fbpx

Taas on käes iga-aastane ülemaailmne UFO-päev! Eelmise Ludoloogia logi artikli lõpetasime mänguga, kus võimalus olla võõramaine olend, tänase päeva puhul vaatame veel üht märulit, kus saab tulnukaks kehastuda.

Destroy All Humans! 2 – Reprobed

Põletame tulekiirega maad. Imeme rahvast oma lendavasse taldrikusse. Loobime telekineesi ja gravitatsioonirelvadega inimesi ja nende kola. Pommitame hooneid ja sõidukeid rusudeks. Loeme mõtteid ja vahetame kehi. Tõmbame kahejalgsetelt ajusid ja anaalsondidega hingi välja. Jah, oleme pisikese, õela, šovinistliku ja seksistliku tulnuka Cryptona taas üle Maa kaost külvamas!

Seekord toimub komöödiamäruli tegevus 1969. aastal. Läänemaailma vallutavad hipid, käivad külm sõda ja kosmoseralli. KGB on oma haarmed igale poole laiali ajanud ja pole raske arvata mängu üht pahade mitmest osapoolest, keda kõiki põrmustada vaja. Selleks laseb Crypto jällegi käiku nii oma lendava taldriku paugutajad kui käsirelvad, loomulikult kõik ulmelised.

Kolmanda isiku vaates madistamine on vaatemänguline ja pingeline, mis edenedes üha paraneb – ja mitte ainult seetõttu, et relvad lähevad võimsamaks ja hävitustöö tõhusamaks. Ka missioone on tohutult ja suudavad üldiselt oma vaimukate ülesannetepüstitustega huvi hoida. Vaja võidelda isegi Godzilla-laadse mutandiga ja luua oma ususekt, hävitustöödest ja elimineerimistest rääkimata. Üllatavalt nauditav on Crypto suhtlus koomiksiliku superagendi Natalyaga.

Mäng on ootamatult pikk. Sarja teises osas on esimesega võrreldes palju rohkem tegevust ja ka üldine disain selgepiirilisem. Kõik viis paika on lahedalt eripalgelised ja omaette avatud maailmad. Mängulinnadele on inspiratsiooni andnud San Francisco, London ja Tokyo, lisaks on Siberi kolkalinn ja eriti äge sovjettide baas Kuul.

Algselt ameeriklaste Pandemic Studioses 2006. aastal loodud mängu ehitas paar aastat tagasi Unreal 4 mootori peale uuesti üles ka eelmise osa taastanud saksa stuudio Black Forest Games. Kena ja värviküllane, kunstiliselt multikalik ning üle võlli keeratud häälte ja helidega on Reprobed algusest peale olnud, kuid nüüdseks on peale paljusi veapaikasid see ka suhteliselt stabiilseks parandatud.

TÄHTSUS MÄNGUMAASTIKUL:

Ma tahaks öelda, kuidas Destroy All Humans! 2 – Reprobed tõestab, et vanade mängude taaselustamine on õitsev äri. Aga mängu väljaandja THQ Nordicu omanik Embracer Group sattus peale erinevaid hulljulgeid samme suurtesse rahalistesse raskustesse, mida vanamänguäri kanda ei suutnud. Ka Destroy All Humans! 2 – Reprobed ei saanud kaugeltki piisavalt tähelepanu ega läbimüüki.

Pole samas üllatav, sest mängu põhinaelaks olev huumor on tänapäevase mängurkonna jaoks ehk liiga terav. Siin žongleeritakse stereotüüpide ja klišeedega, pilatakse ja parodeeritakse kõike ja julgelt. Veidi kauem elu ja ühiskonda näinud mänguritele – nagu mulle – on siin kõvasti nauditavat kiiksuga nalja, natuke õrnemale nooremale generatsioonile võib iga teine sõna solvav tunduda. Kommertslikus mõttes hõljus mäng õrnal õhuvoolul. Mina olen igatahes rõõmus, et Destroy All Humans! 2 uuesti ilmus!