fbpx

Viimase paari aasta jooksul on niinimetatud „review bombing“ ehk arvustuste pommitamine saanud mängurite seas aina populaarsemaks.

Arendaja-kirjastaja ebameeldiva või petliku käitumise tagajärjel minnakse olukorraga seotud (või vahel ka mitte) mängu Steami leheküljele ning jäetakse negatiivne arvustus, mis viib mängu arvustuste keskmist allapoole. Suve alguses juhtus se mänguga GTA V pärast modifikatsioonide keelustamist, hiljuti tabas aga sama saatus ka Campo Santo poolt arendatud Firewatchi, mis sattus ohvriks PewDiePie’ga seotud skandaalis.

Nii Steam kui ka enamus mõistlikke mängijaid saavad aru, et arvustuste eesmärk on anda inimestele mängust informatsiooni, mitte edastada sõnumit, olgu see paha- või heatahtlik. Arvustuste pommitamisele vastuseks otsustas Valve rakendada… histogramme.

Üldiselt on tegu pigem hea sammuga. Selle asemel, et luua mingit arvustusi piiravat või kustutavat algoritmi, otsustas Valve anda inimestele teada, kui lühikese aja jooksul ilmub arvustuste hulka suur arv negatiivseid vasteid. Sellisel juhul on võim mängust huvitatud inimese enda kätes, et hinnata teost iseennast ja mitte arendaja tegusid selle taga.

Kahjuks on arvustuste pommitamine üks väheseid ja tõhusamaid viise, kuidas suudavad mängurid ennast kuuldavaks teha sellistele suurkorporatsioonidele nagu näiteks Rockstar. Indie-arendajate puhul on aga selline lähenemine küsitav.

Hea kunstiteos ei ole süüdi selle looja pattudes.

Allikas: Eurogamer.net