fbpx

Mänguritele ja tehnikahuvilistele on olnud põnev nädal – kõigepealt Microsoft ja seejärel Sony avalikustasid rohkelt tehnilist infot oma uute konsoolide kohta. Kuigi kogu informatsioon pole veel saadaval – eriti PS5 kohta – saame teha siiski vahekokkuvõtte, et mida kõnealused masinad endast praegu kujutavad.

Me ei saa üle ega ümber tooretest numbritest.

Mõlemad konsoolid on üles ehitatud AMD uhiuute mikroarhitektuuride peale: kummaski masinas on peidus protsessor Zen 2 ja graafiline kiip RDNA 2. Mõlemad protsessorid on kaheksa tuuma ja 16 lõimega, kuid PlayStation 5 oma jookseb veidi aeglasemalt, ehk 3,5 GHz-i juures, võrreldes 3,6-3,8 GHz-iga Xboxi puhul. See ei pruugi olla nii märgatav, kuid tuleva põlvkonna lõpus oleks isegi selline vahe tuntav. Näiteks on hetkel arusaadav, et Xbox One on PlayStation 4-st veidi aeglasem.

Samuti on nii uues Xboxis kui ka PlayStationis AMD RDNA2-l põhinevad graafilised kiibid, kuigi Xboxis leiduv versioon on taas veidi võimsam. Kui PlayStation 5-s on 36 CU- ehk arvutusühikuga GPU, siis uues Xboxis on see 50 arvutusühikuga.

Puhast jõudu on Xboxil rohkem, kuid taas tuleb erinevus sisse taktsagedustes. Microsofti masinas jooksevad need 50 arvutusühikut 1,825 GHz-i juures, kuid Sony väiksem GPU peaks hoidma 2,23 GHz-i. See viib mõlemad kiibid üksteisele lähemale, kuid toorest jõudu on Xboxil kindlasti rohkem ning arvatavasti tuleviku optimeerimistega saab seda taktsagedust (kui vaja) veelgi kõrgemaks ajada.

Nii PlayStation 5 kui ka Xbox Series X hakkavad kasutama HDD kõvaketaste asemel SSD andmekandjaid, kuid PlayStationi oma on märkimisväärselt kiirem. SSD ei ole oluline ainult mängude kiireks laadimiseks, vaid ka mänguarendusvõimaluste laiendamiseks.

Kiirem andmete edastamine süsteemi ja andmekandja vahel võimaldab luua ja näidata suuremaid, kiiremini ja pidevalt muutuvaid dünaamilisi maailmasid. See on Sony üks suurimaid uske tuleva põlvkonna puhul ning loodetavasti räägib firma sellest tulevikus veelgi rohkem. Uus Xbox tuleb 1 TB 2,4-4 GB/s kiirusel ning PS5 825 GB 4,4-8+ GB/s kiirusel jooksva pooljuhtketaga.

Taas üks eripära, mille peale Sony väga palju rõhku pani, on multidimensionaalne audio, mis nende sõnul muudab mängukogemust totaalselt. Kahjuks on see hetkel raskesti hõlmatav ilma kindlate näideteta. Ma siiralt loodan, et Sony räägib sellest lähitulevikus rohkem.

Mõlemad seadmed hakkavad kasutama 16 GB operatiivmälu, mida jagatakse mängude ja operatsioonisüsteemi vahel, kuid taas väike erinevus Xboxi puhul. Microsoft otsustas jagada need 16 GB mitmeks alaks, mille raames jookseb mälu ka erinevatel kiirustel. Kui kasulik see on näeme vaid siis, kui konsool ilmub.

Üks parimaid uudiseid isiklikult minu jaoks on fakt, et mõlemad seadmed on tagasiühilduvad. Nimelt kui sul on mõni äramineva põlvkonna teos käsil, saad seda suure tõenäosusega nautida ka uusimal konsoolil.

Samuti hakkavad nii PlayStation 5 kui ka Xbox Series X toetama riistvarapõhist kiirtejälitust, mis tugineb DirectX-il ehk on riistvara-agnostiline, erinevalt NVIDIA praegusest lähenemisest.

Lõppude lõpuks võib öelda, et konsoolid on üpriski sarnased, kuid paberi peal on Xbox Series X veidi kiirem. Sony PlayStation 5 tundub sel korral aga pakkuvat midagi põnevamat. Veel ei tea me midagi ei konsoolide eksklusiivteoste ega PlayStation 5 disaini kohta.

Kuid otsustavaks faktoriks saab olema ikkagi hind. Uus Xbox võib olla võimsam, aga see-eest ka kindlasti kallim. PlayStation 5 võib olla küll nõrgem, kuid tõenäoliselt odavam ja uute põnevate mängudega, mida teistel platvormidel niipea nautida ei saa. Elu näitab!