fbpx

Gamescom 2018 mängumessil avanes mul võimalus vestelda Horvaatia mängustuudio Gamepires liikmetega, kes suutsid maalida väga detailse ja paljutõotava pildi nende tulevasest ellujäämismängust – SCUM.

Kas mäletate ellujäämismängude buumi, mille tõi endaga kaasa DayZ edu, ning mis välja suri, kui sama teose loojad enne mängu valmimist plehku tõmbasid? SCUM on siin, et seda auku mängijate südametes täita, pürgides kõrgemale kui mainitud zombiteos. Tegevus leiab aset düstoopilises tulevikus, kus suurfirmad juhivad maailma. Lahendamaks ülerahvastatud vanglate probleeme, on pandud vangid ühele saarele, et võtta osa SCUM surmamängust, mida edastatakse telesarjana rahvale.

SCUM paistab teiste ellujäämismängude seast välja, olles piisavalt ligipääsetav, kuid samas meeletult kompleksne. Arendajad ütlesid, et nad tahtsid teha põneva mängu, mis on samal ajal nii realistlik kui võimalik. Seetõttu ongi teos täis igasuguseid pisidetaile ja elemente, mida tihti žanris ignoreeritakse. Näiteks lubab SCUM mängijatel luua enda tegelase, aga iga osa temast – olgu selleks tema füüsiline välimus või intelligentsus – tulevad oma plusside ja miinustega: paks tegelane oleks aeglasem kui peenike tegelane, aga samas ei nälgiks nii ruttu oma rasva tõttu.

Kõik, mida mängija saarel teeb, muudab tema tegelast, kuid see ei väljendu kõigest erinevate oskuste arendamisena. Toitumine ja keha vajaduste rahuldamine on suur osa mängust. Luues endale väga musklis tegelase, peab õigesti toituma, vastasel juhul kaob lihasmass ära. Samuti on vaja käia vetsus, sest muidu võib juhtuda, et vang laseb end tulevahetuse keskel täis. Teoses on võimalik meisterdada ka tööriistu, riietusi ja relvi .

Enda eest hoolitsemine on raske, aga saar on ka täis muid ohtusid – teised vangid, metsloomad ja isegi suurfirmade jüngrid. Nende alistamiseks peab mängija endale relvi looma või leidma. Laskmine on tehtud võimalikult mugavaks kõigile, lubades kuule sihtmärkide poole saata kas üksikisiku- või kolmanda isiku vaates. On ka loodud tasakaal kahe perspektiivi vahel, pannes kolmanda isiku vaatele teatud piirangud, et sellel selge eelis poleks.

Parimal juhul saab mängija aga teiste vangidega liituda, luues enda fraktsioonid. Gamepiresi arendajad mainisid, et teosel puudub hetkel lõppseis, aga nad tahavad näha, kuidas saar arenema hakkab – kas mängijad suudavad koos töötada ja korra luua… või paiskab konstantne võitlemine saare veelgi suuremasse kaosesse. Teos on serveripõhine, mis tähendab, et mängijal on igas serveris uus tegelane – ühest saarest tüdinedes võib julgelt järgmises serveris uut seiklust alustada.

SCUM tundub olevat mitu asja korraga – ülidetailne ellujäämismäng, äge tulistamismärul ja sügav rollikas. Üle kõige on tegemist aga üllitisega, mida võivad mängida kõik, olles tunduvalt ligipääsetavam kui teised selle žanri esindajad. Kui ignoreerida ainult ühte keha vajadust, ei sure tegelane automaatselt nagu paljudes teistes mängudes. Sellele vaatamata mõjutab see teda nii, et peab väga arukalt mängima.

SCUM on saadaval juba praegu Steam Early Accessi kaudu.