fbpx

Me teame, et Sony teeb agaralt tööd, toomaks meieni uhiuus PlayStationi konsool. Hiljuti selgus aga ka see, keda näeb kompanii oma potentsiaalse kliendina.

Üle 90 miljoni PS4 konsooli müünud firma sihib (taaskord) n-ö hardcore ehk tõsiseid, tulihingelisi mängureid, kes hoiavad uue riistvara võimalustel ja uuendustel sõrme pulsil. Sony tegevdirektor Kenichiro Yoshida usub, et nende masina näol on tegemist lausa nišitootega, mis meelitab ligi eelkõige selliseid kliente, kes pööravad suurt tähelepanu detailidele. Seetõttu on oluline, et pakutav riistavara võimaldaks kõiki uuemaid tehnoloogiaid, sealhulgas kiirtejälitus (ingl. k. ray tracing).

Sihtrühma iseloomustavad veel ka lembus suurte AAA-mängude suunas ning eelkõige just muljetavaldava graafikaga teoste eelistamine. Sellest kasu lõikamiseks kavatseb Sony tulevikus keskenduda suurtele blockbuster mängudele ning neid vorpivatele stuudiotele. Tänu sellele kannatavad aga kompanii suhted väiksemate iseseisvate stuudiotega – sügisel toimuva Tokyo Game Show raames astuvad üles mitmedki indie-mängud, kes leidnud toetust küll näiteks Nintendolt, ent saanud Sony poolt valdavalt ükskõikset suhtumist.

Firma näeb enda konkurendina eelkõige sarnast riistvara arendavat Microsofti ja nende järgmise põlvkonna Xboxi, Project Scarlettit (mõlemad konsoolid peaksid ilmuma samas ajaaknas, ehk 2020. aasta pühade hooajal). Google Stadia arengul hoitakse pilk peal, ent Nintendo oma eeldatava noorema kasutajaskonnaga ei ole otseseks ohuks. Kuigi analüütik Hideki Yasuda ennustab, et Sony kõrk suhtumine väiksemate mängude suunas võib indie-mängude arendajad ja mängijad just Nintendo leeri viia, arvavad Sony esindajad, et nende platvormi populaarsus on piisav, et seda situatsiooni ära hoida.

Tõsiste mängurite eelistamine pole Sony jaoks esmakordne turundusplaan – kui omavahel kemplesid Sony PlayStation Portable ning Nintendo DS, otsustas esimene rõhku panna sõnumile: „See konsool on mõeldud mänguritele!“ Selle lahingu kaotas Sony.

Allikas: Wall Street Journal