fbpx

Eestis aluse saanud mängustuudio ZA/UM on meid kaua põnevuses hoidnud. Nende esikteos Disco Elysium näib fantastiline, ent need infokillukesed, mida meile seni ette söödetud, panevad enamat tahtma. Ega’s näljane ühest küpsisest sööduks saa!

Õnneks tundub, et uudis ilmumiskuupäevast tõmbas pudeli eest korgi ning infodžinn hakkas end sellest välja pressima. Teose arendaja Robert Kurvitz jagas meiega Steamis ohtralt infot selle kohta, mis meid ees ootab. Üheks selliseks oli hoiatus – nende mäng on suurem kui hiiglaslik ning väiksem kui hiigelsuur… seega umbes kolossaalne. Aga mida see täpselt tähendab?

Nagu varasemalt juba rääkisime, ootab meid ees umbes 60 tunni jagu mänguaega. Väga põhjalikud mängijad peavad arvestama aga lausa 90 tunniga. Inimesed, kes teosest läbi tahavad lennata ning kõrvaliste tegevustega kokku ei soovi puutuda, võivad lõputiitriteni jõuda keskeltläbi 30 tunniga.

Disco Elysiumi tegevus leiab aset Revacholi linna Martinaise’i rajoonis. Too on omakorda jaotatud viieks erinevaks alaks, millest neli (üks koondab enda alla kõik maa-alused piirkonnad) on omavahel ühendatud ning moodustavad suure avatud maailma, milles võib piiramatult oma vaba voli järgi ringi liikuda. Kes soovib teost mõne varasema rollimänguga võrrelda, sel tasuks silme ette manada Planescape: Tormenti maailm.

Mängus on erinevad ilmastikuolud ja erinevad hetked, mis ühe päeva jooksul aset leiavad. Üks mängusisene päev võib kesta peaaegu sama kaua kui reaalses elus eksisteeriv 24 tundi, seda muidugi juhul, kui mängija on äärmiselt põhjalik. Tolle päeva jooksul jõuab nii mõndagi korda saata, kuna teos koosneb enam kui 100-st missioonist, mis kõik üksteisest erinevad, seda nii sisu kui pikkuse poolest.

Kurvitz rõhutab, et stuudio ei tee vahet põhi- ja kõrvalmissioonide vahel ning kõik sulanduvad kokku. Igaüks mängib loo kulgemises oma rolli.

„Teile meeldivad numbrid?“ tundub Kurvitz küsivat, sest meile räägitakse numbritest! Umbes 100 erinevat eset inventaris, mida saab omavahel kombineerida. 50 mõtet (jah, need hääled, mis pea sees ringlevad) , mis samuti mängu kulgemisel oluliseks osutuvad. 40 originaalset muusikapala, mis mängijat linna peal jõlkudes saadavad. 6 erinevat droogi! 24 unikaalset oskust, mida saab kasutada peaaegu 1000 erineval juhul. 70 karakterit, kellest igaühel on midagi öelda, sest noh, nagu me teame, on mängus peaaegu 1 000 000 sõna. Seda on palju.

Et seda kõike kogeda, tuleb mäng kolm korda otsast lõpuni läbi mängida, nendib Kurvitz. Nagu me aga teame, on internet tõestanud, et see on enam kui tehtav!

Disco Elysium jõuab Steami ja GOG.comi lehtedele 15. oktoobril. See on 20 päeva.

Allikas: Steam