fbpx

SEGA Yakuza seeria jõudis lõpuks Steami ning mängu ostulehel ilutsev „Mostly Positive“ hinnang näitab, et arvutiversiooni debüüt ei olnud päris ilma vigadeta. Kui tahta mängu enda kohta teada, siis selleks on arvustus olemas. Praegu keskendume aga puhtalt Ryu ga Gotoku stuudio esimesele PC-mängule. Räägime Yakuza 0-st… jälle…

Steami kasutajate arvustusi lugedes võib märgata, et põhimureks on versiooni kohatine ebastabiilsus. Paljudel mängijatel ei lähe teos käimagi ning miks see nii on, ei ole veel keegi suutnud selgeks teha. Enda kogemustest võin soovitada kasutada Steami „verify integrity of game cache“ funktsiooni, mis korrastab Yakuza 0 faile ning tõmbab puuduvaid elemente. See aitas mind antud olukorras.

Teised ebastabiilsused tunduvad olevat seotud Yakuza 0 lahtilukustatud kaadrisagedusega. Kõige levinumaks mureks on heli krõbisemine, kuid õnneks  saab seda kergesti parandada. Kui minna Appdatas asuvasse Sega kausta, võib leida hulganisti .ini faile, mida mudides võib palju korda saata. Kui teha lahti audio.ini ja asendada seal oleva “AudioMode=0” nullväärtuse 1-ga, siis peaksid kaduma kõik heliprobleemid.

Antud faile uurides avastame ka viimase murelapse Yakuza 0 PC-versioonis – puuduvad sätted. Paljud mängijad olid pettunud, kui avastasid, et ei ole võimalik mängu igal ajal salvestada ja et paljusid laiekraani resolutsioone ei ole  olemas. Tuleb välja, et kõik need elemendid on mängus, aga miskipärast  ligipääsetavad ainult läbi .ini failide. Võib-olla SEGA ei teinud neid mängijale kergesti kättesaadavaks, kuna antud sätted pole veel 100% stabiilsed? Keegi ei tea…

Kõikidele hädadele vaatamata on siin palju mida kiita ning kui SEGA parandab kõike nagu nad on foorumites lubanud, võib Yakuza 0 Steami väljaanne muutuda mängu parimaks versiooniks. Teos on mängitav nii puldi kui ka hiire ja klaviatuuriga. Nuppude asetust on võimalik ka vajaduse korral muuta. Graafikasätteid on üllatavalt palju, lubades mängijatel teha mängu nii kenaks või sujuvaks kui arvuti lubab.

Graafikasätetes ilutseb ka miski, mis on PC-versiooni suurim eelis – lahtilukustatud kaadrisagedus. Kuigi see võib kohati teatud elemente ebastabiilseks teha (nagu sai eespool mainitud), on Yakuza 0 mängimine 144Hz monitoril ülimõnus, tehes juba rahuldust pakkuvad kähmlused veelgi paremaks. Selline kaadrisagedus pole aga kõigest mängitavuse ajal, aga ka detailsetes vaheklippides, mis olid konsooliversioonil 30 kaadrit sekundis. Tänu kõigele sellele on mängu graafika ülihea ning järjepidevalt sujuv.

Viimane element, mida tasub kiita, on modifikatsioonide kasutamine ning nende valmistamise lihtsus. Juba esimeste päevade jooksul on paljud Steami kasutajad pannud üles igasuguseid huvitavaid modifikatsioone, olgu selleks tegelasmudelite väljavahetamine, graafika parendamine või isegi kaotatud litsentseeritud muusika taastamine. Võimalusi on tohutult palju ning on tore näha, et SEGA on PC-versiooni nii lihtsasti muditavaks teinud. Ootan suure huviga, mida mängijad veel suudavad modifitseerida!

Yakuza 0 arvutiversioon ei saabunud Steami just parimal kujul, kuid temas on potensiaali olla pea ideaalne versioon SEGA molliandmissimulaatorist. Kui on teose vastu huvi, siis antud PC-väljalase on hea koht, kus seeriaga tutvust luua. Olgem aga valmis veidi faile töötlema, et mängu stabiliseerida. Ostmisega veidi ootamine pole ka halb idee, kuna mängu hind on püsivalt madal.

Loodame, et SEGA asub usinasti Yakuza 0 PC-versiooni parandama ja parendama ning ei lase selle potensiaalil raisku minna!