Peale seda, kui 2006. aastal ilmunud Nintendo Wii näitas, milliseid hämmastavaid müüginumbreid suudab esile manada konsool, mille mänge juhitakse liikumise abil, asusid konkurendid endale samuti sarnast lahendust otsima.
Kui PlayStationi ideeks oli põhimõtteliselt Nintendo toodangu üleüldise idee lihtne kopeerimine, siis Microsoft läks sammu võrra kaugemale ning ehitas valmis lisaseadme, mis lubas ekraanil olevaid tegelasi ja/või esemeid juhtida ilma ühegi puldita – ainus, mida vaja, oli mängija enda keha. Nimelt kasutas Kinectiks ristatud vidin kaamerat, mis jälgis inimese keha ja jäsemete liikumist, tõlgendades need seejärel ümber mängusisesteks käsklusteks. Seadme esimene versioon jõudis Xbox 360 konsoolile 2010. aasta lõpus ning 2011. aastal kanti Kinect ka Guinessi rekordite raamatusse kui kiiremini müüdud olmeelektroonika seade. Sellest hoolimata jäi seadme tehniline külg soovida ning vaid harva reageeris Kinect mängija liigutustele (tantsumäng Dance Central jääb tänini masina üheks parimaks teoseks).
Ebaõnnestumisele vaatamata üritas Microsoft Kinecti taaselustada Xbox One’i väljatulekuga ning pakkis kaamera iga ostetud mängumasinaga kaasa. Algselt konsooli kohustuslikuks osaks planeeritud lisavidin muutus aga järelmõtteks, kui turule jõudis Xbox One S, millel puudus Kinecti ühendus täielikult ning kaamera kasutamiseks tollel masinal pidid mängijad ostma lisakaabli. Nüüdseks on Microsoft otsustanud Kinecti kuuri taha viia ja selle piinad lõpetada – nimelt anti teada, et lisaseadme tootmine tehastes on ametlikult lõpetatud.
Õnneks elab õnnetu „pult“ edasi teistes Microsofti seadmetes (HoloLens jm), milles erinevaid Kinecti omadusi on kasutatud.
Allikas: Co.Design
Värske ⚡
-
Teine Tase 484 × See mäng on absoluutne tehnoloogiline ime!
Nintendo Switchi eluiga on kohe-kohe otsa saamas, ent ometi suudavad oskuslikud arendajad vahel tõelist maagiat …
-
ARVUSTUS: AOC Q27G4X – parim valik oma vana monitori uuendamiseks
AOC on kauaaegne tegija arvutiseadmete maailmas. Nende perifeeriaseadmed on alati paistnud silma oma hinna-kvaliteedi suhtega. …
-
Teine Tase 483 × Aastal 2024 ilmub rekordiliselt palju Eesti mänge!
Selgus põhjus, miks oleme 2024. aastal enda saadetese niivõrd palju kodumaistest videomängudest räälkinud. Nimelt tehakse …