fbpx

23. ja 24. mail toimunud Eesti esimesel indie-mängude festivalil Mängutis sai juttu teha ka kohalike mängutegijatega. Level1.ee uuris lähemalt mis paneb üht noort inimest mängu tegema, milliste mängudeni on jõutud ning mida teha, et kohalikke mänguloojaid oleks rohkem.

Web Crawlers

Hack you productions

Milline idee on Web Crawlersi taga?

Erik Kesa: Kujuta ette, et sinu arvutis on miljardeid dollareid väärtuses andmeid ja keegi konstantselt tahab sinu arvutisse sisse tungida. Järk-järgult lihtsalt pead oma arvutit natukene turvalisemaks tegema.

Tegemist on käigupõhise strateegiamänguga, kus sa iga käigu jooksul pead oma arvutit uuendama, sest vastane muutub aina tugevamaks. Sa pead oma süsteemi võimalikult turvaliseks tegema. Tähtis on oma tegevuse prioritiseerimine, see tähendab et alustada kalli tulemüüriga, kui täiesti algsed turvanõuded on täitmata.

Olgem ausad küberkaitse nõrgemaks lüliks on inimene. Reaalselt on võimalik igasse süsteemi sisse häkkida, küsimus on vaid rahas ja ajas. Neid praktilisi teadmisi, mida mäng annab, saab rakendada enda isiklikus arvutis.

Kuidas tekkis mõte taoline mäng luua?

EK: Mõte tekkis kolmel meeskonna liikmel, kes tahtsid teha küberkaitset tutvustavat lauamängu. Kuna lauamängud on keeruline meedium ning suhteliselt kitsale ringkonnale suunatud, siis mõeldi hoopis viia see digitaalsele platvormile. Pärast seda võeti ühendust minuga, kuna ma oskan programmeerida ning mängin suhteliselt palju arvutimänge.

Missugune inimene peaks või tahaks seda mängu mängida?

EK: Meie meeskonna esimeseks sihtmärgiks on kooliõpilased, 10.-12. klass. Selle asemel, et õppida mitte nii eluliselt kasulikke Wordi ja Exceli funktsioone, omandaksid nad teadmised kuidas oma arvutit turvalisusena hoida. Meil on kokkulepe juba kahe Tallinna kooliga, kus alates septembrist meie projekt töösse läheb. Kindlasti on kavas ka koolide nimekirja laiendus, sest see mäng on meie firma üldises perspektiivis esimene samm.

Nii et tuleviku plaanid on kindlalt paigas?

EK: Jah, tegelikult on plaanis luua paari aasta jooksul mitmeid simulatsioone, kus lisaks oma süsteemi kaitsmisele saab proovida rünnata teist süsteemi. Eesmärgiks ei ole ulmeline sisu, vaid pigem näidata millised ohud olemas on ja kui reaalsed need ohud on. On oluline, et inimene oskaks nendele ohtudele tähelepanu pöörata ja end kaitsta.

Kui ma ei käi koolis, kas ma saan seda mängida?

EK: Üks põhjus miks me valisime esimeseks sihtmärgiks koolid oli see, et saaksime võimalikult palju andmeid koguda. Saame nii võimalikult palju pühenduda mängu arendusse, sealhulgas näiteks raskustasemele. Kindlasti on plaanis mäng saata laiemalt turule, aga esialgne testimine toimub koolides.