Eelmisel (ja ka käesoleval) aastal on krüptovaluuta mõjutanud nii mõndagi.
Eriti said tunda bitcoini, Ethereumi või teiste altcoinide järsku hinnahüpet arvutimängurid, kes oma videokaarti uuendada tahaksid. Graafikakaardid sobivad suurepäraselt krüptovaluuta kaevandamiseks ning see on üheks suureks põhjuseks, miks praegu on halb aeg olla arvutimängur. Kui aga vaadata statistikat, sobib antud olukord suurepäraselt kõikidele graafikakaartide tootmise, komplekteerimise ja edasimüümisega tegelevatele firmadele.
Eelmise aasta teine pool läks Nvidia ja AMD jaoks ootamatult hästi – mõlemad graafiliste kiipide tootjad suutsid kogu oma toodangu maha müüa. Reaalsuses soovib turg tegelikult rohkemgi, kui vaadata, mis toimub näiteks Arvutitarga graafikakaartide hindadega. Need ei ole lihtsalt kõrged, need on lausa kaks korda kõrgemad, eriti kui tegu on RX 570 või võimsama kaardiga.
Eelmise aasta jooksul osteti krüptovaluuta buumi tõttu ülemaailmselt kokku üle 3 miljoni graafikakaardi, mille koguväärtus oli üle 776 miljoni USA dollari. Sellest sõltumata ei saa ikkagi kõik huvilised piisavalt kaarte osta, kuna ei AMD ega Nvidia soovi oma toodangut suurendada. AMD ei tooda rohkem kiipe sellepärast, et 2013. aastal sai firma korralikult haiget, kui bitcoini hind kukkus ning kõik juurdetoodetud R9 290 ja R9 290X videokaardid jäid riiulitele seisma. Nvidia ei soovi tootlust suurendada samal põhjusel, kuid spekuleeritakse ka fakti, et kuna lähikuudel tuleb välja järgmine graafikakaartide põlvkond, siis eelmise põlvkonna tootlust just vähendatakse.
Krüptovaluuta on olnud nii arvuti- kui ka konsoolimängurite jaoks olnud valusaks punktiks, mis muudab nende elu ainult raskemaks. Krüptokaevurid ja suurfirmad on aga olukorraga vägagi rahul. Loodame, et selle aasta jooksul leiame ühise kompromissi, mis rahuldaks kõiki osapooli.
Allikas: PC Gamer
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …