fbpx

ARVUSTUS: Everspace

Kosmosemängud on viimastel aastatel muutunud üpris populaarseks: EVE Online, Elite Dangerous, isegi Star Citizen ja No Man’s Sky… Mängijad ootavad ja tahavad kosmoses aina rohkem seigelda.

Everspace pakkus seda võimalust suhteliselt kergesti seeditavas vormis küll juba eelmisel aastal, kuid nüüd jõudis ka viimase olulise platvormi, Nintendo Switchini, lisades sellele kauaoodatud kosmosesarmi.

Oma olemuselt on Everspace vabaliikumisega tulistamismäng kolmandas dimensioonis, kus mängija võtab enda peale rolli lennata mööda galaktikat, tappa palgasõdureid, tutvuda uute sõprade ja vaenlastega ning koguda igasugust saaki, et pärast selle abil osta enda laevale uuendusi. Kõlab päris tuttavalt? Sama siin. Tegu nagu oleks FTL-iga, kuid graafiliselt täiesti teisel tasemel. Everspace näeb imeliselt hea välja ja isegi Switchi kaasaskantavas režiimis on teos täiesti nauditav.

Everspace kuulub ühe mu isikliku lemmikžanri rogue-lite alla (sellest videomängude disainistiilist kirjutasin veidi pikemalt enda Dead Cellsi arvustuses). Lühemalt seletades annab rogue-lite inimestele võimaluse „nautida“ korduvat ja korduvat suremist, ilma et see muutuks igavaks või tüütuks: Moonlighter tegi seda väga hästi, Dead Cells veelgi paremini, Strafe… mitte nii väga. Everspace teeb seda samuti üllatavalt edukalt (arvestades kosmosemängude eripärasusi).

Teose eellugu on klišeeline – peategelasel on amneesia ning üks tehisintellekt hakkab teda juhatama ja püüab igatpidi aidata. Mängija lendab emalaevast välja ja tema uueks peaülesandeks on korjata piisavalt raha ja komponente, samal ajal tappes erinevate relvadega vaenlasi, et kuni järgmise hüppeni ellu jääda. Tasemed on Everspace’is esindatud läbi erinevate päikesesüsteemide piirkondade, kuhu kosmoseväravad mängija viivad.

Ära surres jääb kogutud raha alles, et osta järgmiseks lennuks uuendusi: kere vastupidavus, kriitilise löögi tõenäosus, leitava raha hulk (ja palju muudki, nagu rogue-lite’ides kombeks saanud). Selline lähenemine ongi põhiline faktor, mis paneb inimesi tagasi tulema, eriti kui mängitavus on hea ja mõnus. Everspace’is võib laeva kontrollitavus alguses tunduda veider, kuid tulistamine, võimete kasutamine ja maailma avastamine on piisavalt huvitavad, et meelitada mängijaid tagasi tulema, eriti arvestades seda, kui hästi sobivad kokku rogue-lite üllitised ja Nintendo Switch.

Minu jaoks on Switch pigem kaasaskantav konsool ning rogue-lite teosed sobivad oma lühikeste sessioonidega sellele eriti hästi – üks-kaks lendu enne magamaminekut on suurepärane võimalus nautida nii Everspace’i kui ka sobitada end voodisse uinumiseks. Alguses, sõltuvalt oskustest, võib üks lend koos uuenduste analüüsi ja valimisega võtta umbes 5-10 minutit (minul oli 3D-ruumis vabaliikumisega alguses ikka suuri probleeme, mistõttu minu sessiooniaeg oli lühem), kuid hiljem tundub 15-20 minutit ühe lennu jaoks üpris mugav pikkus.

Mängustuudio ROCKFISH teost võib julgelt soovitada kõikidele rogue-lite’i ja vabaliikumisega kosmosemängude fännidele, kuna Everspace teeb kõike, et olla mugavalt nauditav nii arvuti-, teleka- kui ka Nintendo Switchi ekraani taga. Kuigi 3D-ruumis rändamine võib alguses tunduda raske ja arusaamatu, võtab sellega harjumine vaid mõni tund, pärast mida muutub Everspace vägagi mõnusaks.

Everspace’i saab endale soetada teose ametlikust veebipoest arvutile hinnaga 28€. PlayStation 4 ja Xbox One’i peal maksab see 30€ ning Nintendo Switchil 40€. Julgen väita, et mäng on seda raha väärt!