fbpx

Tervelt 11 aastat tagasi jõudis poelettidele üks konkreetne õudusmäng, mida mina pole tänini pimedas toas mängida julgenud. Teose nimeks oli Dead Space ning selle (toona veel) tumm kangelane Isaac Clarke üritas suures kosmosejaamas mutante veristades leida enda tüdruksõpra.

Mäng oli niivõrd edukas, et sellele loodi kaks järjeosa. Kahjuks toppis väljaandja EA oma nina liigselt sarja looja Visceral Gamesi asjadesse ning nii oligi triloogia viimane ots tunduvalt märulirohkem kui kaks varasemat episoodi. Projekt pandi tallele ning Visceral pumpas esmalt välja õnnetu Battlefield Hardline’i ning seejärel üritas Amy Hennigi abiga meieni tuua suurejoonelise üksikmängukampaaniaga „Star Wars“ mängu. See ei õnnestunud ning stuudio sulges oma uksed peaaegu kaks aastat tagasi, 2017. aasta oktoobris.

Küll aga elab Isaac Clarke edasi meie südametes, oma kolmes mängus ning ka paljudes teistes EA teostes. Näiteks astus mees külalisesinejana (peamiselt lahtilukustatava kostüümina) üles sellistest teostes nagu NBA Jam: On Fire Edition, Skate 3 ning Tiger Woods PGA Tour 10. Nüüd aga selgub, et sel oli väga hea põhjus.

Nimelt avaldas üks seeria tasemedisaineritest, et kõik eelnimetatud mängud kasutasid sarnast tehnoloogiat ning Isaaci mudeli teistesse mängudesse ületoomine oli lihtsamast lihtsam. Mis veelgi enam – Dead Space ning Tiger Woodsi golfimäng jooksevad põhimõtteliselt samal mootoril. Õigemini peab Clarke Woodsile suure kummarduse ja tänuavalduse tegema, sest just endise golfiässa virtuaalne kuva oli aluseks õudusmänguseeria mootorile.

Põhjust sellele ei pea samuti kaugelt otsima. Ajal, mil Visceral Gamesi nimi oli veel EA Redwood Shores (nimevahetus tuli koos Isaac Clarke’i debüüdiga), toodeti tervelt kaheksa Tiger Woods PGA Tour mängu.