fbpx

Enam kui 8 miljonit müüdud koopiat ja rohkem kui 2 miljonit samaaagset mängijat Steamis. Parlworld on saavutanud kõik need rekordid vaid loetud päevadega! Õige turundus, tühimik mängutööstuses või päriselt hea videomäng? Arvamused on seinast seina. Siin on üks neist!

Pokemonid relvadega on ju iseenesest väga hea turunduslik alus, millele ülemaailmselt edu hakata peale ehitada. Arvestades juba fakti, et see sama kirjeldatud teos on jõudnud just neile platvormidele, millel varem pole Pokemone püüda saanud. Oma rolli mängib veel  kindlasti fakt, et teos jõudis Steami veebipoega samaaegselt Game Pass teenusesse. Kui keegi mäletab veel, siis nii algas ka Rocket League’i edu, tõsi, tollel ajal küll konkurendi PS+ teenuse näol. Arvamuse kirjutamise hetkel on varajases ligipääsus teos Steamis müügil hinnaga 28,99 €.

Nüüd aga mängu juurde – Palworld on ellujäämismäng, kus üheks põhielemendiks on maailmas leiduvad erinevad Palid ehk semud. Jah, nii välimuse kui käitumise poolest on ääretult sarnased just Pokemonidega. Neid saab rakendada oma baasis tööle, võtta kaasa lahingusse ning neile anda erinevaid esemeid, näiteks automaatrelvi. Selle kõrval on mängijal vajalik teha kõike seda, mida ühes klassikalises ellujäämismängus: korjata puitu, kivisid ja muid esemeid, süüa, ehitada baasi, luua ja parandada erinevaid tööriistu ja seejuures proovida mitte ära surra. Kui Palide osa välja arvata, siis tegelikkuses oleme seda kõike juba varem lugematul hulgal kordi näinud, seejuures kordades paremal kujul.

Maailm ei ela

Palworldi maailm tundub tühi ja igav. Tõsi, siin võib iga nurga pealt leida erinevaid Pale, aga nad ei ärata seda keskkonda ellu. Vahemaad pole küll pikad, aga ühest punktist teise liikumine näib siiski tüütuna. Ka siin leidub fast-travel punkte ehk torne, tänu millele saab koheselt pikki vahemaid läbida, kuid keskkond ise on täiesti iseloomutu. Puudu on teistest sarnastest mängudest leitav juhuslikult genereeritud maailm, mis võimaldab igal mängukorral täiesti uut keskkonda. Palworldis on aga iga kirst, lõpuboss või muu vähegi oluline asukoht igal mängukorral täpselt samas kohas.

Sama hingetu lähenemine on tunda ka vastastega võideldes, rääkimata siis bossikaklustest. Level1 ühisstriimis jõudsime esimese suurema bossini, kellel oli kokku umbes kolm erinevat lööki ning kelle liikumine oli nii etteaimatav, lõppedes tihti meie ja posti vahele kinni jäädes. Tõsi, viimast viga saab alati vabandada teose varajase ligipääsuga, aga vaevalt, et arendaja bossivõitlust päriselt põnevaks suudab luua.

Ehitamine on lihtsalt igav

Level1 ühisstriimis ei väsinud ma toomast võrdlusi Palworldi ja minu suurem lemmiku Valheimi vahel. Üheks peamiseks erinevuseks on baasi ehitamine. Kui Valheimis oli võimalik luua omale kodu, mis on täpselt sinu maitse järgi ja ei sarnane ühegi teise koduga, siis Palworldis saab seinu ja põrandaid asetada üksteise kõrvale kogu aeg täpselt sama moodi. Nii kadus kiirelt isegi motivatsioon omale midagi kodu sarnast ehitada. Rääkimata asjaolust, et mängutegelase magamine on täiesti vabatahtlik. See-eest tahavad Palid igal ööl oma konkreetses pesas tukkuda, aga need võid asetada suvaliselt kuhugi põõsa alla. Palide unekvaliteet sellest ei muutu.

Kas tõesti Unreal Engine 5 mängumootor?

Kuigi Palworld kasutab Unreal Engine 5 mängumootorit, on seda raske uskuda. See ei peegelda kuidagi graafilises pooles ega maailma suuruses. Pigem arvan, et mängumootori valiku taga peitub asjaolu, et Unreal Engine 5 on lihtsalt üks kõige algajasõbralikumaid viise, kuidas luua interaktiivne meelelahutusteos. Samuti on sellele saadaval lugematul hulgal tasuta erinevaid mudeleid, mida näib, et on ka siin teoses kasutatud. Asjaolu, kas arendajad päriselt on kasutanud AI-tööriistu, et luua Palworldi maailma, ei omagi enam nii väga tähtsust. Minu kogemuse järgi oleks AI kindlasti põnevamaid ideid suutnud genereerida.

Semudega on kõik parem!

Sarnaselt teistele ellujäämismängudele saab ka Palworldi mängumaailma kaasata teisi mängijaid. Ühiselt võib isegi kõige tüütum tegevus muutuda lõbusaks ajaviiteks. Lisaks võib sõprade kaasamine kiirendada mitmeid mängusiseseid protsesse, nagu näiteks ehitamine, mis muidu võtab terve igaviku. Terviku teeb see paremaks, aga vaid konkreetse piirini. Igav mäng jääb ikkagi igavaks. Internetist, sealhulgas ka näiteks meie podcasti kommentaariumist, võib leida äärmusesse laskuvaid arvamusi Palworldi kohta. Mulle aga tundub, et kõik need, kes antud teost kaitsevad, pole varem selle žanri heade näidetega kokku puutunud.

Lõpuks ei oma see siiski tähtsust, sest häid mänge on liiga palju ning neid kõiki ei jõua ära mängida. Ärme lepi keskpärasusega! Palworld on pigem alla selle.