fbpx

KAKS KOPIKAT: Paladins

Kas oled nälgiv tudeng, säästlik pühapäevamängur või inimene, kellele lihtsalt meeldivad tasuta mängud? Kui vastasid ühelegi neist jaatavalt, on Level1 uusim rubriik Kaks Kopikat just Sulle!

Mida teha, kui rahakott tühi, aga mänguhimu suur?

Tegemist on uue kirjutisteseeriaga (või tulevikus ehk ka teiste meediavormidega), mis keskendub just tasuta teostele. Kirjutistes uurime, kui head on konkreetsed mängud võrreldes konkurentidega, kas neid saab nautida ilma mikromakseid kasutamata ja muud säärast. Esimene teos, mille selle seeria raames luubi alla võtame, on rahvakeeli tuntud kui ,,vaese mehe Overwatch – Paladins (tihti unustatud alapealkirjaga Champions of the Realm).

Kaspar: Paladins on tiimipõhine tulistamismäng, mis on loodud Hi-Rez Studios poolt. Hi-Rez on Ameerikas tegutsev iseseisev arendusfirma, mis tuntud oma tasuta teoste poolest. Nende esimene üllitis, mis palju kiidusõnu sai, oli Tribes: Ascend – samuti üksikisikuvaates tulistamismäng. Olles seda ise mänginud, saan öelda, et too oli päris lõbus. Paistab, et neil tulevad sellised mängud hästi välja.

Rasmus: Tulevad tõesti ja Paladins ei ole erand. Mängitavuse poolest on see sarnane oma põhikonkurendi Overwatchiga. Hi-Rez kasutab oma üllitises MOBA-laadseid elemente, mis lasevad mängijal kasutada oma valitud tegelase võimeid just nii, kuidas endale meeldib. Paladins läks just ka avatud beetast üle versioonile 1.0, kus on tegelasi 36 ja mängulaade 3. Neid tuleb aga tulevikus juurde, nii et täismänguni läheb veel aega.

Kaspar: Mõlemal mängul on sama põhiidee, kuid sellega sarnasused ka lõppevad. Näiteks on veidike erinevad tegelaste kategooriad. Kui Overwatchis on iga matš samade tegelastega suhteliselt sarnane, siis Paladins kasutab veelgi rohkem ära oma „mobalikke“ iseärasusi. Iga matši alguses saab mängija valida ühe neljast modifikatsioonist, mis on tegelastele unikaalsed ning mõjutavad mängustiili. Samuti saab raundi ajal raha, mille eest võib osta erinevaid uuendusi, nagu kiiremini liikumist, laskude pealt elude tagasisaamist ja nii edasi. Teoses on ka kaardisüsteem, mille abil saab tegelast veelgi rohkem isikupärastada ja enda mängustiiliga sobitada.

Rasmus: Võtaks ka teemaks selle, mille ümber kogu Kaks Kopikat seeria ringleb – mäng on täiesti tasuta! Makseseina taga istuvad vähesed kosmeetilised muutused, mis ei mõjuta kogemust absoluutselt, kuna kõikide tegelaste uuendused on mängijal algusest peale olemas. Nende lahtilukustamise nimel tuleb lihtsalt vaeva näha. Sinna läheb aga muidugi kõvasti aega – Steam ütleb mulle, et mul on Paladinsi peale kulunud umbes 28 tundi ja mul pole isegi pool mängutegelaste nimekirjast veel lahti…

Kaspar: Tegelaste lahtilukustamise mure on tegelikult ka teistes tasuta teostes, mis töötavad sarnase süsteemiga. Taoline piiratud süsteem on kahe otsaga asi – mängijat sunnitakse ettevaatlikult valima, keda lahti lukustada. Samas, rohkem mõtlemine ja spetsialiseerumine võib ka hea olla. Mõnikord on parem olla meister paari tegelasega kui okei paljudega.

Rasmus: Siinkohal tuleb abiks veel üks tasuta teostes tihti esinev iseloomujoon. Iga nädal on neli tasuta mängitavat kangelast, mis aitab inimestel, kes mängu raha ei pane, mitut sangarit enne ostmist proovida. Just nii ongi Hi-Rez Studios pannud kokku toreda süsteemi, mis annab igale mängijale võimaluse mängida, kuidas hing ihaldab – tegelasest mängustiilini. Soovitan seda kõigile, kes armastavad nii üksikisikuvaates tulistamisüllitisi kui ka MOBA žanrist mänge.