fbpx

Gamescom 2018 ei andnud pressile ainult võimalust proovida uusimaid ja kõige kuumemaid teoseid, aga ka tutvuda erinevate mänguarendajatega. Kuigi uued üllitised olid vinged, peab tunnistama, et parim osa messist oli loojatega suhtlemine ning just selle tõttu oligi Curve Digitali alas nelja erineva mängu proovimine minu helgeim mälestus üritusest.

Human: Fall Flat

Esimene mäng, mida näppida sai, oli 2016. aastal välja tulnud Human: Fall Flat. Kuigi teos on mitu aastat juba väljas olnud, lisatakse sinna võimalus läbi neti kuni 8 sõbraga mängida. Olles ise antud üllitist ainult videote kaudu kogenud, olin ma kohe üllatunud, kui hea juhitavusega peategelane Bob oli. Kuigi kõik tegelased näevad väga totakad ja lombakad välja, oli juhitavus kergesti hoomatav ja mõnus. Ainus sarnane teos, mida varem mänginud olen, on Gang Beasts ning see jääb Human: Fall Flatile just selle koha pealt alla.

HFFi eeliseks on ka asjaolu, et mängija eesmärgiks pole teistele lõuga andmine, vaid pigem koos erinevate mõistatuste lahendamine ja platvormimine. Muidugi on võimalus teineteist tappa jätkuvalt olemas ning minu kaasmängijad tegid seda suhteliselt tihti lihtsalt nalja pärast. Isegi arendajad mängisid kaasa ja tirisid mind paar korda kaljult alla. Saime kõik üheskoos naerda ja ajusid ragistada. Human: Fall Flati uuendus on kirjutamise ajal juba väljas!

For The King

Järgmisena tutvusime aprillis välja tulnud For The Kingiga. Mäng oli nagu segu klassikalistest „Dungeons & Dragons“ lauamängudest ja tänapäeva rollikatest. Mängija peab enda tegelastega rändama mööda suvaliselt genereeritud maailma, kus teda ootavad aarded ja muud sorti rikkused… või surm erinevate vaenlaste käe, mõõga või kirve läbi. Võitlussüsteem oli täringupõhine, tuues kohe kaasa mälestusi minu D&D seiklustest sõpradega.

Üks tabavamaid elemente oli aga mängu visuaalne stiil. Kuigi välimuselt väga lihtne, oli graafikas palju pisidetaile nagu näiteks noolte püsimine vaenlastes peale edukat tabamist. Arendaja mainis, et kuna kaart on protseduuriliselt genereeritud, ei ole ükski seiklus ja rännak päris sama kui eelmine. For The King väärib kindlasti rollikafännide tähelepanu!

Carried Away

Olen aastate jooksul leppinud, et suusatamine pole just minu sport, kuid see ei tähenda, et ma ei või luua suusaradasid teistele talisportlastele. Õnneks või kahjuks oli gamescomil olemas Carried Away, mis näitas mulle, miks ka suusaradade loomine pole minu tugevaim külg. Tegemist on humoorika mänguga, mille eesmärk on saada oma suusataja punktist A punkti B. Selle jaoks on aga vaja ehitada ning kindlustada, et teekond ei jääks tegelase jaoks viimaseks.

Mängitavus igavaks ei muutu, sest nagu paljud puslemängud, on ka Carried Aways tohutult palju tasemeid, millest end läbi närida, samuti ka erinevad keskkonnad, suusatajad ja sõiduvahendid. Mängijatel on lisaks võimalik luua tasemeid teistelegi mängijatele. Kuigi teos on hetkel saadaval ainult Steamis Early Accessis, jõuab ta tulevasel aastal ka Nintendo Switchi peale, mis on taolise mängu jaoks ideaalplatvorm. Tulevased arhitektid ja ehitajad peaksid kindlasti Carried Aways oma kätt proovima ja kes teab, äkki leidub nende seas inimene, kes tulevikus uue Otepää suusabaasi loob!

Velocity 2X

Viimasena sain proovida FuturLabi 2014. aasta teost Velocity 2X. Mäng jõuab üsna pea Switchile ning meile anti võimalus katsetada uut versiooni. Arendaja mainis, et ta oli üles kasvades suur Sonicu fänn ning Velocity mängitavuses on seda kohe näha – platvormimine on kiire, aga samas täis ohtusid, mis panevad mängija reaktsioonid proovile. Mängitavuses segatakse kokku platvormerisektsioonid ja kosmoselaeva tasemed.

Velocity 2X omapära seisneb aga selles, et kuigi mängu kaks põhiosa on teineteisest väga erinevad, on nad rajatud samale mehaanikale. Tasemete kiire navigeerimine on põhieesmärk ning osavate mängijate oskuseid vaadata on väga muljet avaldav kogemus. Switchi versioon tuleb koos erinevate lisapakkidega, nii et kui keegi otsib kiiret Sonicu stiilis platvormerit, peaks see kosmoseseiklus just neile mõeldud olema!

Suurimad kiidusõnad aga saadaksin kohalviibinud mänguarendajate suunas, sest just tänu neile oli Curve Digitali ala külastus minu lemmikosa tänavusest gamescomist. Kõik olid sõbralikud, toredad ning seletasid oma mängud väga huvitavalt ja siiralt lahti. Nad isegi mängisid kaasa (kui teos seda lubas) ning nende nägudel peegeldus nende loomingu olulisim osa – et mäng oleks lõbus.

Aitäh, Curve Digital, et gamescomi märkimisväärselt toredamaks tegite!