fbpx

Omadus, mis eristab Atelier seeria mänge teistest Jaapani rollikatest on fakt, et kui näiteks iga Final Fantasy või Persona kurjam on suur paha jumal ja peategelased peavad end maailma päästmise nimel ohverdama, siis kõnealune sari tegeleb rohkem maiste probleemidega ning keskendub tegelastele endile.

Samamoodi ka väga pika ajalooga seeria 19. peatükis Lydie & Suelle’is – kaks kaksikut, Lydie ja Suelle (ilmselgelt, duh), tahavad saada kuningriigi parimateks alkeemikuteks. Sellega kogu lugu piirdubki. Neiud elavad koos oma isaga ning neil on väike ateljee, kus leiab aset pea 90% teose tegevusest. Alkeemikutele omaselt on mängu üks olulisemaid osi sünteesimine, kombineerides omavahel maailmast kogutud materjale, et luua midagi uut ja huvitavat. Loodud elemente saab enamasti kasutada võitlustes, kuid mõned spetsiifilised kaadervärgid on vajalikud ülesannete ning kõrvalmissioonide täitmise tarbeks.

Veel üks tuntud Atelieri seeria mehaanika on ajalimiit… mis kõigi rõõmuks kõnealusesse mängu ei jõudnud! Kuigi üleval vasakus nurgas liigub pidevalt kellaseier, jagab ajanäitaja ainult informatsiooni, kas poed on lahti või ei. Pole vaja muretseda kolmeaastase mänguaja pärast (vaatan sulle otsa, Atelier Ayesha), vaid kõike saab teha omas tempos ja muretult. Naasevad ka tuntud tegelased Mysterious triloogia eelnevast kahest teosest. Firis ja Liane, Sophie ja Plachta ning isegi seeria maskott-kummitus-nunn Pamela on tagasi, tasudes oma klaarimata arved ning pakkudes samas fännidele meelehead. Mul igatahes oli küll hea tunne näha Sophie Neuenmulleri rõõmsat nägu, eriti arvestades momenti, mil ta end Lydie & Suelle’i loos ilmutab.

Limale kuuli andmine on Atelierile omane ajaviide

Võitlussüsteem on käigupõhine. Kokku on tegelasi kuus, kolm eesrindel ja kolm neid toetamas. Tuleb meelde jätta, et peategelased on alati kõige nõrgemad. Jah, lugesite õigesti – erinevalt igast teisest rollimängust eales, on peategelased vägagi nõrgad, kuid nad saavad kasutada alkeemiat ning seda isegi võitluse käigus. Enamjaolt seisneb võitlus meeletus koguses pommide vastaste pihta viskamises ning lootes, et nad on just tolle elemendi vastu nõrgad. Ülejäänud tegelased, nagu Mathias ja Alt, on aga rohkem orienteeritud „päris“ võitlusele oma mõõkade, kilpidega ja muu säärase varustusega. Ahjaa, Lydie saab ka tulirelvi kasutada. Megatuus.

Atelier Lydie & Suelle on eriline, kuna keskendub tegelastele endile, mitte suurele probleemile. Tegemist on vägagi värskendava teosega oma ülesehituse ja tegelaste poolest ning mul on hea meel mäng vahel lihtsalt tööle panna, jalad diivanile lüüa ja elada kaasa kahe õe elulistele seiklustele.