fbpx

Veel pole hilja rääkida 2020. mänguaastast ning antud ajavahemikus ilmunud teostest. Pole saladus, et Level1 valis oma Aasta Mäng 2020 teoseks Tony Hawk’s Pro Skater 1+2, mis suutis olla sama-aegselt nii nostalgiahõnguline kui ka ääretult kaasaegne. Milliseid teoseid tõid välja aga meie lugejad-vaatajad-kuulajad ning miks?

Aasta Mäng 2020 rahvahääletusest võttis osa 522 inimest.

Cyberpunk 2077 – 17%

Keio: Kriitikud can go 🤬! Tegemist on super mänguga! Oli ka aeg, et keegi teeks finally mängu, mis näeb välja nagu „Bladerunner“ ja „Fifth Element“.
Rasmus: Olen seda mängu oodanud kaua ning olgugi, et sellel on palju vigu, täitis see enamus mu soove. Ning koos RTX-iga on see mäng kohe midagi muud. Praeguse aja Crysis.
Heigo: Imeline graafika, imeline maailm ning Keanu Reeves.

The Last of Us Part II – 13%

Maris: Kõik ei ole must ja valge, hea ja halb, ja mulle vägavägaväga meeldis see storyline. Meeldis, et sai mängida ka Abbyna ja näha asju tema vaatenurgast. Samuti meeldis mulle väga mängu combat. Olen mitmeid kordi encounter‘eid uuesti läbi teinud, sest see on nii lõbus. Kõik tegelased olid omanäolised ja elutruud, sai samastuda nendega. Ja väga tore oli näha peategelast, kes LGBTQ+ kogukonda kuulub. Lisapunktid ka ühe kindla hetke/stseeni eest – arvan, et see oli Ellie Seattle Day 2, kus mängija sai minna ühte majja, trepist üles ja korterisse sisse. Mängija leiab sealt selle upgrade laua ja siis järsku on kuulda samme ja mängijat ambush’itakse. See oli kindlasti üks minu lemmikuid hetki mängus, see tuli nii järsku ja just sellises turvalises kohas – upgrade tabel oli isegi lahti. Ei oleks sellise asja peale tulnudki, et keegi mind nüüd ründama tuleb. Mulle see mäng tõesti-tõesti väga meeldis. Kindlasti annaks midagi veel mainida, aga väga pikaks ei taha ka ajada.
Kaur: Loo poolest läks see mäng küll lappama, aga tehniliselt oli ikkagi tegemist äärmiselt ilusa ja viimistletud mänguga. Eriti vaadates Cyberpunki fopaad tundub see veel suurem saavutus!
Johannes: Mäng oli igas mõttes perfektne ja oma ajast ees. Pealegi on TLOU esimene osa mu läbiaegade TOP 1 mäng.

Assassin’s Creed Valhalla – 7,1%

Markus: Kuna Assassin’s Creed triloogija vajas midagi huvitavamat kui viimased kaks välja tulnud mängu ja ei pidanud tulemusega pettuma
Heiki: Cyberpunki liiga vähe mänginud, aga Valhalla ikkagi oli nii ajastult mulle sobiv, kui ka mängitavus meeldis. Kui miskit ette heita, siis skillipuu oleks võinud teisiti lahendada.

Esikolmikule järgnesid:

Call of Duty: Warzone – 2,6%

Ralf: Parim tasuta mäng igal platvormil, uskumatult hea graafika ja väga sujuv.
Rauno: Kõige kaasahaaravaim battle royale vormis mäng, mis loodud. Pidevalt palju uusi event‘e uute missionide kui ka vahel uusi limited edition kaarte.
Ivar: Mäng jõudis radarile just pandeemia esimese laine ajal. Väga rahustav oli sõpradega üle mikri juttu teha millestki muust kui koroonast.
Vahur: Ma oleks tahtnud valida Hadese või midagi loomingulisemat või paremat, aga ma sain Warzone’ist lõputult meelelahutust ja see aitas karantiini ajal sõpradega hängida ilma neid nägemata.
Tanel: See aasta tuli välja eriti palju pettuvust tekitavaid mänge, olgu see siis näiteks Cyberpunk 2077, mis oli täielikult optimiseerimata vanematel konsoolidel ja täis bug‘e või CoD: Cold war, mille skill based matchmaking tegi selle multiplayeri mängitamatuks. Tore, et vähemalt Warzone on üpriski sujuv ja nauditav mäng, mis suutis pettumuste jäetud augu täita.

