fbpx

Selle aasta üks suurimaid edulugusid oli kindlasti suvel ilmunud auto-jalgpalli simulaator Rocket League, mida näitab ka hiljuti toimunud Game Awards’ilt saadud parima spordimängu tiitel. Kuid see edu ei päädinud vaid suure mängijate baasiga, mis ulatub väidetavalt 8 miljoni registreerunud kasutajani – hiljutiste andmete kohaselt on indie-arendaja Psyonix Inc oma juulikuise hiti pealt teeninud rohkem kui 50 miljonit dollarit. See number on aga veelgi usukumatum arvestades, et algselt oli mäng esimese kuu aja jooksul kõigile PS4 platvormi PS+ teenuse tellijatele tasuta. Arendajate sõnul oli see üks võtmekohti mängu edukuse taga, kuna nende eelmine teos ning Rocket Leauge’i spirituaalne esivanem Supersonic Acrobatic Rocket-Powerd Battle-Cars kukkus läbi just vähese leviku tõttu. Sellise ebatavalise turundusvõtte läbilöök võib aga tähendada, et tulevikus on potentsiaali näha ka teisi mänge sarnast lähenemist jäljendamas.

Muidugi ei piisanud 50 miljoni teenimiseks sellest, et mäng üksnes võimalikult paljude kasutajateni jõuab. Kuigi ametliku informatsiooni selles osas napib, võib eeldada, et Sony maksis Psyonix meeskonnale mängu PlayStation 4-le tasuta ilmumise eest korraliku kopika. Samal ajal tuli see ka müüki arvutile ning PS4 kasutajatele, kes ei kasuta PS+ teenust, hinnaga 20 eurot. Lisaks on arendajad tublisti tööd teinud, et mäng järgneva poole aasta jooksul värskena püsiks. Ühtlase aja tagant on ilmunud palju tasulisi ja ka tasuta lisapakke , mis on võimaldanud mängijate huvi Rocket League’i vastu kõrgel hoida  ning on kindlasti pannud ka mõned PS+ tellijad paar eurot oma taskust loovutama. Näiteks „Tagasi tulevikku“ seeriast tuttava masina DeLoreani mängu toomise osas pöördus Psyonix Inc’i poole filmistuudio Universal Pictures (aga mitte vastupidi!) ning luba tuli küsida ka kuulsa režissööri (ja antud filmi produtsendi) Steven Spielbergi enda käest.

maxresdefault

Ka anti teada, et Rocket League’i arendamine läks kokku maksma ligikaudu 2 miljonit dollarit. Lisaks ilmus mängu rahastamise kohta huvitav fakt, mille kohaselt töötasid arendajad eelnevalt mitmete viimase aja suurimate videomänguseeriate nagu Mass Effect ja Gears of War kallal, et Rocket League’i jaoks vaja minevaid ressursse kokku kraapida.

2016. aasta alguses on mäng ilmumas ka Xbox One platvormile ning äsja tuli välja PS4 ja PC versioonidele talveteemaline uuendus koos hokimängulaadiga.

Allikad: PC Gamer, The Wall Street Journal