oli. Energiline rahvas oli seal.
E: Jako on meil see tantsijapoiss tiimis jah.
<naerdakse>
J: Jah, jah
Z: Mercy cosplay oli hea…
J: Seda oli päris palju jah
Millise mulje jättis võistlus üldiselt, millise konkurendid?
Z: Turniir oli hästi ülesehitatud. Oli suur üllatus, et 16 tiimi kvalifikatsiooniks kokku tuli. See aitas kaasa, et see oli online ja tasuta. Aga konkurentidest niipalju, et ootasime, et leedukad tuleksid, aga nad ei tulnud. PINK BOYSi kohta arvasime jällegi, et on lihtsam, aga nad ületasid ootusi. Teiste (Kappapride ja Wortex Gaming) puhul me enam-vähem teadsime nende taset. Wortexi vastu mängides natuke tundime ärevust. Esimene mäng läks aiataha nagu alati.
J: Ma arvasin ka, et PINK BOYS tuleb kergem, kuna kvalifikatsioonimäng läks veidike lihtsamalt, aga kohapeal esimese kaardi vist kaotasime
Z: Ei kaotanud
J: Või esimese punkti. Või midagi sellist. Aga noh, päris head, ega nad halvad ei ole. Eesti parimad tiimid, oli fun mängida.
Kui leedukad oleksid siiski kohale tulnud, kas see oleks midagi tulemustes muutnud?
Z: Ma arvan, et…
E: EI!!
J: Oleneb grupist. Natuke oleks ikka
Z: Nad oleksid raskemad. Selles mõttes, et nende tiimi keskmine rank oli meie omaga võib-olla isegi võrdne.
Rääkides Overwatchist üldisemalt, mida te arvate üldse selle paigutusest e-spordi maastikul? Võrreldes teiste populaarsemate mängudega (Dota 2, CS:GO, League of Legends) on Overwatch suhteliselt uus ja värske.
Z: Overwatchi mängida on lõbus, vaadata ei ole. Striime on raske on jälgida, sest see, kes pole mängu kordagi mänginud ei saa aru, mis toimub. Ise ka vaatan mõndasid mänge ja seda kaost, mis aset leiab. Aga see on pigem jah casterite (kommentaatorite) töö, kuidas edasi anda, mis seal toimub.
J: Suht uus mäng, suurte turniiride striimidel on vist umbes üle 100 000 vaatamise. Aga jah, see on aasta aega vana, CS ja LoL ja Dota on sel maastikul aga juba päris kaua olnud. Muidugi, aega kasvada on ja värki.
Z: Eestis ka kasvamas
E: Kui korra eelmise küsimuse juurde tagasi tulla, siis MängudeÖÖ turniiri võit oli steppingstone. TTÜ korraldas ühe OW võistluse, kus oli vist kuus meeskonda ja selle põhjal ei saanud sellist korraliku vaadet, milleks tiim suuteline on, aga Level1 poolt oli see väga hea asi, et see turniir korraldati kohe jutti ja oli näha, et see kogub populaarsust. Nüüd saab sellest kinni haarata ka organisatsiooni poolt ja ma isegi usun siin koos vallutaja (eUnited mängija, Eesti parim) kommentaaridega, et meie tiim on kindlasti baltikumi esikolmikus. Sellest saab kinni haarata ja rohkem flagship tiimina Overwatchiga edasi minna, sest nagu teada, siis meie CS-i tiimil käivad hetkel ka muutused.
Kas te näete, et kunagi võiks juhtuda, et Overwatch on populaarsem e-spordiala, kui näiteks CS:GO?
E: Mina ütleks ei.
J: Ma ka kahtlen miskipärast
Z: Ei, pigem mitte
J: CS on kaua teemas olnud ja minu meelest individuaalselt on see rohkem skilli nõudvam. Ehk ei.
Boom on ilmselgelt Eesti Overwatchi tipus. Mida te arvate aga kohalikust skeenest üldiselt, kas te näete kusagilt reaalset potentsiaali tulemas?
