fbpx

Eelmise aasta 21. märtsil ilmunud Mass Effect: Andromeda oli BioWare’i jaoks katastroof. Juba väljalaskepäeva õhtul levisid internetis pildid tegelaste elututest näoanimatsioonidest, kesisest graafikast ja loetamatust hulgast muudest tehnilistest viperustest. Nüüd, natukene enam kui aasta hiljem, on arendajatel olnud piisavalt aega, et Andromeda rohmakad iluvead ära siluda. Kummalisel kombel on mäng aga praegu vigasem, kui kunagi varem.

Minu eemalolek Andromeda galaktikast kestis peaaegu kolmteist kuud. Alates mängu väljalaskest veetsin ma teosega aega kuni eelmise aasta 10. juunini ja sellest kuupäevast pärineb mu viimane salvestusfail. Selle aja jooksul kogesin ma valdavat enamikku sellest, mida Andromeda sisaldab – mu tegelane oli jõudnud 44. tasemeni, ma olin külastanud lõviosa planeetidest ja läbinud põhiloost umbes kolmveerandi. Kuigi ka mina oli tähele pannud mängu mitmeid tehnilisi puudujääke, siis toona neist ei piisanud, et mind Andromeda juurest eemale tõugata. Hoolimata vigadest oli tegu siiski Mass Effecti mänguga, mis oma olustiku ja ülesehitusega suutis kohati tabada neid kõrgeid noote, mis algse triloogia nii meeldejäävaks tegid. Ma ei mäleta täpselt, miks ma eelmise aasta 10. juunil Andromedast 13-kuuse puhkuse võtsin, kuid põhjus ei seisnenud selles, et mäng sisult mulle meeldinud ei oleks.

Nüüd, pärast enam kui aastast pausi Andromeda juurde naastes hellitasin ma lootust, et BioWare on kasutanud vahepealset aega  mängu tehniliste konaruste silumiseks. Arendajatel on olnud piisavalt aega, et muuta oma rohmakas teemant millekski kauniks ning mängud nagu Batman: Arkham Knight ja Deus Ex: Mankind Divided on tõestanud, et väljalaskel halvas seisukorras olev teos võib hiljem ärgata uuele elule. Kuigi EA ja BioWare teatasid, et ei kavatse lähitulevikus tegeleda Mass Effecti seeria edasiarendamisega, lootsin ma, et Andromeda vigade parandamine selle otsuse arvelt ei kannata. Tegu on ju siiski mõlema firma mainet kujundava mänguga, mis tulevikus saab tõenäoliselt hüppelauaks Mass Effecti seeria tuleviku suunas. Seega, mida terviklikumas seisus Andromeda lõpuks on, seda parem on ka arendajate positsioon. Eks ole?

Tundub, et mitte. Mingil moel on Andromeda praegu veel rohkem tehniliselt vigasem kui aasta eest. Olenemata mitmetest vahepeal ilmunud uuendustest on tegelaste näoilmed jätkuvalt kohati isegi hirmutavalt ebainimlikud. Uue veana on aasta jooksul lisandunud näomiimika ja häälnäitlemise tugev dissonants, mille tõttu jääb dialoog huulte liikumisest sageli mitme sekundi võrra maha. Vahevideotes teevad tegelaste pead 360-kraadiseid pöördeid, karakterimudelid ilmuvad stseeni kas tühjast kohast või tõmblevad ebainimlikult ning valgus vilgub häirivalt nii videotes kui ka mängus. Varasemalt sain mina Andromedale ette heita vaid puist näomiimikat, kuid aastaga on teose vigade repertuaar jõudsalt laienenud. On kahju näha, et EA ja BioWare on oma kunagise imelapse nii otsustavalt kõrvale lükanud. Tundub, et kui kuldmune munev hani enam oma rolli ei täida, siis on aeg ta erru saata.

Lisaks tehnilistele viperustele saab Andromedale ette heita veel nii mõndagi – mängu graafika ei vasta ootustele ja stsenaarium on BioWare’i varasemat loomingut arvestades üllatavalt nõrk. Stsenaariumit ja graafikat on pärast mängu väljalaset mõistagi keeruline muuta, kuid väiksemat praaki animatsioonide, tegelaste mudelite ja valguslahenduste osas on võimalik ka pärast teose ilmumist jooksvalt kalibreerida. Seda ei ole tehtud ja aasta pärast Andromeda ilmumist on teos katkisem, kui eales varem. See annab aimu, kui vähe arvab hetkel Mass Effectist seeria tuleviku üle otsustav EA ja kui eluliselt oluline on BioWare’i jaoks nende järgmine mäng, Anthem.