fbpx

Toeta Eesti e-spordi tulevikku

Mõni aeg tagasi ületas uudiskünnise ühe väiksema mänguürituse ärajäämine, põhjuseks tarbijakaitseameti soov hakata kontrollima videomängudega seonduvaid üritusi. Järgnev alagatas avaliku diskussiooni teemal kes, millal ja kuidas peaks videomängudega kokku puutuma. Mida see aga tähendab kohaliku e-spordi arengule ja tulevikule?

MängudeÖÖ Overwatchi turniiri võitnud Boom eSports

Tarbjiakaitseamet rõhutas oma tegevuses Lastekaitseseaduse § 25 lg 1-le, mis käsitleb julmust ja vägivalda õhutavate trükiste, filmide, heli- ja videosalvestiste ning esemete tootmist, demonstreerimist ja levitamist lastele. Seejuures väideti, et nende pädevuses on saada aru, mis rõhutab vägivalda ja mis mitte, mängude olemuse mõistmiseks kasutati PEGI skaalat ja seda ka populaarsete e-spordi mängude nagu Counter-Strike: Global Offensive puhul. Mida see aga tähendab? Steamspy andmetel on Eestis üle 380 000 Steami kasutaja, neist aktivised on 125 000. Viimase 2 nädala jooksul on kõige populaarsemaks mänguks olnud just eelpool nimetatud CS:GO, mida on mänginud üle 66 000 mänguri. Seega on iseenesest mõistetav, et ka Eestis toimuvatel võrgupidudel on antud mäng väga populaarne. 2016. aastal toimunud 19. võrgupoest vaid ühel ei olnud see mäng võistluskavas.

Kui Tarbijakaitseameti soov läheb täide, tekib olukord, kus ligikaudu 70% videomängudega seonduvatest üritustest peavad oma tegevuse lõpetama, sest piiratud sihtrühma osalus ei aita katta kulusid ning vähendab partnerite huvi ürituste toetamise vastu. Nii jõuaksime tagasi kümnekonna aasta tagusesse aega, kus videomängude mängimine ning sellega seonduv on põrandaalune varjatud tegevus. Samuti ei saaks me enam rääkida Eestis pärit tuntud e-sportlastest, sest lihtsalt puudub võimalus end kohalikul tasandil proovile panna ja omavahel võistelda.

MängudeÖÖ Overwatchi turniirist võttis kokku osa 16 võistkonda, tehes sellest Eesti suurima Overwatchi turniiri

Nii on kogunenud Eesti videomängudega seotud organisatsioonid ja tuntud mängijad, et ühendada jõud ning tagada kohaliku e-spordi tulevik. Rahvaalgatus.ee vahendusel on kõigil meil võimalik anda oma allkiri ning seejärel teha ühispöördumine Riigikogule. Allakirjutanute sooviks on:

Et e-sporti tunnustataks kui kiiresti arenevat ja võimalusterohket kultuuri, mis aitab tegeleda mõttespordiga ja leida noortel arendavaid ajaveetmisviise.

E-sporti ja videomänge puudutavaid otsuseid saaksid enda eest teha vähemalt 16-aastased noored, kes võivad osaleda ka kohalike omavalitsuste valimistel.

Et lapsi (alla 16-aastaseid) ja videomängude ning e-spordi sobivust puudutavaid otsuseid saaks vastu võtta iga lapse puhul lapsevanem või eestkostja, võimaldades vanusepiiranguta võistlustel osalemist lapsevanema loa alusel.

Kui ka sina pooldad antud seisukohti, siis palun pane oma toetuse väljendamiseks digiallkiri „Seisame Eesti e-spordi eest“ rahvaalgatusele.