[Ka tänavu otsustasime, et lisaks Level1 enda inimestele kutsume endaga oma lemmikuid jagama ka sõpru-tuttavaid, kes peaksid ka paljudele teile juba varasemast tuttavad olema. On ju tegemist isikutega, kes kodumaisel mängumaastikul striimide-videotega-artiklitega ilma teinud või muidu tuntud nägudega, kel on mängimine üks südamelähedane tegevus. – Sten]
Mina olen Margus, saidi Videogamers.eu üks toimetajatest ning üks Eesti kaklusmänguürituste eestvedajaid (kuigi noh, sel aastal oli neid nii palju kui oli). 2020 oli minu jaoks aasta, kus ma tegelikult keskendusin rohkem vanemate videomängude mängimisele. Avastasin endas kire rütmimängude vastu ning veetsin suurema osa oma ajast tagudes kas Taiko erinevad sissekandeid, DJMAX Respecti või Cytust. Sellegipoolest sattusid aeg-ajalt minu erinevatele masinatele ka teosed, mis ilmusid antud veidra aasta sees ning siin on need kümme, mis mulle seda enim meenutama jäävad.
10. Nioh 2
Samuraimänge ilmus sel aastal koguni kaks ning mõlemad on siin listis esindatud. Nioh 2 võttis kõik, mida esimene osa seerias tegi ning keeras vindi kahekümnekordseks. Seekord saab mängija ise olla deemoni rollis, samal ajal vastaseid nottides. Väljakutsuv, sisukas ning hea audiovisuaalse poolega mäng kindlustas oma koha minu selle aasta kümne parima seas.
9. Warriors Orochi 4 Ultimate
Musou-mängud on minu jaoks alati erilisel kohal. Üks mees versus tuhat väikest venda ning nendest lihtsalt läbi hakkimine on mõnus ajaviide, eriti peale mõne suuremahulise 150 tunnise eluka läbitegemist. Warriors Orochi 4 sisaldab endas aga 150 tegelast, kelle hulgast leidub reaalseid nimesid nii Jaapani kui ka Hiina ajaloost kui ka külalisi põhjala mütoloogia jumalate seast. Otse loomulikult ei puudu teosest ka Koei Tecmo maskott Ryu Hayabusa.
8. Taiko no Tatsujin: Rhythmic Adventure Pack 1+2
Rütmimängude suure austajana olin ma joovastuses, kui ma endale selle kogumiku sain. Nimelt on seal kaks Nintendo DSi peal olevat mängu, milles meie kangelane Don üritab maailma päästa mitte läbi sõpruse, vaid muusika. Kahjuks mul veel trumme pole, aga Nintendo Switchi puutetundlik ekraan ajas asja ära.
7. Final Fantasy VII Remake
IX oleks pidanud uusversiooni saama. VII oli ka tore mäng.
6. Granblue Fantasy Versus
Mobiilihiiglasest otse kaklusareenidele paisatud Granblue Fantasy Versus tuli kahjuks välja kõige jubedamal ajal üldse. Jäid ju paljud suurturniirid ära. Vaatamata sellele on tegemist mõnusa kogemusega, kuna lahedad tegelased, fantastilised visuaalid ning Cygamesi heliosakonna poolt loodud muusika on kõik fantastilised.
5. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2
Terve mu lapsepõlv jooksis silme eest läbi, kui taasavastasin asukohti nagu Roswell, School ning Downhill Jam. Tegemist on siiani ühe avastamata žanriga ning kahjuks pole ükski rulamäng isegi lähedale tulnud tabamaks seda maagiat, mida antud kogumikus olevad teosed juba pea 15 aastat tagasi meile edasi andsid.
4. Ghost of Tsushima
Samuraid on lahedad ning Sucker Punch tegi vapustavat tööd, saates PlayStation 4 oma viimsele teekonnale just selle teosega. Ülinobedad laadimisajad, vapustav väljanägemine, mõnus ning väljakutsuv lahingusüsteem ning kohati pisarateni viiv narratiiv teevad Ghost of Tsushimast eelmise generatsiooni ühe parima videomängu.
3. Sakura Wars
Peale pikka-pikka pausi on SEGA endine lipulaevafrantsiis naasnud ning seda täie rauaga. Sakura Wars toob tagasi pea kõik, mis originaalmängud heaks tegi. Tipptasemel häälnäitlemine, dramaatiline lugu ning suured robotid on kõik osad ühes selle aasta suurima tagasitulekukompotis.
2. Call of Duty: Black Ops Cold War
https://youtu.be/hqLbXmcx7SI
Pikka aega pole ma nautinud ühtegi Call of Duty sissekannet nagu selleaastast Cold Wari. Ülimalt lame ning juustune üksikmängukampaania, kesine mitmikmäng ja ühed parimad zombid terves frantsiisis loovad koosluse, mida ma 2012. aasta Black Ops II-st alates olen igatsenud. Ootan huviga, mida tulevik toob, kuna juba esimene hooaeg on alanud suure pauguga, tuues endaga uusi tegelasi, tasuta mitmikmängukaarte ning paar zombide uuendust.
1. Genshin Impact
Mobiilimängud on alati olnud mängurite naerualuseks, kuid see kõik muutus, kui meieni jõudis Genshin Impact – Hiina arendajate MiHoYo gigant, mis esimese kahe kuuga teenis 400 miljonit dollarit! Tegemist on mänguga, mis on oma olemuselt ülimalt lihtne ja samas kaasahaarav, meenutades mingil määral näiteks The Legend of Zelda: Breath of the Wildi, kuid keskendudes suuremalt osalt narratiivile ning tegelastele. Genshin Impact on saadaval ka PlayStationi konsoolidel ning arvutil ja on suundumas ka Nintendo Switchile. Kuna tegemist on tasuta allalaetava mänguga, siis proovige seda kindlasti!
Värske ⚡
-
TalTechi IT-tudengid korraldavad Eesti suurima mänguloome võistluse
TalTechi IT-teaduskonna üliõpilaskogu (ITÜK) korraldab 11.-13. oktoobrini haarava mänguarenduse võistluse TalTech GameCamp Lite. Tegemist on …
-
Wytchwood, mäng kolmeteistkümne muinasjutuga
Kuigi Wytchwood on juba peaaegu kolm aastat olemas olnud ja ilmselt minu Steami kontol ka …
-
Teine Tase 495 × Kumb on parem: Ubisoft… või seks?
Räägime saates tihti Ubisofti mängudest, kuid sel on ka põhjus. Nimelt oskavad prantslased teha mänge, …