fbpx

ARVUSTUS: Q.U.B.E. 2

Hetk, mil Q.U.B.E. 2 välja kuulutati, tegi mu südame soojaks. Seeria esimene osa oli alahinnatud mõistatusmäng, mis suutis enda minimalistliku visuaalse stiili ning lihtsakoelise, ent samas piisavalt väljakutsuva mängitavusega mulle hinge pugeda. Järg nõjatub esimese osa tugevustele, ehitades nendele veelgi parema mängu.

Nagu eelkäijagi, on Q.U.B.E. 2 üksikisikuvaates puslemäng, milles on peaosalisele kätte lükatud erinevat värvi kuubikute manipuleerimist võimaldavad kindad. See kõik on vajalik selleks, et päästa inimkond kindlast hävingust ning tõrjuda tagasi nelinurkseid kosmoselaevasid kasutavate tulnukate pealetung. Seda vähemalt esialgu, sest nagu paljude kunstiteoste puhul kombeks, võib pinna all peituda rohkem, kui välja paistab. Narratiivi arendatakse erandi raadiovestluste näol, mille häälnäitlemine on igati eeskujulik. Lisaks sellele võib peategelane maailmas teistegi heliallikate peale sattuda, ent jäägu see juba igaühe enda avastada.

Erinevad manipuleeritavad kuubikud ning platvormid jagunevad suuremalt jaolt kolmeks. Sinised loovad trampoliini, mille abil mängija saab varem pääsmatuks jäänud kõrgustesse hüpata. Punane loob pika ristküliku, roheline aga ühe tavalise kuubi, mida lihtsa trepiastmena kasutada saab, kas niisama või siis eelnevalt mainitud värvikombinatsioonide abil vajalikesse kohtadesse transportides. Mängu arenedes lisatakse kolmele peamisele mehaanikale veel ohtralt muutujaid, nagu erinevad liikuvad platvormid, kuubikte omadusi modiftseerivad ained ja muu säärane.

Mäng loob mitmeid huvitavaid kombinatsioone, mis võivad jätta isegi paariks pikemaks momendiks pead murdma. Kahjuks (või õnneks) on mängus leiduvad pusled siiski pigem lihtsamate killast ning mõne näiliselt raskema peamurdja puhul paus võtta ja hiljem värske peaga naasta, tekib pea alati see oodatud ja loodetud „No muidugi!“ moment ning „vastane“ saab alistatud.

Visuaalselt on seeria teinud korraliku hüppe edasi. Enam ei pea mängija leppima peamiselt vaid valgetest kuubikutest koosneva kogumiku põrnitsemisele. Erinevad ruumid on mitmekülgsed, osades võib leida taimerohelust, teised lubavad mängijal ka suurest kuubikust väljapoole piiluda, demonstreerides taevasina. Mängitakse valguse ja varjudega, mitmete värvikombinatsioonidega ning kasutatakse paljusid muid silmi paitavaid võtteid. Ka heliline külg on hea, tuues mängijani ideaalselt kõik need raskete mehaaniliste osakeste raginad ja kolksud, mis seinte taga tööd teevad.

Q.U.B.E. 2 pakub mängijale oma 5-6 tunnise kestuse jooksul sellist mõnusat lõõgastumist raskemate puslemängude vahel. Aju ei pruugi sellest treeningust higistama hakata, aga samas tuleb igasugune liigutamine tervisele kasuks!