Z: Noh, Wortex. Nemad on vist praegu TOP 2. Ilmselt nemad ongi meie rivaalid. Ehk ka PINK BOYS, nad vist mängivad edasi ja ei läinud laiali.
J: Neli püsivat tiimi on koos, kuigi ma ei tea kas Kappapride on pigem mixed tiim.
E: No tiimid tiimideks, aga kui rääkida mängijate personaalsetest oskustest, siis sellisel toredal lehel nagu overwatch.ee on Eesti ranking täitsa olemas neil, kes ennast sinna kirja pannud on ja seal on päris palju selliseid mängijaid, kes on tegelikult väga kõrge rankinguga. Potentsiaali on Eestis tegelikult ohtralt!
Z: 25 Grandmasterit on praegu.
E: No vot! Grandmaster on TOP 500 eks?
Kuidas Overwatchi arengut Eestis kiirendada?
Z: Rohkem üritusi, rohkem LANe.
E: Seda ma arvasingi, et selline standartne vastus tuleb, et rohkem LANe ja üritusi, aga ma arvan, et ainult sellest ei piisa. Hästi oluline osa on sellel ka auhinnafond – kui teha samamoodi mingi suur LAN ja seal tulevad näiteks korraga nii CS kui OW ja seal pannakse enamus tähelepanu esimese peale, siis ma arvan, et OW ei tõmba just väga palju inimesi. Täpselt selle pärast tuli ka MängudeÖÖle palju tiime, kuna auhinnafond oli teglikult isegi suurem, kui mõnel Eesti suurimal LANil.
Räägime natuke teie meeskonnast. Kuidas te kokku saite ja ühtse grupina mängima hakkasite?
Z: No kõige alguses oli tiim üldse teistsugune. Kui mäng avatud beeta välja tuli, siis tekkis väike sats, kes koos mängisid ja tuli mõte, et võiks tiimi kokku panna ja mingil üritusel osaleda. Mäng on ju alles noor ja potentsiaali on, et äkki saame Eesti parimaks tiimiks <naerab>
Aga siin ajapikku lineup muutus ja kogu aeg mängijad vahetusid… Okei, mitte päris kogu aeg. Näiteks Jannukaz tuli TTÜ LANi ajal Präänikutest ehk praegusest Wortexist meile. Aga mäng on alles noor, tuleb praegustest mängijatest pigem kinni hoida, et väga palju rohkem liikumist ei toimuks.
Mida te enda tugevaks küljeks peate?
Z: Ma arvan, et kogemus. See, et me oleme kaua mänginud ja mängime pidevalt koos, teeme harjutusmatše ja scrimme ka nädala sees. Üritame teha niipalju kui võimalik, kolm-neli päeva tuleb ära. Sellele järgnevad iganädalased ESL-i turniirid.
J: Ja kõik mängivad ka individuaalselt kogu aeg Competetive mängulaadi ja see aitab suht palju kaasa.
Kui palju te nädalas individuaalselt trenni teete? Pikaks üks treening venida võib?
Z: Individuaalse treeningu kohta ma ei tea… Yoko paneb kogu aeg vist, igal õhtul. Aga muidu tiimina koos kolm-neli korda tuleb, et siis on juba hea. Vahel tuleb ka viis. Üks treening ehk mingi kaks kuni neli tundi on. Väga pikaks ei saa venitada. Aga kui on mingi turniir ja kohe välja ei kuku, siis saame kaheksa tundi jutti ka mängida. Sedagi on juhtunud.
E: No tulevikuplaan on kindlasti see, et me saaksime sponsorluse taha ja meie Overwatchi tiimis oleksid täiskohaga mängijad.
Ja see on reaalselt teostatav?
E: See on reaalselt teostatav, aga see on meiesuguse väikese organisatsiooni puhul suhteliselt raske, arvestades, kuidas suures spordiklubid ka nüüd e-sporti tulevad. See on raske, aga võimalik.
Z: Selleks peab maailma tipptasemele, Tier 1 jõudma
Kas lisaks sellele on teil veel mingisuguseid tulevikuplaane või eesmärke, mille poole pürgida? Midagi ehk rohkem käega katsutavamat?
