fbpx

Kui sina oled üks neist, kes veel usub, et tavalisi harjumuspäraseid mänge on võimalik virtuaalreaalsuse jaoks kohandada, pane oma varbad värisema! Bethesda näitas, millised saavad olema eelmisel aastal välja kuulutatud virtuaalreaalsuse jaoks mõeldud DOOM ja Fallout 4.

DOOM VFR (lühend tähendab ilmselgelt Virtual F*cking Reality) tekitas samaaegselt nii positiivseid kui ka negatiivseid emotsioone. DOOM oli vaieldamatult üks eelmise aasta parimaid videomänge, mis suutis ühendada selle vana ja hea uuega, tehes mängu vastuvõtlikuks nii neile, kes astusid oma esimesi samme videomängude maailmas Marsil ja põrgus pikseldeemoneid tappes, kui ka neile, kelle sünniaasta jääb pigem selle aastatuhande sisse (sorry, tarbijakaitseamet). DOOM tutvustas meile huvitavat mängumehhaanikat, mis rangelt soosis aktiivset osavõttu ja pidevat keset möllu olemist. See muutis mängu kiiretempoliseks. Kuidas aga hakkab antud mehhaanika käituma virtuaalreaalsuses, kus iga väiksem üleliigne detail võib eraldada hea mängukogemuse okserallist?

DOOM VFR liikumismehhaanika on lahendatud teleporteerumisega, tänu millele saab mängija kiirelt ühest kohast teise liikuda. Samuti on mänguvideos näha stseene, mida me tavamängust ei mäleta, mis vihjab sellele, et VFR pole pelgalt DOOMi ümbertoomine virtuaalreaalsusesse. Mäng ise ilmub millalgi selle aastanumbri sees ja saab olema mängitav HTC Vive ja PlayStation VR peaseadmetega.

https://youtu.be/jspdtha3t1k

Nüüd teame ka, milline hakkab välja nägema Fallout 4 VR. Mänguvideos näidatakse meile 2015. aastal ilmunud mängust tuttavaid kohti, samuti näiteks seda, milline hakkab vhakkab olema mängusisene virtuaalreaalsuse jaoks kohandatud menüü. Siin, erinevalt DOOM VFR’ist, on kasutatud ühest kohast teise liikumiseks tavalist kõndimist, mis tekitab küsimuse, et kui hästi see reaalsuses tööle hakkab ning kas ja kui palju see lühendab aega, mil me suudame antud mängu mängida. Teiseks tähelepanuväärseks asjaoluks on mängusiseste käte puudumine – näiteks Pip-Boy hõljub harjumuspäratult lihtsalt õhus. See tähendab, et Bethesda on loonud süsteemi, kuidas vältida mängija käte jälgimist.

Fallout 4 VR saabub selle aasta oktoobris ning vaid HTC Vive peakattele.

Kas antud mängud suudavad motiveerida tegema sammu soetamaks koju omale VR-prillid, näitab vaid aeg.