fbpx

Juhhei, ilmunud on demoversioon 2K Sportsi korvpallisimulaatorile NBA 2K19! Sarnaselt eelnevatele aastatele kannab mängututvustus nime The Prelude ning on sisuliselt eellugu fännide poolt palavalt armastatud MyCareer mängulaadile. Igal aastal ilmuvate mängude innovaatilisuse (õigemini selle puudumise) üle nurisetakse palju ja peamiselt tulevad suuremad muudatused pigem konsoolide generatsioonide kui aastanumbri vahetusega.

Teose graafika- ja füüsikamootor on täpselt samad, mis eelnevatel aastatel. Identne lugu on ka mängijate mudelite, muusikastiili ja absoluutselt kõige muuga. Mänguliselt on juurde toodud üks minimaalne funktsioon, mis kannab nime ,,Takeover“. Põhimõtteliselt on tegemist võimendiga, mis teeb mängitava tegelase ja meeskonna kiiremaks, ilusamaks ning paremaks. Selleks, et aktiveerida „ülevõtmine“, peab meeskond mitu rünnakut järjest edukalt lõpuni viima, seejuures ei tohi vastastiim omadest ka üle sõita.

Nii kogutakse täis ,,Takeover“ näitaja ning hakkab juhtuma maagia, mis tundub natukene puine. Mõistan, et meeskond, mis töötab sünkroonis ja hästi, võib päriseltki saada nii-öelda edumaa, kuid puhtalt füüsilise poole pealt selline olukord kedagi kiiremini jooksma ei pane ja kõrgele hüppama ei hakata. Seega… meh. Kokkuvõtvalt tundub vähemalt demoversioon olevat üks-ühele koopia eelneva kahe aasta noorematest vendadest.

Minnes nüüd aga teose sisulise poole juurde, leidsin endale üllatavalt eest loo… mis mulle meeldis! Mängija astub seekord järjekordse geneerilise nimega palluri tehisintelligentsetesse tossudesse. Draftis (uute pallurite värbamine NBA-s) mittevalituks osutunud ning seejärel Hiina meistriliigasse suundunud noormees peab hakkama saama elukogenematuse, võõra kultuuri ja keelega ning umbkeelse peatreeneriga. Ma ei soovi langeda palju sügavamale eelloo sisusse, vaid soovitan seda kõigil ise kogeda. Küll aga julgen öelda, et tänavuse prelüüdi narratiiv on viimase tosina kuu jooksul hiiglaslike sammudega arenenud.

Kindlasti ei leia eest mitmete tasandite jagu bukowskilikku teemaarendust, kuid kaasa mõtlemist ja, mis olulisim, -tundmist, sain kossumängu lühikesest proloogist rohkem kui küllaga. Oleme arutanud palju, kas spordimängud vajavad narratiivi ning seni leidnud alati vastuseks ühe paksu, rasvase ,,EI!“ Seekord tundub, et on valmis saadud teosega, mida küll pole otseselt korvpallisimulaatorisse vaja, kuid vähemalt lisab see mingisugust väärtust tänavusele copy-paste mängule.

NBA 2K19 täisversioon ilmub 7. septembril PC, PlayStation 4, Xbox One’i ja Nintendo Switchi peale.