SEGA Yakuza mänguseerial on alati olnud raskusi väljaspool Jaapanit toimetulemisega, olgu probleemideks kas väikesed müüginumbrid või halb lokaliseerimistöö.
Seeria viies peatükk, Yakuza 5, jõudis näiteks väljaspoole Jaapanit tervelt 3 aastat pärast ilmumist ning oli kättesaadav ainult PSNi kaudu. Yakuza 0 tahab need pimedad ajad aga lõpetada, andes meile mängu, mida võivad nautida nii fännid kui ka uued mängijad.
Mängu süžee keskendub kahele tegelasele. Esimeseks on seeria üleüldine peategelane, Kazuma Kiryu. Mängu tegevus leiab aset 7 aastat enne esimest mängu, mistõttu Kiryu on Tokyo allilmas alles algaja. Mees visatakse aga pea ees sündmuste keerisesse: ta lavastatakse süüdi mõrvas ning visatakse perekonnast välja, muutes ta elavaks sihtmärgiks. Kiryu peab seega avastama kes ta mõrvas süüdi lavastas ning kuidas on see kõik seotud suure yakuza vandenõuga.
Teisel pool Jaapanit kohtame me teist peategelast, Goro Majimat. Läbi terve seeria on ta olnud üks napakamaid tegelasi, olles samas alati allilmas kõrgel positsioonil. Siin me näeme aga tema teekonna algust. Karistuseks oma ülemuste käskude eiramise eest pannakse Majima Osakasse tööle kabareeklubi juhina, kus ta peab püsivalt yakuza jaoks raha teenima. Et aga tõestada enda lojaalsust oma ülemuste suhtes, antakse Majimale käsk üks tagaotsitav inimene ära tappa. Kuigi Majima on alguses nõus enda koha taastamiseks kellegi teise elu võtma, muutub tapmiskäsk palju raskemaks, kui ta saab teada, kelle ta täpselt tapma peab.
Mõlemad tegelased on sümpaatsed ning nende katsumused on vägagi kaasahaaravad. Kuna tegemist on looga, mis toimub enne ülejäänud mänguseeria algust, on uutel mängijatel võimalik teha tutvust kõikide tegelastega, ilma et satuks segadusse. Fännide jaoks on siin samuti palju huvitavat, kuna on võimalik näha kahte seeria olulist tegelast oma nooruspõlves enne, kui nad olid oma rollidesse sulandunud.
Üks levinud eksiarvamus Yakuza mängude kohta on, et need on n-ö „Jaapani GTA“ mängud. See pole kuigi täpne võrdlus, kuna mõlemad mänguseeriad on vägagi erinevad. Yakuza mängudes ei ole mängu keskkonnaks linn, vaid pigem linnaosa. Väiksema keskkonna tõttu ei ole võimalik mängus autodega sõita ning liikumine toimub alati jalgsi. Vaatamata sellele, et kogupindala on tunduvalt väiksem näiteks Liberty City’st või Los Santosest, on Yakuza linnaosad tihedalt detaile ja tegevust täis, olgu nendeks erinevad ajaviitekohad, nagu karaoke ja piljardiklubi, või erinevad söögikohad. Tänu sellisele detailsusele jätavad Yakuza 0-s kujutatud Kamurocho ning Sotenbori tõeliselt elava ning realistliku mulje.
Mängu peamisteks tegevusteks on linnaosades ringi liikumine ning kaklemine. Yakuza mängude võitlussüsteem pole just kõige komplekssem, kuid selles on palju varieeruvust. Kakeldes tõstab mängija enda Heat-meetrit, mille täitumisel saab sooritada tugevaid ja brutaalseid erirünnakuid ehk Heat Move’e. Neid rünnakuid on sadu erinevaid ning nende sooritamiseks peavad lisaks täis Heat-meeterile olema täidetud teatud tingimused. Need võivad olla lihtsad, näiteks haarata vaenlasest kinni ning viia ta seina äärde, misjuhul tegelane lööb vaenlase vastu seina. On ka huvitavamaid, näiteks üks, mida saab sooritada ainult siis kui mängijal on oma inventaris apelsin. Antud rünnakut on raske kirjeldada, mistõttu tuleb seda oma silmaga näha. Heat lubab sooritada ka muid rünnakuid ja kaitsemanöövreid, ning sellega saab isegi elusid taastada.
