Kaklusmängud on minu aastatepikkune hobi ning ühtlasi ka kirg. Poolenisti naljatades loen ennast e-sportlaseks. Õigemini vanasti lugesin. Viimasel ajal ei ole enam piisavalt aega treenimiseks, et kõvematele meestele konkurentsi pakkuda. Neid paganama mänge on ka nii palju, mida kõiki tahaks mängida ja milles paremaks saada.
Siiski on kirg see, mis jääb. Just seepärast olingi väga õhinas eilse Mortal Kombat 11 esitluse pärast. Tegu on vaieldamatult kaklusmängude püha kolmainsuse (Street Fighter, Mortal Kombat ja Tekken) olulise osaga. On ju mänguseeria, mille juured ulatavad 90ndatesse, saamas järjekordset lisa. Olin elevil ja tahtsin näha, millega NetherRealm Studios meid seekord üllatab. Ürituse kestvus oli umbkaudu 30-40 minutit. Selle ajaga jõuab üht-teist ikkagi näha ja uskuge mind – üht-teist me ka nägime.
Mida meile siis näidati? Esiteks väga ilusaid tegelaskujusid. Ilusa all pean ma silmas head disaini ning kauneid visuaale. Sellega sai ilu ka otsa. Nii brutaalset ja verist osa ei ole minu teada antud seerias varem olnud. Verd, ila, soolikaid ja muud robustsust – kõike seda saab uues teoses kõvasti näha, sellele on mängutegijad rõhku pannud.
Rääkides tegelaste üleüldisest disainist ja liikumisest, võin öelda, et peale esitlust hingasin pisut kergemini. Küsite miks? Vaatame korraks seda õppevideot MKXL kohta:
Seeria numbriliselt 11. osas on mängijal võimalik tegelasi enda käe järgi kohendada, sealhulgas saab neile valida erinevaid riideid või relvi ning võitlusstiilide kombinatsioone. Lisaks mainiti, et riietusel ning varustusel saavad olema erinevad omadused. Lähemalt ja detailsemalt sellest ei räägitud, ent arvatavasti saab tegemist süsteem olema midagi analoogset nagu sama stuudio poolt loodud Injustice 2 mängus.
Pean tunnistama, et ei ole just sellise lähenemise suurim austaja. Mulle meeldib, kui mängu tegelastel on juba algselt piisavalt orgaanilisust, et mängija saab enda unikaalse võitlusstiili ise luua puhtalt liigutuste abil, mitte kusagil erinevaid konstruktoriklotse kokku kombineerides. Kuidas see võrgupõhist mängu suunama hakkab? Kas väga huvitavalt… või väga üksluiselt. Me saame vastavalt näha kas palju erinevaid ja värvikaid tegelasi või siis seda ühte ning kõige optimaalsemat versiooni igast karakterist.
Minu, kui võistluste korraldaja ning võistleja peast käis ühtlasi läbi küsimus, kas mingisugune Tournament Mode on samuti olemas? Ehk siis mängulaad, kus sinu riietus ja võimed ei mängi rolli? Seda infot meile veel kahjuks ei jagatud. Loogika ütleb, et kui Mortal Kombat 11 tahab siseneda ka e-spordi pärusmaale, siis teisiti paraku ei saa. Hoolimata sellest, et taoline kostüümidraama ja tegelaste putitamine on kaklusmängude puhul mulle täiesti vastumeelne, ei saa vaiba alla pühkida fakti, et pühapäevamängijatele on antud lisa vahva ning vajalik.
Natukene tutvustati ka lugu ja näidati mängu esimest videolõiku. Mina, kes ma tavaliselt kaklusmänge loo pärast ei mängi, kasutasin seda aega, et internetis ringi sobrada ning teiste fännidega muljeid vahetada. Mortal Kombat X puhul ei pannud ma vist mängu lugu isegi kordagi käima, sest ei tundnud selle järgi vajadust. Küll aga tuleb taaskord nentida, et on palju inimesi, kes käituvad vastupidiselt.
Üldise netimängu kohta ei räägitud midagi. Arvata on, et see tuleb ja jääb üle ainult loota, et võrgukood on neil nüüd korda tehtud ning töötab paremini, kui MKX oma.
Kollektsionääridele tuleb samuti eraldi väljalase. Sisaldas mingisugust medalit ning Scorpioni maski. Öeldakse, et ilu on vaataja silmades ning minu silmad olid tollel hetkel täiesti iluvabad. Ainukene asi, mis mulle koheselt mälusoppidest ette kargas, oli MKX kollektsionääride väljalase – too oli veel koledam.
Mis jäi kahjuks aga mainimata, oli legacy controller support. Kas see saab olema või mitte? Hetkel ei ole meil õrna aimugi. Minu jaoks huvitav ning ühtlasi oluline info, sest kaklusmängude maailmas on arcade stick väga oluline tööriist. MKXL igatahes vanemate kakluspulkade kasutamisele kätt ette ei pannud.
Minule isiklikult tundub mäng ebaloomulikult kiire. Teisisõnu näidatakse ja mängitakse visuaalselt ilusat 3D-kaklusmängu justkui 1,5x kiirusel. See tekitab tegelastele füüsikareegleid eirava ning kentsaka liikumisstiili. Muidugi ma saan aru, et kogu Mortal Kombati seeria üleüldiselt eirab kõike loogilisust puudutavat, rääkimata siis tühipaljastest füüsikareeglitest. Sellegipoolest ei tähenda see, et tegelased ei võiks usutavalt ja sujuvalt liikuda (ehk siis nagu liiguvad päris inimesed)? Tuletame meelde näiteks Mortal Kombati seeria esimesi mänge – hoopis teine tera.
Küll aga tahan au anda selle eest, et mäng näeb minu jaoks välja ilusam kui MKX või Injustice. Tegu ei küll n-ö päris inimeste põhjal loodud karakteritega nagu vanasti, aga see ei oleks tänasel päeval isegi mõeldav. Tegelased on detailirohked ja eredamaid värvitoone on julgemalt kasutatud.
Ja kes on üks nendest, kes mängib antud mänge just suurejooneliste fatalityte pärast, siis ka seal vallas on väga mõnus maasikas ees ootamas!
Õpi kaklema PUNKTID.EE abiga!
Värske ⚡
-
TalTechi IT-tudengid korraldavad Eesti suurima mänguloome võistluse
TalTechi IT-teaduskonna üliõpilaskogu (ITÜK) korraldab 11.-13. oktoobrini haarava mänguarenduse võistluse TalTech GameCamp Lite. Tegemist on …
-
Wytchwood, mäng kolmeteistkümne muinasjutuga
Kuigi Wytchwood on juba peaaegu kolm aastat olemas olnud ja ilmselt minu Steami kontol ka …
-
Teine Tase 495 × Kumb on parem: Ubisoft… või seks?
Räägime saates tihti Ubisofti mängudest, kuid sel on ka põhjus. Nimelt oskavad prantslased teha mänge, …