Väga paljude videomängude piraatversioonide eest vastutav kurikuulus hiina häkkerite grupeering 3DM andis teada, et tänu austria firma Denuvo Software Solutions GmbH tõhusale piraatluse vastasele tööle võib tekkida olukord, kus kahe aasta jooksul ei pruugi nad enam lahti häkkida mitte ühtegi uut mängu. Denuvo ei ole DRM (digital rights management) nagu seda on Origin, Uplay, Steam või GOG Galaxy, vaid tegu on lahendusega, mis kaitseb neid süsteeme lahtihäkkimise eest. Nüüd väidab 3DM, et Denuvo kaitse on muutumas aina keerukamaks, mistõttu võib mängude lahti kräkkimine võtta aega rohkem kui kuu aega. Seda juhul, kui see ei muutu võimatuks nagu on juhtunud mullu ilmunud kaosesimulaatoriga Just Cause 3.
Väites, et kahe aasta pärast ei pruugi ilmuda ühtegi piraatmängu, eeldab 3DM oma sõnavõtus, et Denuvo kaitset hakkavad kasutama kõik suurstuudiod, aga praegu teevad seda ainult EA, Square Enix, Warner Bros. Interactive Entertainment ja Konami. Nimetatud stuudiod ei kasuta Denuvo kaitset isegi mitte kõikide oma mängude jaoks, kuna tegu on küllaltki kuluka teenusega, mistõttu on neid hetkel ainult üheksal mängul – FIFA 15, Lords of the Fallen, Dragon Age: Inquisition, Battlefield: Hardline, Batman: Arkham Knight, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Mad Max, FIFA 16, Just Cause 3. Nendest üheksast on hetkel olemas piraatversioonid kõigist välja arvatud FIFA 16 ja Just Cause 3.
Isegi, kui kõik levitajad ja stuudiod hakkaksid kasutama Denuvo pakutavat kaitset, pole võimalik piraatlust otseselt peatada. Keegi kuskil leiab ikka ühel hetkel lahenduse. Kui üks osapool tõstab kvaliteeti, siis peab seda tegema ka teine. Iseasi, kas see ennast enam ära tasub, sest kui piraadid ei saa mängu kätte esimese kolme kuu jooksul, pöörduvad nad legaalsete võimaluste poole või ootavad näiteks Steami allahindlusi. Vanemate mängude piraatkoopiad ei kao aga kuskile. Need jäävad erinevatele veebilehekülgedele üles, kuid Denuvo kasvav populaarsus võib tõesti täide viia 3DM-i häkkerite hirmud ja uued mängud muutuvadki kättesaamatuks. Neid peab hakkama ostma nagu iga teist kunstiteost, toodet või teenust. Eelmise aasta juulis avalikustas Arxan Technologies raporti, mille alusel võib järeldada, et digitaalsete toodete piraatlus on jätkuvalt tõusuteel ja seda ei saagi peatada. Eks kahe aasta pärast selgub, kummal osapoolel oli õigus.
Siinkohal teeksin ennustuse. Ma olen kindel, et kohe, kui aina rohkem stuudioid hakkab Denuvo kaitset kasutama ja mängud jäävad tõesti häkkerite poolt avamata, puhkeb senisest rohkem õitsele ka mängude digitaalsete versioonide võtmete müügil põhinevate kolmandate osapoolte netipoodide äri. Kui tasuta ei saa, siis soovitakse saada odavamalt.
Allikas: Torrentfreak
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …