fbpx

Electronic Artsil on olnud halb nädal. Nende valvsa pilgu all valminud Star Wars Battlefront II ilmub alles täna, ent juba on kõik „Tähesõdade“ fännid tagajalgadele suudetud ajada.

See kõik algas, kui mäng eelmisel nädalal EA/Origin Accessi kasutajatele testimiseks kohale jõudis (tegelikult võib öelda, et tolleks hetkeks pott juba podises, sest EA plaanid mikromaksetega ringlesid internetis varemgi ning nende kohaselt lubati mängulist edu just neile, kes enda rahakotiraudu meelsamini lahti kangutavad).

Üks Redditi kasutaja tegi kiired arvutused, mille kohaselt peaks keskmine mängija kulutama umbes 40 mängutundi, et lahti lukustada sellised ikoonilised tegelased nagu Darth Vader ja Luke Skywalker (hilisemad näited on selle siiski ümber lükanud, jättes nõutud mänguaja kusagile tosina tunni raamesse). Muidugi oli tol hetkel alternatiivseks lahenduseks päris raha eest osta mängusisest valuutat, mille abil soovitud tegelasi ja varustust kasutamiseks avada.

Kuidas otsustas EA fännide pahameelt kommenteerida? Väites, et nende otsus populaarsemad tegelased riivi ja luku taha panna sündis soovist „pakkuda mängijatele tegelaste lahtilukustamisel uhkust ja tunnet, et nad tõesti on midagi saavutanud“. Tõenäoliselt tuli see vaid vähestele üllatusena (ning selgi juhul saame pigem rääkida EA enda töötajatest), et antud vastusest sai kõige ebapopulaarsem kommentaar Redditi ajaloos (kirjutamise hetkel on postitus kogunud umbes 676 000 miinuspunkti). Seda üritati leevendada sellega, et langetati kangelaste lahtilukustamise nõudmisi (ent samal ajal kukkus ka mängusiseste saavutuste eest saadava kübervaluuta hulk).

EA kaheldava väärtusega otsused sellega ei lõppenud. Nimelt otsustas tuntud mänguarendaja ja -kirjastaja korraldada Redditis AMA (Ask Me Anything, ehk teema, kus kõik kasutajad saavad selle loojale küsimusi esitada)… mis oli äärmiselt halb mõte. Samuti sattus kompanii tule alla Belgias, kus võeti Star Wars Battlefront II auhinnakastide ja mikromaksete ümber tiirlev progressioonisüsteem arutluse alla, et selgeks teha, kas tegemist on hasartmänguga. EA muidugi eitas seda.

Kõik see kulmineerus hetkega, mil EA teatas enda blogis, et nad on võtnud kuulda fännide arvamust ning otsustanud eemaldada mängust mikromaksed. Ent siin on küljes üks suur „aga“. Nimelt on tegemist kõigest ajutise lahendusega – samas postituses ütleb DICE’i (Star Wars Battlefront II arendusstuudio) üldjuht Oskar Gabrielson, et võimalus mängusisest valuutat osta naaseb kunagi hiljem, kui stuudio on mängusiseseid muudatusi teinud.

Star Wars Battlefront II on alates tänasest kõikidele huvilistele saadaval. Teine osa erineb eelkäijast selle poolest, et tol korral on  teosele lisatud ka üksikmängukampaania (mis erinevate allikate sõnul kestab umbes 4 tundi).

Isikliku kogemuse põhjal pole mäng seni üheski aspektis just väga lõbus olnud…

Allikas: EA