Lahing Steami ja Epic Gamesi poe vahel ikka kestab ning arutelud antud teemal toimuvad pea igal sotsiaalmeedialehel. Twitter on selleks üks populaarseim koht, kuna võimaldab otse arendajate ja suurfirmade juhtidega diskuteerida, olgugi, et veidi piiratud kujul. Epic Gamesi tegevdirektor Tim Sweeney on hiljuti aga säutsunud inimestele paar huvitavat infokildu.
Kõik sai alguse, kui Sweeneylt küsiti, et mis juhtuks, kui Valve otsustaks võtta kasutusse sama kasumiprotsendisüsteemi, mida Epic kasutab. Timi sõnul lõpetaks tema suurfirma sel juhul eksklusiivlitsentside ostmise ja isegi kaalutleks Epicu teosed Steami veebipoes välja lasta. Muidugi siin on veel paar lisanõuet, et ei tekiks monopol, aga üldiselt oleks see Sweeney arvates oluline hetk arvutimängude ajaloos. Selle tulemusena tekiks tõeliselt avatud turg, kus veebipood on kõigest koht, kus mänge osta, ja mitte valitsev platvorm.
If Steam committed to a permanent 88% revenue share for all developers and publishers without major strings attached, Epic would hastily organize a retreat from exclusives (while honoring our partner commitments) and consider putting our own games on Steam.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) April 25, 2019
Seda kõike on väga veider kuulda Tim Sweeney suust. Ta väga siiralt tahab avatud turgu, kuid samal ajal tema suurfirma tagab just vastupidist liigsete eksklusiivide hankimisega. Ju see tuleb sellest, et tegevdirektori sõnul on Steami aegunud kasumiprotsent üks suurimaid murekohti mängutööstuses ning ta plaanib seda parandada, olgugi et vägisi. Kuni Valve midagi ette ei võta, peame lihtsalt taluma Epicu karmivõitu strateegiaid.
Kas Steam vastab kuidagi sellele deklaratsioonile? Peame lootma, sest nii võidavad arendajad JA tarbijad.
Allikas: Eurogamer
Värske ⚡
-
Teine Tase 515 × Kas woke-kultuur on videomängud ära rikkunud?
Sten on lõpuks ometi ära proovinud mängu, mida mõned kutsuvad 2024. aasta kõige halvemaks teoseks. …
-
Teine Tase 514 × Kas GTA 6 võib eestlased mässama panna?
Taas on päevakorda tõusnud GTA 6 küsimus, kuid sel korral käiakse läbi ka kõige mustem …
-
Teine Tase 513 × Videomängudel on natsiprobleem. Kuidas seda lahendada?
Aasta on 2025, ent natsid suudavad ikka ühel või teisel moel uudistesse jõuda. Sama kehtib …