Tänavu oli esimene kord, kui käisin mängukonverentsil Gamedev Days. Kuigi ma ei saanud väliste põhjuste tõttu kogu ürituse ajal kohapeal viibida, oli tegemist ikkagi ägeda kogemusega. Erinevate indie-teoste proovimine ja arendajatega rääkimine oli ääretult huvitav ning leidsin hulga mänge, mille võin kindlalt ostunimekirja lisada.
DWARF BLOCK
Nagu teose arendaja ise ütles: mis juhtuks, kui kombineerida Minecraft ja Dwarf Fortress? Vastuseks on päris sobiva nimega Dwarf Block. Voksel-stiilis graafikaga ressursihaldusmäng, milles tuleb kaitsta päkapikkude kuningat ning tugevdada oma kindlust ja armeed. Saalis mängitav demo oli jagatud erinevateks päevadeks: esimesed kaks materjalide kogumiseks ja abiliste värbamiseks, kolmandal päeval ründasid mäekollid.
Prooviversioonis sai neid paharette ka juurde tekitada, 50 tükki korraga! Lõpuks jäin päris hätta ja kuningas suri. Kuigi tavaliselt pole ma sellist tüüpi mängude fänn, on aktiivsem lähenemine ja visuaalne stiil piisavalt kaasahaaravad, et see mu huviorbiidile lennutada. Hetkel peab üks arendajatest ka YouTube’is iganädalast videoblogi, kus näitab, mille kallal tööd on tehtud.
DARK CHESS
Dark Chess on male, kuid ühe kiiksuga: mängija ei näe alguses vaenlase nuppe. Teoses kasutatakse MOBA fännidele teada-tuntud „sõjaudu“ ala, mida ei nähta, kui sel pole sõbralikke üksuseid. Igaüks näeb ainult oma poolt lauast ning ka kohta, kuhu nupp saaks liikuda. Kuigi see pole täiesti originaalne idee (mida arendajad mainivad ka oma lehel) on tegu huvitava vaheldusega klassikalisele mängule. Lisaks näevad nupud ägedad välja.
FORBIDDEN FACTORY
Teiselt poolt Soome lahte tulnud poisid näitasid konverentsil oma huvitavat pusle-platvormerit Forbidden Factory. Erinevad füüsikaga seotud mõistatused ning lihtsad, poleeritud visuaalid torkasid mulle kohe silma. Nuputamismängud ja platvormikad on mulle alati huvi pakkunud ning kindlasti soetan endale ka kõnealuse – mängu loojad mainisid, et proovivad käesoleval aastal vähemalt mingisugusegi versiooni Steami üles panna. Ootan huviga!
DEATH AND TAXES
Kuigi nimetatud üllitist ise mängida ei saanud, heitsin tollele morbiidsele teosele vähemalt pilgu peale. Arendustiimi liige mainis, et nende teosel on sarnasusi paari aasta taguse populaarse Papers Please’iga. Mängija astub surma rolli, kes töötab kontoris. Ülesandeks on otsustada, kes sureb ja kes elab. Konverentsil sai aga luua originaalse tegelase, kes võib oma tee mängu leida. Tegin seda isegi ning nägin ka paari tuttavat virtuaalset nägu, kes salvestuste alt vastu vaatasid. Peale seda täitsin Google Docs vormi, mille lõpus kinnitasin, et annan oma digilapse nende hoole alla – et ei tekiks mingeid vaidluseid.
Lisaks kõikidele eelnevalt mainitud mängudele sai mul ära proovitud ka Eesti mängustuudio Gamecan esikteos Overstep.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …