fbpx

Level1 Aasta Mäng 2024 #10 – Tekken 8

Järjekordne aasta on otsa saamas, mis tähendab, et aeg selgeks teha, millised videomängud paistsid tänavu teistest enim silma. Level1 liikmed kogunesid kokku ning otsustasid, et need 10 teost jätsid meile kustumatu mulje. Millised on need mängud ja põhjused?

Andri: Tekken 8 suutis ideaalselt tabada seda kuldset keskteed, olles ühelt poolt väga algajasõbralik ning lubades paari nupuvajutusega tekitada silmailu pakkuvaid combo’sid, samas pakkudes sügavust, mida armastavad tõsimeelsed mängurid, kellel on vaba aega rohkem kui tunde ööpäevas.

Kui küsida endalt, kas Tekken 8 võib saada samasuguseks kultusmänguks nagu kunagi seeria kolmas osa, vastan pigem eitavalt. Samas aeg on ka muutunud ning senine kaklusmängude hiilgeaeg jääb pigem minevikku. Samas teeb seeria 8. osa endast kõik, et me ei unustaks, mida tähendab reede õhtul võidujoovastuses sõpradele molli kütta. Virtuaalselt muidugi.

Kaspar: Level1 Tekken 8 meistrina peaksin ma tõesti siin sõna võtma. Seeria seitsmes osa liikus kunagistest juurtest juba päris kaugele: külalistegelased erinevatest sarjadest, kord raundis kasutatavad superliigutused ja nii edasi. Ka 8. osa jätkab selle uue suunaga, mis on kindlasti mõnede pikaaegsete fännide jaoks nördimust tekitanud. Ei aita ka fakt, et sari on liikunud üha rohkem fantastilisemate elementide suunas, selle asemel et olla mingil määral realistlikumate võitlusstiilide kokkupõrge.

Kuigi olen ise pigem 2D-kaklusmängude austaja, olen lapsepõlvest saati ka Tekkenit mänginud ning minu arust on need muudatused huvitavad ja uutele mängijatele kindlasti ka paremad. See sari on võhikutele niigi raske, eriti kui pole tolle žanriga väga palju kokkupuudet. Tuleb ainult vaadata tegelaste liigutuste nimekirjade pikkust ja kompleksust. Kontrollide lihtsustamine ja teistest sarjadest tuntud niinimetatud tagasituleku mehhaanikate olemasolu suudavad loodetavasti madaldada oluliselt kaklusmängudele tuntud oskustaset, et rohkem inimesi saaksid neid imelisi teoseid nautida.