Tänavusel E3 konverentsil mainis Xboxi pealik Phil Spencer, et Microsofti järgmise põlvkonna konsoolid on juba arenduses. Nüüdseks on kaldale ujunud kuulujutud, mis väidavad, et tegu saab olema ühe tavapärase, lokaalselt jooksva mänguseadmega, ning ühe voogedastuskastiga, nagu seda on näiteks Nvidia Shield. Tolle striimimisseadme koodnimi on Xbox Scarlett.
Nvidia Shield sai paar nädalat tagasi Geforce NOW toe, mis tähendab, et nüüd saab kindla summa eest videomänge nautida ka ilma võimsa arvutita. PS Now – Sony ekvivalentne teenus – võimaldab samuti kasutajal striimida PlayStationi videomänge läbi interneti enda mängumasinasse, mis on hea viis läbi mängida eelmiste konsoolipõlvkondade klassikuid.
Mõlemad ülalmainitud voogedastusteenused põhinevad pilvel – kuskil kaugel serveris on olemas väga võimas arvuti (või Sony juhul PlayStation 3), mis jooksutab seda videomängu ning saadab pildi läbi interneti kasutaja poole. Nii Nvidia kui ka Sony lahendused on aga tugevalt puudulikud sisendlatentsi osas ning iga nupuvajutus sõltub mitte inimese reaktsiooni-, vaid internetikiirusest, katkendliku või ebastabiilse ühendusega ei ole aga antud teenuseid täies mahus võimalik nautida.
Microsoft aga (uskudes kuulujutte) on tollele suurele probleemile huvitava lahenduse leidnud. Xbox Scarlett hakkab osasid protsesse jooksutama ikkagi pilves, kuid mõned asjad – näiteks kasutaja sisendid (ehk nupuvajutused), pildi töötlus ja objektide kokkupõrgete tuvastus – jookseksid lokaalselt. Kõik graafiliselt intensiivsed protsessid oleksid aga töödeldud kusagil Stockholmis asuvas Microsoft Xboxi serveris.
See kindlasti vähendaks mängitavuse voogedastamise koormust, kuid kindlasti ei kõrvaldaks seda. Maal elavad mängurid ei saaks ikkagi nautida videomänge samamoodi nagu hea internetiühendusega linlased. Samuti on läänes, eriti USAs, väga ahned internetiteenuse pakkujad, eriti peale netineutraalsuse ümberlükkamist, mistõttu netipiirangutega kohtades oleks samuti tugevad probleemid.
Sellest kõigest aga sõltumata tundub Microsofti lahendus vägagi põnev ning loodetavasti saame sellest rohkem teada tulevate kuude jooksul.
Allikas: Thurrot
Värske ⚡
-
Teine Tase 503 × Stalker 2 võib olla selle aasta kõige olulisem mäng!
Oleme oodanud S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ilmumist juba aastaid. Nüüd on see lõpuks ometi …
-
VIDEO: miks peab Silent Hill 2 uusversioon nii hirmus olema?
Jälle on ilmunud üks õudusmäng ja jälle oleme otsustanud seda mängida. Ometi on ju ajalugu …
-
Teine Tase 502 × Kes teeb paremaid mänge: eestlased või lätlased?
Oleme tänavu korduvalt rääkinud headest Eestis loodud videomängudest. Millega aga tegelevad meie lõunanaabrid? Piilume piiri …