Hades – 2,2%

Krister: Kogu lugu, mängitavus, atmosfäär ja muusika on lihtsalt suurepärased.
Sten: Supergiant Games on alati olnud üks mu lemmik mänguarendajaid. Nende mängud on erakordselt stiilsed ja tehtud suure hinge ja armastusega. Musternäide kuidas hea indie-tiim > AAA stuudio. Sellekordse projekti osas olin algul aga väga skeptiline ja veidi pettunud, kuna rogue-like žanr ei ole mulle kunagi meeldinud. Lõpuks proovisin ta siiski ära ja mul on hea meel, et ennast kokku võtsin, sest Hades on suurepärane mäng. Supergiant on leidnud palju geniaalseid viise, kuidas antud žanrit edasi arendada ja selle nõrkusi elimineerida nii, et isegi minusuguse jaoks on see tõsiselt nauditav.

Ghost of Tsushima – 2,0%

Kristp: Mäng, mis jääb meelde õigetel põhjustel
Raimond: Selle aasta vist kõige õnnestunum mäng mis ka oma hype lati alt läbi ei hüpanud. Atmosfääriliselt väga ehe.
Martin: Hea looga, piisavalt pikk ja mitmekülgne mäng. Lisaks mitmeid uuendused.

Doom Eternal – 2,0%

Hanna: Pew pew pow pow BOOM
Sander: Tõsiselt vinge ja hea lisa eelmisele võimsale Doom mängule.
Kristjan: Parim terviklik kogemus uutest läbi tehtud mängudest sel aastal.

Animal Crossing – 1,5%

Mihkel: Ma pole seda ise mänginud, kuid nähes/kuulates kuidas Level1, P&M jt sellest vaid head räägivad ning kui mäng sobib nii lastele, vanaemadele ja Sten Kohlmannile, võiks see aasta mängu tiitlit väärida küll.
Taavi: Sest, et Nintendo Switch! Hea jätk 3DS-i New Leaf’ile.
Mariliis: Sest see on nagu Pokemon GO, aga koroonapandeemia versioon, kus sa ei pea õue minema.
Christel: Aitas mul õppida zooloogia praktikumiks.

Microsoft Flight Simulator – 0,6%

Henry: See mänguaasta on olnud kokkuvõtvalt keskpärane. Kuigi oli selliseid mänge, mis võtsid positiivselt kulmu kergitama, nii uute mängude seas, nagu Assassin’s Creed Valhalla, kui ka n-ö vanade mängude seas, mis ootamatult rambivalgust nägid, nagu Among Us, siis polnud kuigi palju selliseid mänge, mis oleksid ahhetama võtnud. Säärane mäng oleks saanud olla Cyberpunk 2077, ent vaatamata meeldivatele omadustele kimbutab seda mängu veel teatud määral toorus, rääkimata teistest probleemidest (putukad, jõudlus ja olemus eelmise generatsiooni konsoolidel). Ehk on järgmine aasta mängule helgem. Siiski, oli üks mäng, mis – mõistagi vähemasti minu hinnangul – suutis oma saavutatuga tohutult üllatada: Microsoft Flight Simulator. Ainuüksi see on juba saavutus, et see suutis pakkuda selget konkurentsi Crysisele küsimuse „Aga kas see mängu X jooksutab?“ troonil.

Microsoft Flight Simulator tõi iga koha maailmas sõna otseses mõttes väikese lennu kaugusele, pakkudes samal ajal märkimisväärset silmailu nii maapinnal kui ka taevas ilmastiku näol. Ühtlasi leidsid mänguarendajad sobiva kompromissi n-ö veteranide ja uustulnukate vahel. Mõne lennukiga on keerukam lennata kui teisega, kui mitte sellises mahus, et jääks tunne, justkui peaks nädal aega lennunduse kohta lugema, lihtsalt et natukenegi mängida saaks. Mängu on lisatud piisavalt abivahendeid, et kellelgi lend tegemata ei jääks, nagu mootori käivitamise nimekiri, hõlbus lennuplaani koostamine. Samal ajal on jäetud piisavalt ruumi ka veteranidele, et nad saaksid lennata võimalikult autentselt. Selle puhul on juba appi tulnud ka modifikatsioonide loojad (FBW A320NX). Andes siia veel lisakonteksti, kõik see ja veelgi on mängus juba eos olemas, samas kui varem pidid simulaatoripiloodid suuri rahasummasid välja käima, seda nii lennujaama kujunduste, lennujaama teenuste, täpsete lennuplaanide kui ka normaalsete lennukite saamise eest. Ja kuigi esimese puhul on võimalik osta kolmandate osapoolte käsitsi tehtud lennujaama kujundusi, siis enam pole see n-ö rangelt soovituslik, et mäng natukenegi mõistlik välja näeks.