fbpx

Eestis alguse saanud ZA/UM debüütmäng Disco Elysium jõuab kohe-kohe meieni. Esimesed eelvaated (sealhulgas ka meie enda oma) on olnud positiivsed. PC Gamer ennustab teosele Aasta Mängu tiitlit. Ehk ka seetõttu vaadatakse unistava pilguga tuleviku suunas. Mis saab peale seda, kui mäng ilmub?

Robert Kurvitz ja Mikk Metsniit mõlgutavad mõtteid. Kindlasti ei paneks nad kätt ette võimalusele tuua enda teos teistelegi mänguplatvormidele, eesotsas konsoolidele. Veelgi paeluvam on aga idee potentsiaalsest järjeosast. Mõnda aega tagasi Rock Paper Shotgunile antud usutluses andsid arendajad mõista, et soov Disco Elysiumi universumis jätkata on suur. Sellest tulenevalt poetab Kurvitz üle huulte ka fraasi, millele reklaamiosakond otseselt kätt ette ei saaks panna: „Inimesed, hoidke oma mängusalvestused alles…“

Järjeosa oleks veelgi suurema maailmaga, ent veelgi pikantsemana kõlab mõttelõng teisest peategelasest. Nimelt kurameeritakse stuudios ideega, mille kohaselt oleks üheks peaosaliseks viis kuud rase naine. See annaks stsenaristidele uskumatu väljakutse – mängu unikaalne oskuste süsteem annaks võimaluse kirjutada tunnetest, mida tekitab teine organism tegelase sees, samal ajal, kui protagonist suhtleks välismaailmaga. Idee on igatahes ambitsioonikas.

Küll aga ei tasu peale Disco Elysiumi läbimängimist kannatlikult järjeosa ootama jääda. Enne seda usub Kurvitz, et stuudiot ootab ees umbes aastapikkune tööprotsess, mille jooksul tegeletakse oma debüütteosega: konsooliversioonid, lokalisatsioonid, uuendused ja parandused ning võibolla hoopis mõne muu uue mängu loomine. Lisaks ootab kõiki ees kohustuslik puhkus. Metsniit ütleb selle kohta: „Kõik lihtsalt kaovad kuuks ajaks ära.“

Puhkus on igatahes väljateenitud – Disco Elysium on kirkaim täht kodumaise mängutööstuse taevas. Mäng ilmub juba homme, 15. oktoobril.

Allikas: Rock Paper Shotgun