fbpx

Epic Games ja nende virtuaalne mängupood on teema, mis on PC kommuunis aina kuumemaks ja kuumemaks muutunud. Suurfirma äripraktikat on kiidetud ja kritiseeritud erinevates ringkondades, kuid üks läbiv joon on igal diskussioonil – tarbija on jäetud unarusse.

Sel ajal, kui Epic kulutab ressursse, et osta kokku eksklusiivlitsentse (ja nüüd isegi mängustuudioid), on osasid virtuaalpoe uuendusi edasi lükatud. Siiski üritatakse kasutajate pahameelt leevendada paari tähtsa teatega, suurim neist loomulikult uudis, et mitmed eksklusiivid on nüüd ostetavad ka läbi Humble’i veebipoe. Dangerous Driving ja Metro Exodus on seal juba saadaval ning isegi Borderlands 3 on võimalik eeltellida.

https://www.youtube.com/watch?v=d9Gu1PspA3Y

See võib tunduda nagu pisike asi, kuid tegelikult on see Epicu poolt suur samm õiges suunas. Suurfirma äripraktika iroonia seisnes selles, et taheti kaotada Steami monopol (mida tegelikult Valve’i poel pole kunagi olnud), kuid seda tehes loodi iseendale monopol. Fortnite’i loojate poolt omandatud mänge polnud võimalik mujalt osta, mistõttu konkurents puudus, kuid nüüd pakub Humble vähemalt midagigi. Mitmed kasutajad on selle üle õnnelikud, kuna ei usalda Epicu makseteenust, kuid Humble on juba ammusest ajast tarbija poolehoiu võitnud.

Kommuun on suurfirma peale ikka vihane ning isegi kardetakse nende võimekust. Psyonixi ja erinevate eksklusiivlitsentside kokkuostmisel on palju inimesed võrrelnud Epicut mitte kõigest EA-ga, aga ka Disneyga. Stuudiol on tohutult palju raha, piisavalt palju, et turgu juhtida ning tarbija pretensioone ignoreerida. Seega olen tänulik, et nad seda pole teinud. Sel kuul jõuab ka virtuaalpoodi kaua oodatud lisa – pilvesalvestused. Kas siis varsti hakkab lahing Steamiga keskenduma teenustele ja mitte eksklusiividele? Loota võib.

Epic Gamesi uuendusteadete postitustes on alati ära märgitud kuu suurimad edulood. Nende alla kuuluvad enamasti mängumüügid ja see, kui hästi arendajatel läheb. See kõik on hea, aga tarbijal on siinkohal õigus küsida: „Aga mina?“ Tundub õnneks, et stuudio hakkab vaikselt aru saama, et klientide heameelt ei saa tasuta mängudega igavesti ära osta – teenust on vaja arendada, et tarbijaid õnnelikuks teha ning loodetavasti tulevaste kuude uuendused tõestavad seda.

Kuigi olen jätkuvalt pigem Epicu äripraktika vastu, olen tehtud sammude üle uhke. Mida rohkem päris konkurentsi ja alternatiive mängude ostmiseks, seda parem!

Allikas: PC Gamer