Need, kes on Level1 meeskonna käesoleva aasta ootuseid jälginud, teavad, et Red Dead Redemption 2 on selle (ja ka paari viimase) aasta oodatuim videomäng. Minu ootuste nimekirjas RDR2 küll puudub, kuid sellest hoolimata ootan ma Rockstari uut kauboisimulaatorit suure huviga… aga mitte samadel põhjustel, nagu enamus mängureid.
Ülalasuv graafik on ehk paljudele tuttav. Tegu on Rockstar Gamesi poolt väljastatud videomängudega alates esimest Grand Theft Autost. Aastani 2013 oli väljastaja märkimisväärselt tubli – aastas ilmus vähemalt üks muljetavaldav teos. Ühel hetkel jäi aga kraan kuivaks. Mis juhtus?
GTA V on peale Tetrist ja Minecrafti maailma kolmas enim müüdud videomäng eales – Rockstar Games on mänguriteni toimetanud üle 90 miljoni mängukoopia (võrdluseks – ülipopulaarne PlayerUnknown’s Battlegrounds on müünud üle kolme korra vähem, hetkeseisuga 26 miljonit). Võib kindlalt öelda, et GTA V on praeguse konsoolipõlvkonna edukaim ja mõjuvaim mäng.
GTA V on samas ka teos, tänu millele avastas Rockstar mikromaksed. Nii-nimetatud Shark Cards ehk pärisraha eest ostetavad virtuaalsed summad on olnud GTA Online’is algusest peale, kuid alles eelmisel aastal hakkasid inimesed märkama, kui suurt tulu see tegelikult sisse toob. GTA Online’i ülesehitus on spetsiaalselt kohandatud sellele, et inimestel oleks mugavam need paar virtuaalset lisamiljonit selle uue auto või helikopteri tarvis osta, mitte selle nimel mängida.
Siinkohal võib muidugi vaielda, et kui süsteem töötab, teos müüb imeliselt ning mängijad on rahul, siis on kõik ju hästi. Teiselt poolt on aga samuti selgelt näha, et väljastaja ulatus ning soov uusi ja paremaid mänge välja lasta, nagu enne GTA V turule ilmumist, on märgatavalt vähenenud. Samuti kannatas GTA V üksikmängukampaania, mis mittte ainult ei saanud kauaoodatud ja lubatud lisasid, vaid jäi ühel hetkel ilma ka GTA Online’i lisapakkidest – varem üksikmängugi jõudnud uued liiklusvahendid ja relvad on nüüdsest olemas vaid teose netipõhises versioonis.
Rockstar Gamesi esindajad on mitmekordselt maininud, et mikromaksed ja „mäng kui teenus” (games as a service) mentaliteet on nüüdsest väljastaja lahutamatu osa. Kõik tulevased mängud hakkavad mikromakseid sisaldama ning üritama fännide ja tavaliste mängurite entusiasti oma teose suhtes teatud osas ka rahaks teha.
Kõik see viib mind täpselt Red Dead Redemption 2 juurde ning miks ma seda siiski ootan. Kõige rohkem huvitab mind, kuidas Rockstar Games rakendab RDR2 maailmas mikromakseid, kui agressiivseteks arendajad-kirjastajad osutuvad ning kas fännid ikka neelavad alla selle ilusa, kuid ülimõruda kommi. Viimased lekked väidavad nii mõndagi, sealhulgas ka battle royale mängulaadi tulekut. Lisaks said mainitud ka mikromaksed, telkide ning karavanide kohandamine ja ilusamaks tegemine.
Mulle pakub suurt huvi mitte RDR2 ise, vaid kogu see mikromaksete aspekt selle juures. Kas RDR2-st saab uus GTA V? Kas Rockstar Games loob ka meile, üksikmängude armastajatele tulevate aastate jooksul välja midagi muud põnevat (Max Payne 4, Bully 2… äkki isegi Agent)? Samuti spekuleeritakse ka vältimatute rahakaartide nimetuse üle… Kas me näeme eeslikaarte (Donkey Cards) või maoõli (Snake Oil)?
Eks see selgub juba 26. oktoobril.
Värske ⚡
-
Teine Tase 543 × Kas uus Metal Gear Solid kannatab kriitikat?
Külla on tulnud Puhata ja Mängida saatejuht Rainer Peterson, kes räägib, kuidas värskelt ilmunud Metal …
-
Teine Tase 542 × Miks mängida üksi, kui saab seda teha koos sõbraga?
Andri on mänginud ühte aasta parimat mängu, milleks on kahe inimese koostööl põhinev Split Fiction. …
-
Teine Tase 541 × Episood, mida Eesti filmitegijad kindlasti kuulda ei taha
Sel korral on Allan testinud Battlefield 6 beetaversiooni ning räägib, mis talle meeldis ja mis …