Fotolaadid (photo mode) videomängudes pole enam midagi uut. Oleme ju varasemaltki korduvalt toonud teieni galeriide viisi hetki erinevatest videomängudest, mis meie arvates väärivad tähelepanu. Tänapäeval on juba pigem imelik, kui aja maha võtmine ja fotode klõpsimine pole mängus võimalik.
Nii olen ka mina järk-järgult leidnud ennast virtuaalse käega virtuaalse kaamera suunas haaramas, et teha mõni klõps mulle lahedana tunduvast momendist. Tavaliselt aga pean juba eos pettuma, sest, noh, fotograaf ma pole ja ägedate piltide tegemine on pigem harv, õnnelik juhus. Uue Marvel’s Spider-Man 2 puhul võtsin end aga kokku ja üritasin enam-vähem aru saada kõikidest nendest erinevatest tööriistadest, mida mäng mulle jagab ning tegin mõned pildid.
Aga kuidas teada, kas ja mida ma üldse õigesti tegin? Selleks palusin Andril, kogenud fotograafil allolevaid pilte arvustada ning mulle tuleviku tarbeks mõningaid näpunäiteid jagada.
Ülalolev pilt sündis poolkogemata. Sesmõttes, et pilti tahtsin teha küll, aga kogu see taustvalgus sündis tänu sellele, et ma olin osaliselt põõsas ning mäng ei osanud kõige sellega täielikult hakkama saada. Õnnelik õnnetus? Kui te aga küsite, et kellele Miles üle tahi annab, siis mul pole õrna aimugi.
Andri hinnang: Pildi värvitoonid on mõnusad ning äärtes olev taimestik moodustab mõnusa abstraktse raami, mis suunab pilgu kohe keskele Ämblikmehe näole. Kahjuks rikub minu jaoks pildi ära kaadri alumine osa, sest sellest alast ei saa lihtsalt aru. Nii muutub Ämblikmehe käsi mingiks metalseks moodustiseks ning abstraktsionismist saab suvaline plähmerdus. Ehk oleks kaadrit aidanud päästa parem kadreerimine, kus alumine vastane täiesti välja lõigata.
Central Park pidavat üks ohtlik, aga kaunis koht olema. Mõtlesin, et lähen teen mõne ilusa looduspildi ja siis sattusin hoopiski keset tiiki surfima. Mõtlesin, et oleks lahe teha n-ö liikuv pilt koos efektidega. Ühtlasi on mul mingi kinnisidee mustade raamidega, olgu nad siis ülal-all või vasakul-paremal. Seda teist versiooni näete veel küll ja veel.
Andri hinnang: Ämblikmehe poos ning keskkond on mõnusad ja hästi tabatud. Fotograafia mõistes on aga pildi säriaeg olnud liiga lühike (numbrite mõistes siis suur – fotograafia on üks imelik valdkond) ning pildil puudub liikumine, kui veepiisad välja arvata. Kompositsiooni mõistes oleks katsetanud erinevaid klassikalisi lähenemisi: kaadri jagamine igast küljest kolmeks ning asetada foto oluline osa, siinkohal siis näiteks Ämblikmehe pea, ühele joonte lõikumispunktile. Näiteks paremale alla 1/3 peale. Kaadrit peaks siis veidi kohandama, et käsi välja ei lõikaks. Samuti oleksin mänginud veidi avaga, et tekitada jäädvustusse sügavusteravust. Omaltpoolt hakkab veel hästi tööle kaadri tumedate ja heledate osade tasakaal – vastavalt siis põõsaste vari ja linnale langev päikese ülevalgustus.
Tead, ega siin ei juhtunud midagi muud, kui et vajutasin suvalisel hetkel pausi ja tulemuseks oli selline kondiväänamine.
Andri hinnang: Kiidan sügavusteravusega katsetust. Linna taust on mõnusalt pehme ning ei võta tähelepanu, silm saab keskenduda vaid kõige olulisemale ehk Ämblikmehele ja tema poosile. Kaadri keskele on aga täpselt joondatud superkangelase kubemepiirkond, mis viib mõtted liiga vasakule – kuhu Ämblikmees selles kostüümis oma meheau peidab? On see tal üldse? Kui näiteks kadreerida fotot nii, et paistaksid ka maski silmad, tõmbaksid need automaatselt rohkem tähelepanu ning jäädvustus oleks ka lastesõbralik.
Ämblikmees on ikkagi kodukandi kangelane ja kossuplatsil hängimine annab seda vaibi väga hästi edasi. Punase valgusega panustasin siiski veits üle.
