fbpx

2024 on juba mitu nädalat peal ja juba on ka üks mind kõnetanud mänguke ilmunud. Aga neid on tulemas veel ja oi kui palju! Valisin mitmest žanrist oma enimoodatud… Ja siis lisasin boonusroundi veel mõned! Nii tekkis olukord, kuis kõik allolevad ei olegi indie-kad ning samas on ka. Otsi paradoksi!

FPS: Moon Mystery

Lubaduste murdmised on muutnud mind skeptiliseks. Nii ma vaatan Moon Mystery pilte, treilereid ja arenduse blogi ning ikka ei suuda uskuda, et senitundmatute tegijate Poolas loodud stuudio Cosmoscouts niivõrd ambitsioonikat projekti realiseerib.

Oi kuidas ma ihkan, et see kosmosemüsteerium tõesti grandioosne välja kukuks. Relvade täristamine, masinatega vuramine, mõistatamine ja taevakehade vahel reisimine ei ole midagi uut, aga ägedasse kesta pakkituna töötab see retsept alati.

Hoian pöidlaid pihus!

Kihutamine: #DRIVE Rally

Kihutamis- ja eriti rallimänge on Poolast viimase tosina aasta jooksul vähevõitu tulnud. Aeg on lünka täita ning see aasta on selleks eriti sobiv, sest lõpuks naaseb Poola ralli ka WRC kalendrisse.

#DRIVE Rally lubab visaalselt nunnundatud rallimängu, kus kenad paigad ning pärismasinatest inspireeritud maanteemürsud. Ning mis eriti lahe – lõpuks tulevad emotsionaalselt laetud ja oma arvamusega kaardilugejad, kes ei hoia keelt hammaste taga. Oi kuidas ma ootan Arnie häälega tüüpi omale kõrva karjuma!

Sidescroller: GREENFIELD

Oi, kuidas ma sooviksin siia panna Ami, aga paistab, et see projekt ongi surnud. SELINI juures on jällegi selline (minu meelest) kole kirjeldus nagu metroidvania.

GREENFIELD on samuti atraktiivne, aga kardan, et see läheb taas liiga sürreaalseks nagu näiteks Somerville. Siiski tõotab siit tulla vaatemänguline sidescroller ja ühe mehe armeele Six Foot Giraffe’ile ainult jõudu!

Hiireklikiseiklus: Death Corp

Sel aastal on oodata lausa kahte musta huumoriga vürtsitatud hiireklikiseiklust, kus Surma kui tegelase kõrval asjatada tuleb. Üks on must-valge PRIM, kuid hispaanlase Alberto Costa sooloprojekt Death Corp kõnetab mind mõneti rohkem.

Tundub, et see on multikalik Hitmani paroodia, kus vaja õnnetusi korraldada. Oi, kuidas ma kahjurõõmustaksin! Muhahaa!

Kolmanda isiku vaates märul: Warship Jolly Roger

Loomulikult on mul mitmeid kolmanda isiku märuleid radaril, kuid pooled neist peaks ilmuma kaugemas tulevikus ja poolte ümber valitseb juba pikalt vaikus (kardetavasti hüljatud projektid). Imestaksin, kui Warship Jolly Roger sel aastal ilmuda jõuaks, sest stuudiogi loodi vaevalt 9 kuud tagasi, aga tõenäosuse vastu võideldes ja imede lootuses siia listi ma selle pistan.

Peale selle, et et tegu on kosmosevesterniga vanglapõgenikust kaptenist, kes oma värvika tiimiga vaenlase aladele enda lapsi vaatama läheb, on mängust kesiselt infot. Saab planeete külastada. Tulistada. Kosmoselahinguid pidada. Pildi ja videomaterjal viitab ka lahedale visuaalsele stiilile.

Lendamine: Thunder Helix

Nagu olen varem tunnistanud, kiindusin ma 90ndatel arvutimängudesse lennusimulaatorite nägemise kaudu. Õige pea selgus, et olen nendes lootusetult halb ja liikusin teiste žanrite manu.

Aga vana arm ei roosteta ja kui silm püüdis vilksamisi kinni Thunder Helixi AH-64 Apache ja RAH-66 Comanche pikseldatud kujutised, mattusin nostalgialainesse. Loodan, et arendaja David Walters ei tee oma ühe-mehe-projektist keerukat simu ja ma saan siin kopteritega mürgeldada nagu suurepärases Thunder Wolvesis.

Boonusring

Kõige AAA-klassim mäng: Indiana Jones and the Great Circle

Ei saa öelda, et hiljutine esmatreiler mind õhku ahmima oleks pannud, kuid leiget huvi siiski tekitas. Eks näib, kui edukalt suudavad rootslased Indy järjekordse seikluse FPS-vaatesse tuua.

Kuid siis on üks kummaline nüanss veel. Oi, kuidas mind häirib, et MachineGames pole siiani oma Wolfensteini triloogiat lõpetanud! Irooniline, sest ma pole eriline Wolfensteini sarja austaja.

Mäng, mida pole arvutile lubatud: Valiant Hearts: Coming Home

Esimene Valiant Hearts oli fantastiline ja loomulikult tahan ma sama graafilise stiiliga järge arvutile. Ei, ma nõuan seda! Kuuled, Ubisoft, nõuan!

Vaevalt, et jalgade trampimine mõjub. Õrna lootuse olen aga pannud 1. veebruarile. Äkki oli Ubisofti ja Netflixi diil mäng eksklusiivselt mobiilidel hoida aastase tähtajaga ja annab Valiant Hearts: Coming Home’ile võimaluse tulla kodustele platvormidele. Ma korraldaks lausa peo!

Boomer shooter: RetroSpace

Tahaksin siia panna Selaco, millel olen juba 3 aastat silma peal hoidnud. Aga selleks aastaks lubatakse ainult Early Accessi avamist ja ma pean veel vähemalt paar aastat täisversiooni ootama. No olgu, huvitavat on muudki.

Näiteks 70ndate esteetikaga kosmoseulme ajakohase muusika ja atmosfääriga. Nati ettevaatlikuks teeb mind mängu õuduka silt, aga lubatakse ka nalja ja võimalust musta augu poolt mõjutatud kosmoselaeval mutantidest mööda hiilida, nii et loodetavasti leiame haakumiskoha.