fbpx

Oma värskeimas videos palub nüüdseks endine YouTube’i kuningas PewDiePie lõpetada populaarse kampaania „Subscribe To Pewdiepie“, mis aitas tal rohkem kui pool aastat visalt vastu pidada T-seriesi nimelise kanali pingutustele hõivata enim tellitud YouTube kanali tiitel. Nüüdseks tundub, et ka sõda ise on läbi, sest antud uudise kirjutamise hetkel on T-series ees enam kui miljoni jälgijaga.

Oleme mängumaailmas toimuva kõrvalt pingsalt jälginud PewDiePie poolehoiu väljendamiseks loodud kampaaniat ning omaltpoolt saan kirjutada, et rõõm oli näha, kuidas inimesed leidsid ühise väljundi. Jah, nagu ka näiteks Tallinnas toimunud rongkäigu kajastamisel saadeti mu isiklikku postkasti kiri, mis väljendas muret või siis täpsemini nördimust selles, kuidas näiliselt nii ebaoluline asi toob noored tänavale. Kuid kliimaprobleemid või kasvõi siin lähemal olevad poliitilised muutused jätavad paljusid külmaks. Selle väitega vaielda ei saa, kuid antud kultuurilist fenomeni suutsin mina enda jaoks laiendada palju suuremaks, kuni suurkorporatsioonide interneti ülemvõimuni välja. Internet suudab luua ja samas ka hävitada, jäädes ise samas väga abstraktseks ja niiöelda ebamaterjaalseks.

PewDiePiel aga õnnestus luua midagi suuremat, see oli ühtne ülemaailme kogukond, kes väljendas seda, kuidas nad ei soovi, et YouTube’i sisu kanduks üle üksikisiku poolt loodud meediumist korporatiivseks massmeediaks. Tõsi, sellega võitlemine on suurem katsumus kui tuuleveskite vastu astumine, paratamatusega peab leppima. Positiivse ühendamise kõrval leidsid paljud, et tegemist on hea võimalusega tuua suuremat tähelepanu haiglastele sündmustele, millele PewDiePie veidi ka oma viimases videos vihjab. Sarnaselt temale ei soovi me neile sündmustele suuremat tähelepanu tõmmata ning austame otsust.

„Subscribe To Pewdiepie“ kampaania on lõppenud!