Olen Legends of Runeterrast ka varem rääkinud – just paar kuud peale seda, kui tuli välja laiendus, kus Azir ja Shurima (regioon, kust ta pärit on) esmakordselt ilmusid. Kuid sellest artiklist on juba poolteist aastat möödas.
Vahepeal olen isegi mängust eemal olnud. Selle aja jooksul on aga lisatud palju uusi kaarte ja tegelasi. Kuid siiski pean tõdema, et just Shurima keiser on jätkuvalt üks mu lemmikuid. Miks just tema?
Osa põhjusest on seotud Rioti põhimänguga League of Legends. Azir oli ja on siiamaani üks unikaalsemaid tegelasi antud teoses. Ta ilmus esmakordselt 2014. aasta septembris ning kuigi teda on vahepeal palju muudetud, on ta põhiidentiteet siiski sama: ta manab liivast asju, et mänguvälja kontrollida.
Tema teine võime „Arise!“ kutsub välja liivast sõduri, mis asendab kindlas kauguses tema tavalist rünnakut. Kui vähemalt kolm sõdurit on korraga väljakul, ründab Azir palju kiiremini. Samuti on see ka üks väheseid võimeid (kui mitte ainus), mille mäng sunnib sind esimesena lahti lukustama, kuna teised kaks põhivõimet on sellega seotud.
Tagatipuks on Azir lihtsalt lahe tegelane! Üheks ta disaini inspiratiooniks on Ra – Egiptuse mütoloogias üks päikesega seotud jumalatest. Mängu enda loos on ta iidne Shurima keiser, kes reedeti ta orja ja parima sõbra Xerathi poolt. See leidis aset täpselt enne seda, kui Azirist oleks pidanud saama surematu päikesesõdalane. Tuhandeid aastaid hiljem toodi ta aga kogemata ellu tagasi.
Väljatulekuga lisandus palju uusi lugusid ning uuendati vanu tema koduregiooni kohta. Aziri praegune eesmärk on taaselustada ja taastada oma kunagine hiilgav impeerium. Isegi siis, kui kõik praegused rahvad ei pruugi seda tahta.
Aga räägiks lõpuks kaardimängust endast ka?
Ma usun, et kaart ise pole koheselt hoomatav inimestele, kes ise kaardimänge ei mängi ja see on okei, ma seletan selle lahti. Nagu eelmises artiklis mainitud, saavad mõlemad mängijad kaarte mängida igal käigul, kuid ründežetoon liigub mängijalt mängijale (kui mõned kaardiefektid välja jätta).
Aziri võime laseb tal iga rünnakuga (mille algataja ei pea ilmtingimata olema Azir ise) väljakule kutsuda liivasõduri, kes samuti ründama asub. Liivasõdurid on Ephemeral (surevad lüües või käigu lõpus) ning kui neid ei blokeerita, võtavad nad vaenlaselt veel ühe elu maha.
Igal tšempion-tüüpi kaardil on kaks levelit (Aziril ja teistel Ascended alatüübiga kaartidel on lausa kolm!) ning igaühel neist on järgmisele tasemele jõudmiseks mingi kindel kriteerium.
Meie liivalinnu puhul peab mängu jooksul lauale tooma 13 tegelast või Landmarki (kaarditüüp, mis lisati samuti koos Aziriga mängu). Pean ka mainima, et igal tšempionil on leveldamise jaoks animatsioon. Aziri oma on üks mu lemmikuid, eriti tema tsitaatide tõttu.
Magic the Gatheringi mängides on mulle alati meeldinud suurte koletiste arvuga pakid. Kuigi Legends of Runeterras on kaartide arv ühel väljakupoolel piiratud kuueni, annab pakk siiski selle sama suure armee tunde kätte, mida füüsilise kaardimängu piiramatute koletistega saab.
Kuigi Azir ei ole kaart, mida saab igasse pakki panna, on tal siiski erinevaid regioone ja teisi tšempioneid, kellega ta hästi koos töötab. Üks nendest kombinatsioonidest oli lausa nii tugev, et mõlemad antud paki põhiosad muudeti nõrgemaks, või vähemalt aeglasemaks. Tolle paki suurim tugevus oli uus mehhaanika Blade Dance, mis lasi kaarte välja käies teha väikeste manatud mõõkadega tasuta rünnakuid.
Kuna kogu Blade Dance pakett ja mõned teised kaardid viiakse varsti kuuri taha (esimene kord, kui kaardid viiakse tavalisest kaardikogust välja) pidin ka ise vaatama teiste regioonide poole. Silma paistis üks vana tuntud kombinatsioon – Shadow Isles.
Tolles regioonis on palju kaarte, mis töötavad sõprade suremise arvelt ning ka kaarte, mis tugevdavad Ephemeral tegelasi. Samuti saab vaadata Demacia poole, kus on mehhaanika nimega Scout, mis laseb käigu jooksul kaks korda rünnata, kui ainult selle võimega kaardid ründavad esimesel korral. Ka saab mängida ainuüksi Shurimat ning kasutada Aziri ja teiste Ascended tšempionite kolmandaid tasemeid.
Azir on üks mu lemmikkaarte lihtsal põhjusel – ta toob mängu ühe mu lemmikarhetüübi, vaatamata digitaalsetele piirangutele. Ta mütoloogiast inspireeritud disain annab samuti ainult plusspunkte, arvestades mu huvi tolle teema vastu. Samuti on ta tegelaskuju huvitav ning repliigid head!
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …