fbpx

Teated selle kohta, kuidas näiteks filmide loomise juures kirjutatakse võtete ajal ümber nii karaktereid kui ka terveid süžeeliine, või kuidas ühel või teisel põhjusel on vaja pärast võtteperioodi lõppu teatud stseenid uuesti filmida, on filmimaailmas üsna tavalised, sest kuuleme neist palju ning ajakirjandus puhub need teated tihtipeale palju suuremaks, kui nad tegelikult on. Pealkirjad stiilis „Problems with the new ‚Mad Max‘ Film? Reshoots underway” või „Terrence Malick has cut every notable actor from his new movie!” on tegelikult lausa igapäevased uudised.

2007-Uncharted
Uncharted: Drake’s Fortune (2007)

Võtame kas või viimase uudise Unchartedi mänguseerial põhineva filmi kohta, kus selgus, et seni kinnitatud režissöör lahkus ja Sony Pictures lõikas eelarve pooleks, et see sarnaneks tootmismudeli poolest rohkem nende eelmisele üsna populaarsele videomängu adaptsioonile „Resident Evil“. Kõik need uudised on filmide loomise taga olevate stsenaristide ja režissööride jaoks aga tihtipeale täiesti tavalised nähtused. „Mad Max: Fury Road“ meeldis näiteks Warner Bros. Picturesile nii väga, et nad palusid režissöör George Milleril veel nii võimast materjali filmida. Terrence Malick palkab oma filmide jaoks alati väga kuulsaid näitlejad, kelle rollisooritus ei pruugi kunagi filmi jõudagi, või on see lõigatud nii minimaalseks, et vaatajate jaoks muutuvad nad nähtamatuteks. Unchartedi filmiversiooni kohta saab öelda nii palju, et sellel on valmis stsenaarium ja praegu sätitakse paika alles kõiki teisi osiseid. Nii, nagu on filmide loomine raske ja keeruline protsess, mille käigus tekivad paratamatult probleemid ja esialgsetest plaanidest kõrvalekalduvad muutused, on ka mängude loomine protsessilt väga sarnane – plaanid muutuvad, kardinate taga toimuvad vaidlused, keegi lastakse lahti, aga valmis saab suurepärane mäng. 

uncharted-4-full-e3-demo-screenshot
Uncharted 4: A Thief’s End (2016)

11-14. juunil toimunud anime kokkutulekul Metroconil kõneles ka kuulus videomängude häälnäitleja Nolan North. Ühel sellisel sessioonil, kus ta vastas fännide küsimustele (ja võib olla kinnitas ka The Last of Us 2 ära), mainis ta, et Uncharted 4: A Thief’s Endi jaoks oli valmis umbes 8 kuu jagu materjali, kui The Last of Usi meeskond, eesotsas Neil Druckmanni ja Bruce Straley’ga, saabusid eelmisel aastal projekti üle võtma, misjärel alustati mänguga nullist ehk kogu senine töö kustutati. Seepeale lahkusid mõned seeria juures töötanud võtmeinimesed. Kas nad vallandati, või lahkusid omal soovil, olles solvunud, kuidas nende töösse suhtuti? Seda on raske öelda. North ei tahtnud sel teemal rohkem rääkida, sest ilmselgelt soovib ta Sony ja Naughty Dogi endaga säilitada häid suhteid.

Kaheksa kuu jagu tööd läks kustutamisele pärast stuudio pikaaegse töötaja ja Unchartedi seeria kirjutaja ning mängurežissööri Amy Henningi lahkumist eelmisel aastal. The Last of Usi meeskond alustas nullist oma visiooniga, mis poleks mõjutatud varasemate mängude hiilgavast pärandist. Võib ainult arvata, et Amy Henning ja Uncharted: Among Thievesi režissöör Justin Richmond lahkusidki just sellel põhjusel – nad jäid uuele meeskonnale lihtsalt ette. Naughty Dog pole siiani nende mineku asjaolusid põhjendanud, mistõttu on kerge ette kujutada konflikte ja uste paugutamist. Samas on sellised muutused iga loomingulise protsessi osa. Mõlemad, nii Druckmann kui ka Straley, on varasemalt seeria juures töötanud, kuigi mitte kunagi koos nii kõrgel juhtpositsioonil. North ütles, et Uncharted 4 pole juurtest kaugenenud, tegemist on ikka selle sama mänguga, mida väga paljud nii kõrgelt hindavad. Nüüd on sellel juures lihtsalt värske meeskonna nägemus ja kogemus The Last of Us’ist.

Ja see võiks tähendada ainult head.

Allikas: Develop