Lisaks Heat Move’ide hulga suurendamisele, toob Yakuza 0 esimest korda seeriasse erinevad võitlusstiilid, mida mängija saab keset kaklust vahetada. Need on näiteks Rush, tänu millele mängija liigub ja võitleb väga kiiresti, kuid mitte väga tugevalt, või Beast, mis lubab mängijal lüüa üüratu jõuga… kuid see-eest aeglaselt. Kõikidel nendel stiilidel on oma erilised Heat Move’id ning lisaks on võimalik õppida või osta uusi rünnakuid ja liigutusi. Kuna mängus on 2 tegelast, kellel kummalgi on 3 unikaalset stiili, pakub võitlussüsteem mängijale tohutult palju valikuid.
Kaklemine pole aga ainus asi, mida mängus saab teha. Nagu mainitud, on mängu virtuaalsed linnaosad täis erinevaid ajaviitmiskohti ning igaüks nendest on nagu omaette mäng. Need võivad olla lihtsad ja väikesed, nagu karaoke ja tantsimise rütmimäng. On aga ka palju mitmetahulisemaid, näiteks Kiryu kinnisvaraäri või Majima kabareeklubi juhtimine. Kui mängida vaid peamissioone, on mängu kestus ligi 30 tundi. Kui aga proovida kõiki erinevaid ajaviiteid, mida mäng pakub, siis võib kestus vabalt ulatuda 100 tunnini.
Mainimist väärivad ka erinevad kõrvalmissioonid, mida võib avastada linnaosi uurides. Seeria üks suurimaid tõmbenumbreid on selle omapärane mänguline tonaalsus. Kuigi peamissioonid on tõsise sisuga, toimub mängus ka palju arulagedat. Seda arulagedust toovad kõige paremini esile just need kõrvalmissioonid, mis tihti viskavad meie peategelased tohutult jaburatesse olukordadesse. Nendele lisab humoorikust peategelaste tõsine hoiak: nad teavad, et neid on pandud idiootsetesse situatsioonidesse ning lokaliseeritud dialoogid väljendavad seda väga hästi. Lokaliseerimistöö on üldiselt vapustavalt hea, suutes inglise keeles kajastada tegelaste erinevaid dialekte ning nüansse. Lisaks sellele pole lokaliseerimise käigus mitte midagi mängust välja võetud, nii et meie saame kogeda täpselt sama mängu, mida jaapanlased kogesid juba 2 aastat tagasi.
Kuna tegemist on suhteliselt väikese tiimi poolt tehtud mänguga, pole graafika just midagi vapustavalt head. Sellele vaatamata võimaldab PS4 riistvara esimest korda mängida Yakuza mängu 1080p resolutsioonis ning sagedusega 60 kaadrit sekundis. Mängus kasutatud muusika on samuti märkimisväärne, sisaldades palju võimsaid lugusid, mis lisavad võitlustele oluliselt emotsionaalset kaalu.
Yakuza 0 sisaldab veel palju kiiduväärset, näiteks see, kuidas mäng kujutab väga edukalt inflatsiooni või kasutab tegelastel tuntud Jaapani näitlejate nägusid. Kokkuvõttes võib öelda, et Yakuza 0 on seeria parim peatükk, andes meile vapustavalt hea mängu, mida saab soovitada nii fännidele kui ka uutele mängijatele. Kuna augusti lõpus tuli välja Yakuza Kiwami (Yakuza 0 mootoris ümber tehtud versioon esimesest mängust) ning 2018. aasta alguses ka Yakuza 6, on praegu parim aeg selle mänguseeriaga tutvust teha ning sukelduda Yakuza omapärasesse maailma.
Värske ⚡
-
TalTechi IT-tudengid korraldavad Eesti suurima mänguloome võistluse
TalTechi IT-teaduskonna üliõpilaskogu (ITÜK) korraldab 11.-13. oktoobrini haarava mänguarenduse võistluse TalTech GameCamp Lite. Tegemist on …
-
Wytchwood, mäng kolmeteistkümne muinasjutuga
Kuigi Wytchwood on juba peaaegu kolm aastat olemas olnud ja ilmselt minu Steami kontol ka …
-
Teine Tase 495 × Kumb on parem: Ubisoft… või seks?
Räägime saates tihti Ubisofti mängudest, kuid sel on ka põhjus. Nimelt oskavad prantslased teha mänge, …