Andri hinnang: See jäädvustus meeldib mulle väga. Mobiilidel tarbitav sotsiaalmeedia, peamiselt siis Instagram, on harjutanud ruudu formaadiga ning seetõttu toimib kaader koduselt. Lisaks on kompositsioonis teatavat pinget, samas saab silm rahulikult mööda fotot joosta ning leida sealt olulisi detaile. Näiteks korvpallivõrgu taha jääv Ühendriikide lipp. Sellisel kujul on superkangelased ikkagi Ameerika Ühendriikide eksportkaup, kuhu kuulub ka teatav kogus patriotismi. Kas üldse meenub lähiaastatest mõni Marveli film, kus poleks tähtedel ja triipudel olnud oma olulist rolli? Punase valgusega kindlasti üle ei pingutanud, pigem tundub see loomulik, sest koondab tähelepanu teistele punastele objektidele pildil: korvpallirõngas, Ämblikmees ning Ühendriikide lipp. Lisaks võimaldab antud nurga all lisatud valgus paremini tekitada ruumi Ämblikmehe mudelisse, mis vastasel juhul oleks jäänud liiga tasapinnaline ning sulanud kaadriga pigem ühte.
Samuti on see hea katsetus esimese kursuse stuudiofoto kodutööst, kus tuli kasutada kahte peamist valguse tüüpi: joonistav- ehk täitevalgus ning vastand- ehk kontravalgus. Sellise lihtsa valgusskeemiga on võimalik teha huvitavaid lahendusi, mis on vaataja jaoks eos huvitavad.
Sellel pildil üritab Ämblikmees kurjamite autot peatada. Keerasin retsilt valgust peale. Ei tea, kas on vaja just Ämmu kubet rõhutada.
Andri hinnang: Kaadris on pinget, nagu ka Ämblikmehes ise. Kompositsiooni osas töötaks paremini veidi altpoolt kadreering, et jätta Ämblikmehe peale rohkem ruumi kõrgtornide vahele, hetkel on kaadri kõige olulisem koht ka kõige mürarohkem. Ma ei tea, kas siin on kasutatud lisavalgust või eraldubki põlevast objektist piisavalt kollast valgust. Lõpuks polegi sellel vahet, sest see on mõnusalt kontrastne kaadri üldise külma loomuliku valguse taustal. Paremal olev säde annab alust aimata, et seda efekti oleks pildile saanud veel rohkem sisse tuua, kui viia kaamera veidi rohkem tulekahju sisse. Nii oleks saanud kaadrile mõnusa detailsuse ning ehitada jäädvustus ülesse klassikalisele kolme plaani lahendusele, kus esiplaan on fookusest väljas, keskel oluline Ämblikmees fookuses ning taustale jääb linn koos autodega.
Tegin virtuaalse New Yorgi kõige kõrgema hoone otsas päris mitu pilti ja te võite kihla vedada, et päris mitu neist olid ka mustade raamidega. Otsustasin teid siiski säästa.
Andri hinnang: Sellised suured üldplaanid töötavad alati hästi, eriti kui lisada äärtesse veidi vinjetti nagu ka siin on tehtud. Ämblikmehe poos iseloomustab vabadust ja lapsemeelsust, mida minu jaoks ka antud tegelane sümboliseerib. Kompositsiooni seisukohalt oleks horisondi kadreerinud pigem 2/3 peale, nii ei lõikaks see ka Ämblikmehe sõrmi maha.
See pilt algas sooviga teha mingisugune linna-action autode vahel. Tuli hoopis mingi ülevalgustatud poseerimine. Ise arvan, et vähemalt tuli veits cool.
Andri hinnang: Ämblikmehe poos peegeldab jõudu, mille võtab kokku tema seljal olev valge sümbol. Olemuselt on ju ka rusika näitamine väga tugev sümbol. Antud jäädvustuse puhul häirib alumise osa kadreering ehk mina oleksin fotot pigem lõiganud puusadele lähemalt. Lisaks annab selline teatraalne poos võimaluse veel suuremaks emotsionaalseks mänguks. Nagu kunagiste western-märulite kauboikaadrid, kus esiplaanil oli vastavalt fookuses või udustatud vööl olev relv ning selle taga olev kangelane, kes on silmapilkselt valmis kasutama kõiki talle käepäraseid vahendeid, et alistada kurjus ning päästa süütud linnaelanikud. See aga oleks tähendanud lähiplaani ehk kaamera toomist tegelasele lähemale ning jäädvustust pigem vasakult poolt, kus rusikas jääb esiplaanile ning selle taga Ämblikmees.
Andri kokkuvõte
See on ääretult tervitatav, et arendajad suunavad järjest enam tähelepanu mängusisestele fotolaadidele. Tegemist ei ole ju kuidagi mängumehaanikat mõjutava elemendiga, vaid pigem moodustab see omaette mängu, mida saab kõigest muust sõltumatult nautida. Kuna aga tegemist on järjekordse mugandatud tööriistaga, seab see igale kasutajale vastutuse. Võrdluseks võib tuua näiteks esimesi digikaameraid ning algelist pilditöötlusoskust, mis omal ajal kogu Rate.ee keskkonna külvasid üle keskpäraste jäädvustustega, mis vaid autoritele endile mingit väärtust pakkusid. Siinkohal aga ongi oluline katsetada, analüüsida, õppida ning seejärel taas katsetada.
Vaid nii sünnivad fotod, mis pakuvad väärtust autorist väljapoole.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …