fbpx

Steami mängukogu kuvamine on aastaid olnud muutmata, samas kui ostuleht saab pidevalt uuendusi. Nii on nende kahe peamiselt kasutatava lehe vahele tekkinud suur kontrast – üks on kaasahaarav ja sotsiaalne, teine lihtsalt selleks, et mänge käivitada. Alates 17. septembrist jõuab beetasse uus kaua oodatud mängukogu vaade.

Juba 2017. aastal lekkinud uuenduse koondeesmärk on meelelahutus. Steami arendaja Valve proovib teha uute mängude avastamise ja sõpradega suhtlemise rõõmsamaks kogemuseks. Nii saab olema digitaalse mängukogu alamleht jaotunud kolmeks rubriigiks: „Mis uut?“, „Uued mängud“ ja „Sõprade tegevus“.

Eesmärk pole lihtsalt kuvada, mida keegi antud ajahetkel mängib, vaid analüüsida nende pikaaegset tegevust, mille alusel hõlbustada uute ja põnevate mängude leidmist. Värskenduskuuri saab ka mängude kategoriseerimine. Kui näiteks luua uus kaust nimega RPG ning tõsta sinna kõik olemasolevad rollimängud, lisab Steam tulevikus soetatud sama kategooriaga mängud automaatselt samasse kausta. Sama kehtib näiteks pulditoega või automängude puhul.

Samuti saavad uue näo ja tegumoe mängude individuaalsed alamlehed. Uue asukoha leiavad juba tuttavad mängusisesed saavutused, kuid kuvatakse ka mängija enda tehtud kuvatõmmiseid, samuti teiste mängijate õpetusi, videoid ja pilte. Oma mängusessiooni lõpetades kuvab Steam värskeid saavutusi, hangitud vahetuskaarte ja tehtud pilte.

Suurimaks muutuseks on aga mänguarendajate loodud sündmused, olgu need siis saabuvad uuendused, mängusisesed väljakutsed või võistlused. Sündmustest peaks saama lähiajal Steami keskne osa, kuna kogu mängutööstus on kaldumas „mängud kui teenused“ ärimudelile.

Kas neist käikudest piisab, et võistelda Epic Games Store’i kasvava populaarsusega ning meelitab mänguarendajad loobuma konkurentidega tehtud eksklusiivsetest lepingutest?

Allikas: Kotaku