fbpx

LÜHIDALT: Velocity 2X

Vahel ei ole ühe mängu kirjeldamiseks palju sõnu vaja. Asjad saab kokku võtta ka… lühidalt.

Velocity 2X on tempokas ülaltvaates kõmmutamismäng, mis ilmus 2014. aastal PlayStation 4 ja Vita konsoolidele ning tänavu septembri alguses Switchile. Teose peaosas on leitnant Kai Tana, kelle kosmoselaev satub pärast esimese mängu sündmusi Maast kaugele maailmaruumi tundmatutesse laotustesse. Mängija ülesandeks on aidata Kail põgeneda salapäraste vangistajate küüsist nii kiiresti ja sujuvalt kui võimalik.

Just kiirus ja sujuvus mängivad Velocity 2X juures keskset rolli. Iga taseme lõpul hinnatakse mängijat kulutatud aja, kogutud kristallide (või muu kraami), hävitatud vaenlaste ja muude kriteeriumide põhjal. Tasemed muutuvad mängu kulgedes aina keerukamaks ja mängijale tutvustatakse pidevalt uusi mehaanilisi elemente, mistõttu nõuab hilisemate levelite kärme ja põhjalik läbimine kiireid reflekse ja head tähelepanuvõimet. Velocity 2X on vaieldamatult disainitud kiirläbijaid silmas pidades.

Kuigi mängu lugu on õhkõrn, ühendab see tasemed narratiivselt üheks koherentseks tervikuks. Monotoonsust aitavad vältida levelid, kus Tana oma kosmoselaevast välja hüppab ja kärmelt mööda tulnukate baasi kitsaid koridore kristalle endasse ahmides ringi tuhiseb. Eelkõige ongi Velocity 2X mäng kärmete refleksidega mängijatele, kes naudivad tasemete kiiret ja veatut läbijooksmist.