Z: Midagi realistlikumat? Preagu me oleme maailmas vist Tier 3. Tahaks Tier 2 saada, aga selleks peab online turniiridel vähemalt TOP 4 sisse igakord saama. Pärast tuleb Tier 1 ja siis peab kogu aeg võitma. Ja siis juba suuremad turniirid.
E: No üks väga lahe asi on see, et on World Championships, kus on esindatud 32 riiki. Aga seal on see jama, et seal võetakse riigi keskmise ranki järgi järjestus ja hetkel on Eesti seal 40. Muidu saaks mängida meie tiimiga ilmselt Eesti kooseisu eest, aga kuna enamus Eesti mängijaid pole nii head, siis läheb rank alla ja see plaan kahjuks jääb ära.
Kas selle muutmiseks tuleks alustada tabeli alt või ülevalt?
<naerdakse>
E: Tuleks aidata alt poolt pigem.
J: Rääkides nendest eesmärkidest, siis Eestis on LANe küll olnud. Aga eesmärk näiteks kusagile välismaa LANile minna? Soomes on minu meelest suvel tulemas LANid, aga neil on päris kõvad tiimid ka olemas, Helsinki Reds ja NiP. Kui aga sinna läheks ja mõne hea koha kinni paneks, siis see oleks ka minu meelest päris hea tulemus.
E: Kokkuvõtteks võiks öelda, et naaberriikide suuremad LANid, kus Overwatch on, tuleb kinni panna!
J: Just nii!
Kas te peale Overwatchi ka midagi mängite? Näiteks mõnda muud e-spordi mängu? Või midagi hoopis teistsugust?
Z: Kõik on vist mingit mängu mänginud, nagu CS:GO ja LoL. Praegu mina isiklikult ei viitsi midagi muud mängida. Võib-olla vahelduseks mingi lihtne mäng. Teised vist mängivad.
J: Mina teen vahest CS-i ja vahel mängin GTA-d koos sõpradega. Muud vist väga midagi, nipet-näpet.
Z: Mõni me meeskonnast mängib LoL-i.
Kas te jälgite ka, et keegi liiga palju midagi muud ei mängiks ja OW ei kannataks?
Z: Peaasi, et ollakse scrimmiks kohal. Muidu Battle.net-is näeb, kes mida mängib. Ja discordis ka. Aga mingeid reegleid ei ole.
Kas teil on endal mõni päris tipus olev meeskond, kellele pöialt hoiate või enam selleks aega pole?
J: eUnited.
E: eUnitedi puhul peab olema.
Z: Seal, kus eestlane on!
Aga kas leidub mõni eeskuju, kelle striime jälgite ja kellelt inspiratsiooni võtate?
J: Vist mitte. Ma väga palju ei vaata neid.
Z: Pigem, kui vaadata striime, siis õppida midagi uut. Näiteks korealastelt saab setup’e õppida. Igast mängust saab õppida, kui on mingi hea strateegia, mida meelde jätta ja järgi proovida kui vaja. Ise proovime ka vahest eksperimenteerida ja tuleb päris lõbus välja.
Aitäh ja jõudu tulevikuks!
E: Minu ja Boomi poolt ka jõudu ja jaksu Level1-le. Loodame näha veel ägedaid üritusi!
Värske ⚡
-
Teine Tase 504 × Mida teha, kui mängimine hakkab meenutama täiskohaga tööd?
Külla on tulnud Ago, kellega koos räägitakse pikalt ja laialt sellest, mida teeb ukrainlaste ellujäämismäng …
-
VIDEO: HATORi tooted – mida inimesed MängudeÖÖl katsuda said?
MängudeÖÖ raames toimus HATORi toodete esmaesitlus Eestis, mis tähendab, et just seal oli esimest korda …
-
Teine Tase 503 × Stalker 2 võib olla selle aasta kõige olulisem mäng!
Oleme oodanud S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ilmumist juba aastaid. Nüüd on see lõpuks ometi …