Hiljuti ilmus üks väga huviäratav artikkel HardOCP veebilehel. Selle autoriks on Kyle Bennett, kes on tuntud kui kartmatu ajakirjanik, kes võib paljastada tehnikamaailma ka kõige piinlikumaid saladusi. Tema viimane artikkel ei olnud erand – Kyle tegi mitu nädalat tööd, et välja selgitada, mis on Nvidia uus partnerite programm nimega GPP.
Kõigepealt peab kindlasti mainima, et peale Nvidia blogis ilmunud väga värvikat ja ülipositiivset postitust ei ole ametlikult GPP-d kuskil mainitud. Nvidia sõnade järgi on tegu kõigile partneritele (näiteks ASUS, MSI, Dell, HP ja teised, kes teevad Nvidiaga mingisugustki koostööd) vabatahtliku avatud programmiga, millega graafikakaartide ja sülearvutite tootjad saavad liituda, saamaks mitmekülgseid koostöövõimalusi maailma suurima graafiliste kiipide tootjaga. Antud blogipostitus oli tehtud ennetavaks vastuseks tulevatel nädalatel ilmuvale Kyle’i artiklile.
Kyle Bennett sai esimese vihje AMD-lt, kelle esindajad mainisid talle, et selline uus huvitav programm on varsti tulemas. Pärast mitut nädalat uurimist, küsimist ja Nvidia partneritega rääkimist tuli välja, et GPP on väga müstiline ja salajane. Ükski firma esindaja ei soovinud ametlikult GPP-d mainida ning, kui oli soov rääkida, siis vaid anonüümselt. Sõltumata sellest rääkis ajakirjanikuga vaid üks partner, kuid selle kaudu sai paljastatud nii mõndagi huvitavat.
GPP kasulikkus seisneb kõigepealt partnerite võimaluses Nvidia graafikakaarte suuremas koguses müüa – on kindel, et isegi, kui see ei ole ametlikult välja kirjutatud, hakkavad eelistatatult Nvidia kiipe saama pigem partnerid. Teiseks lubab Nvidia jätkata mitmekülgsest tehnoloogilist, PR-il ja turundusel põhinevat koostööd kõigiga, kes programmiga liituvad. Kõike seda saavad Nvidia partnerid ka praegu, kuid nüüd otsustas suurfirma enda poliitikat muuta.
Anonüümse allika sõnade järgi sisaldab vastav leping ka tingimusi, mis on suure tõenäosusega ebaseaduslikud. Antud programm mõjutab arvatavasti tugevalt ja negatiivselt tulevikus tarbijate valikuvõimalusi ning selle rakendamine hakkab märkimisväärselt häirima vastavate partnerite edasist koostööd nii AMD kui ka Inteliga.
Kõik see tuleneb ühest põhilisest punktist, mida iga liituja peab järgima: siduda enda põhiline mänguritele mõeldud kaubamärk (näiteks ROG ASUS-el, Gaming X MSI-l, Omen HP-l, Alienware Dellil) eksklusiivselt Nvidia toodetega. See tähendab näiteks, et kui ASUS allkirjastab sellise lepingu, siis sellest hetkest tohib ROG kaubamärki kanda vaid Nvidia kiipidega varustatud toode. Ükski graafikakaart, süle- või komplektarvuti ilma Nvidia tooteta ei tohi kanda Republic of Gamers kaubamärki. Selline tingimus on loogiline – mänguritele mõeldud kaubamärgid müüvad kuni 10 korda paremini kui tavalised, isegi kui nad ei ole kiiremad.
Mida see tähendaks meie jaoks, kui selline programm peaks päriselt eksisteerima? Kõigepealt seda, et ükski firma ei ütle sellest ära, sest see paneks terve nende äri suure riski alla, arvestades Nvidia ettearvamatust. Teiseks, meie ei näe enam ühtegi mänguritele tuttava kaubamärgiga AMD videokaarti. Turult kaovad näiteks MSI Gaming X, ASUS ROG Strix, Aorus RX 580 mudelid. Kolmandaks, ükski Radeon-toodet sisaldav sülearvuti ei näe enam ilmavalgust (mitte et nad oleksid Nvidia masinatega võrreldavad, aga sõltumata sellest tarbijate valikuvõimalused vähenevad). Ning neljandaks, ükski komplektarvuti, mille sees on AMD toode, ei saa enam vastavat kaubamärki kanda. Suurepäraseks näiteks on AMD 16-tuumase Threadripperi ja RX Vega 64-ga Alienware Area 51 masin, mis maksab küll palju, kuid vähemalt laiendab ostjate valikut.
Paljudele võib tunduda, et see samm Nvidia poolt (kui kõik ülalmainitud on tõsi) on suunatud AMD turult välja puksimisele. Ja see oleks tõsi, kuid pigem kõrvalmõju. Nvidia olulisim eesmärk antud lepingutega tundub varsti ilmuvaid Intel+Vega protsessorite kombot maha suruda. Intel+Vega kombo pidavat pakkuma GTX 1060-le võrdväärset jõudlust väiksema kujufaktori, maksumuse ja energiatarbimisega ning kui ASUS-e ROG sülearvuti peaks seda sisaldama, ähvardab see Nvidia staatust parimate sülearvutite tootjana.
Kas firmad saavad AMD jaoks luua uusi mänguritele mõeldud kaubamärke? Kindlasti, kuid põhilistesse mänguri tootemarkidesse on juba investeeritud kümneid või isegi sadu miljoneid dollareid, mistõttu uue loomine on märgatavalt raskem. AMD kaardid selliste kaubamärkidega hakkavad maksma rohkem kui Nvidia ekvivalendid, mistõttu keegi neid ei osta.
Lõpetuseks võib öelda, et sõltumata sellest, et AMD-d enam arvatavasti mängurid ei huvitagi (arvestades kogu krüptovaluuta buumi) ei tasu lasta sellistel suurfirmadel nagu Nvidia inimeste valikuid jõuliselt vähendada. Eriti kasutades teiste firmade poolt loodud ja miljoneid maksnud kaubamärkide omastamisega (seda mitte küll ametlikult). Nvidia on väga tark firma, eriti bürokraatilises ning õiguslikus mõttes, mistõttu nad suudavadki endale turu monopoliseerimist lubada. Kuigi praegu tundub, et see meid otseselt ei mõjuta, siis paari aasta pärast annab see kõik kindlasti tunda.
Allikad: HardOCP, Nvidia blogi
Värske ⚡
-
Teine Tase 506 × Numbrid ei valeta – mängurid vaatavad pornot just sellel konsoolil
Täiskasvanute portaal Pornhub on aasta lõpu puhul taaskord avaldanud hulgaliselt statistikat. Saatejuhid ning külla tulnud …
-
Philips Evnia pakub igale mängurile ekraani, mis vastab nende vajadustele
Evnia on eelkõige mänguritele mõeldud Philipsi bränd, mille fookuseks on hea disain ja kvaliteet. Evnia …
-
Teine Tase 505 × Aasta parim mäng ilmus alles nüüd?
Aasta lõpuni on jäänud vaid loetud nädalad ning kõik valmistuvad jagama auhindu tänavustele parimatele mängudele. …