fbpx

Nagu lubatud sai – siin on teine ports indie-mänge, millega mul gamescomil tutvuda õnnestus.

Far: Lone Sails arendajad on vahva kamp tšehhi tüüpe, kes rääkisid hea meelega oma teosest ka Level1 kaamera ees. Minul õnnestus krabada arvustuse jaoks ka mängu võti ning juba õige pea saate lugeda lähemalt, kuidas mul üksiku purjega seilamine õnnestus!

Tegemist on atmosfäärilise seiklusmänguga, mis leiab aset apokalüpsise hõngulisel ajastul. Mängija juhib väikest punase keebiga neiut ning tema hiiglaslikku mehaanilist sõidukit läbi tühermaa, otsides kadunud tsivilisatsiooni jälgi. Gamescomi raames jõudsin kahjuks mängida vaid mõned minutid ning koguda veidi kütust, et oma masinat edasi liigutada. Arendaja lubas mulle, et mängu edenedes on võimalik seilata ka purje abil ning lisanduvad teisedki huvitavad mehaanikad.

Samuti on mängijal võimalik kõndida kunagi õitsenud tsivilisatsiooni radadel mängus Lost Ember. Gamescomil oli võimalik mängida mängust umbes 15-minutilist demoversiooni, täismängu valmimist võib oodata aga 2019. aasta kevadel.

Lost Emberi peategelasteks on hunt ning tema ustav kaaslane, väike helendav tuluke. Maailmas liikumiseks ning jutustuse lahtiharutamiseks tuleb aga oma hing kanda erinevatesse loomadesse. Nii on võimalik näiteks vombati kombel väikestest urgudest läbi pugeda või pardipojana üle järve ujuda. Mängu kulgedes saab peategelane teada üha enam kunagisest tsivilisatsioonist, mille mälestusi ja radu mööda ta seikleb. Kuigi Lost Ember ei ole veel valmis, on seda juba pärjatud paljude auhindadega ning ka mina jään kindlasti ootama võimalust too jutustus ise läbi mängida.

Oma olemuselt tundub käesolevasse kokkuvõttesse sobivat ka Altered Matter stuudio mäng Etherborn (arendaja kinnitas mulle, et nime tuleb hääldada tähenduses „eetrist sündinud“). Tegemist on kaunites heledates toonides puslemänguga, kus mängija ülesandeks on muutuva gravitatsiooniga konstruktsioonidel liikudes leida üles oma hääl.

Teose muudab eriliseks arendaja ja helilooja vaheline koostöö. Kui tavaliselt saab helilooja juba valmis taseme või lausa mängu, siis Etherborni puhul käis töö mõnikord teistpidi. Helidel ja häältel on antud mängu kogemuse kujundamisel oluline osa ning ka visuaalselt on ammutatud inspiratsiooni mitmetelt 20. sajandi tuntud kunstnikelt. Mäng valmib millalgi käesoleva aasta jooksul.

Vot sellised sügavmõttelised ja otsingutel põhinevad mängud jäid mulle messisaalis silma!