fbpx

Sügisene MängudeÖÖ võib tunduda kui kauge minevik, kuid nii avaldatud kui avaldamata videomaterjali tervest üritusest jätkub ohtralt. Loengusaalis toimus sellel korral kuus mängulist ja vähem mängulist ettekannet, mille oleme kõik mugavalt üheks postituseks koondanud.

Optimist/Digital on digitoodete agentuur, kelle peamiseks fookuseks on UI/UX disain ja tarkvaraarendus. Seekordse Mängudeöö loengusaalile pani õla alla Optimist/Digital, et tuua nii kohapealsete kui virtuaalsete külastajateni põnevaid uudiseid, mõtteid ja väljakutseid mängumaailmast. Kui otsid ka ise uusi ja ägedaid väljakutseid, siis tasub pärast loenguprogrammi visata pilk ka nende kodulehele.

KARL ERIK SAKS: KUIDAS SÄILITADA VIDEOMÄNGUDE KULTUURI?

Karl Erik Saks (MA) räägib videomängukultuuri säilitamise ja hoidmise tähtsusest ning sellega kaasnevatest väljakutsetest. Räägime ka sellest, kuidas on meil Eestis võimalik mängukultuuri arhiveerimisega kaasa aidata.

RAIMOND TUNNEL: ARVUTIMÄNGUDE HARIDUS TARTU ÜLIKOOLIS

Kuidas ühest 2014. aastal toimunud seminarist on nüüdseks välja kasvanud arvutigraafika ja virtuaalreaalsuse õppelabor ning mitmed erinevad õppeained?

ULRICH NORBISRATH: READY PLAYERS? MAKE EDUCATION AWESOME AGAIN WITH VR

For decades gaming and gamers have shaped our technical future, our new social networks, even our markets. Education would be unthinkable today without gaming or gamification. But maybe we can take it a step further together. I believe we are at a point that we can rethink education in itself and through gaming inspired technologies bootstrap a new culture of education and even academia. I am here to figure out which players might be ready to join me on that journey.

ULMEAJAKIRI REAKTOR: KOHTUME ORBIIDIL!

Kas mängurid on Marsilt ja ulmikud Saturnilt? Mis imeloom see ulme üldse on? Miks inimesed ulmeraamatuid loevad – või veel hullem – kirjutavad? Mis asi on ulmeajakiri Reaktor ja miks see nii vähe mänge kajastab?

DUNGEONS & DRAGONS MÄNGUSESSIOON

Tule kaasa elama MängudeÖÖl toimuvale Eesti D&D kommuuni KVEST poolt korraldatavale Dungeons & Dragons mängusessioonile. Mängust võtavad osa näitlejad Eesti teatrilavadelt ning kõik huvilised on oodatud kaasa elama. Kaos garanteeritud, võit vähetõenäoline!

LAURI KUBRE – RESIDENT EVIL: ELLUJÄÄMISÕUDUSE SÜND

Lauri Kubre lõpetas 2017. aastal Tallinna Ülikooli kultuuriteaduse eriala. Armastanud videomänge juba noorusest, kirjutas Lauri bakalaureusetöö pealkirjaga „Uurimus õudusžanri troopidest filmides ja videomängudes“. Ta uuris üht oma lemmikžanrit ja seda, kuidas vimane on esindatud kahes erinevas meediumis ning mida videomängud täpselt suudavad oma interaktiivsusega korda saata. Lauri tutvustas oma lõputööd ka 2017. aasta MängudeÖÖl ning rääkis ka 2018. aasta üritusel „Jump Scare“ ehmatustest ja kuidas mängudes on neid võimalik efektiivselt kasutada. Ta loodab ka seekord rääkida kõigile mänguloojate kavalusest ning soovitada närvekõditavaid õudukaid. Tänavune ettekanne oleks rohkem nagu ajalootund, nimelt võtab Level1 ajakirjanik Lauri ette ellujäämisõudukate žanri populariseerinud 1996. aasta märuli, Resident Evili. Mäng, mis nüüdseks on sirgunud massiivseks frantsiisiks, oli algselt üks riskantne projekt, mille eesotsas olid inimesed, kes polnud just õudusžanri suurimad fännid. Kõigele sellele vaatamata sirgus mitte kõigest üks klassikalisemaid ja olulisemaid üllitisi videomängude ajaloos, vaid ka teos, millega on seotud nii mõnedki huvitavad lood. Siseneme zombisid täis Spenceri mõisa ja ellujäämisõuduse žanrisse!