Laupäeval 10. novembril aset leidva MängudeÖÖ Sügis 2018 ürituse raames toimub lisaks kõigele muule ka virtuaalreaalsuse hetkeseisu käsitlev paneelarutelu Eesti VR-maastiku tipptegijatega.
Viimastel kuudel on olnud kuulda väiteid, et huvi virtuaalreaalsuse vastu on (taaskord) vaibumas. Tõendust sellele annab näiteks asjaolu, et IMAX on oma VR-iga seotud plaane koomale tõmmanud ning alles oktoobris lahkus Facebookist Oculuse kaasasutaja.
Spekulatsioonidest hoolimata ei näi uute VR-mängude voolul lõppu olevat ning näiteks mina leian pidevalt uusi mänge, mida oodata. Enne käesoleva aasta lõppu peaks meieni veel jõudma näiteks Tetris Effect ning Borderlands 2 VR.
Virtuaalreaalsuse arenedes on kõik osapooled hakanud mõistma, et muutuval turul ei saa enam loota uudsusele. Kuigi paljudele näib see olevat probleem, usun pigem, et taoline make-or-break moment tabab iga nišitoodet. Kindlasti on VR-is aga juba piisavalt piraadi- ja vibumänge ning mängija ootab midagi enamat. Arendaja, kes tahab, et tema teost mängitaks, peab (pigem varem kui hiljem) hakkama oma mängu või kogemuse loomisesse rohkem energiat ja mõttejõudu panema.
Oleme huvitavas hetkes, kus keegi ei tea päris täpselt, milline järgmine samm on õige. On ka neid, kes usuvad, et VR on vaid üks etapp liitreaalsuse võidukäigu suunas.
Mida arvavad kõigest sellest ja muust VR-iga seonduvast aga meie spetsialistid? Paneelarutelu „Virtuaalreaalsus – midagi enamat kui kitš?“ toimub MängudeÖÖ loengusaalis algusega kell 23:15. Vestluses osalevad Skyfront VR-i Game Lead Kaaren Kaer, Eesti ilmselt populaarseima mängutoa Futuruum kaasasutaja ja põhileiutaja Madis Vasser, Maru VR Productionsist tuntud režissöör (ja „Puhata ja mängida“ üks saatejuhtidest) Rein Zobel ning ettevõtte ExteriorBox reaalaja ja VR-rakenduste arendaja Ats Kurvet. Arutelu suunab ei keegi muu kui mina isiklikult!
Kogu MängudeÖÖ programmiga saab tutvuda kodulehel.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …