fbpx

Käesoleva nädala laupäeval toimuva MängudeÖÖ loengusaali õhtusesse programmi mahuvad paneelarutelu e-spordi ja virtuaalreaalsuse teemadel, Edvin Aedma poolt läbiviidav Shortest Trip To Earth demonstratsioon ja ettekanded kodumaistelt mängu-uurijatelt. Siit leiad kõik olulise info selle kohta, mis  10. novembri õhtul MängudeÖÖ loengusaalis toimuma hakkab!

Kas e-sport on päris sport?
21:30 – 22:30

Virtuaalspordi populaarsuse hüppelise kasvuga on üha enam hakatud rääkima ka e-spordi olemuse üle. Kas tegu on tõsiseltvõetava spordi alaliigiga, mis võiks tulevikus olla esindatud olümpiamängudel? Kui arvutimängud on peavoolu spordiga võrreldes liialt vägivaldsed, siis kas sama ei saaks öelda ka näiteks ragbi, poksi või vehklemise kohta? Milline saab olema professionaalse virtuaalsportlase roll tulevikuühiskonnas võrreldes klassikalisemate spordialade esindajatega? Nendele küsimustele hakkavad paneelarutelus vastuseid otsima Eesti Olümpiakomitee spordidirektor Martti Raju, raadioajakirjanik Taavi Libe, eliit e-sportlane Steven Jents ning MängudeÖÖ peakorraldaja Andri Allas.

Edvin Aedma esitleb: Shortest Trip to Earth
22:30 – 23:15

Stuudio Interactive Fate poolt arendatav rogue-like kosmosemäng Shortest Trip To Earth on üks viimaste aastate tuntumaid Eestis loodud videomänge. Tegu on laialdast rahvusvahelist tunnustust pälvinud teosega, mis mahtus ka väljaande PC Gamer loetelusse möödunud Gamescomi parimatest mängudest.

MängudeÖÖ loengusaalis on võimalik Shortest Trip To Earthiga lähemalt tutvust teha. Edvin Aedma Intercative Fate’ist mängib Shortest Tripi kinolinal, tutvustab mängu erinevaid elemente ja räägib mänguarenduse telgitagustest.

Virtuaalreaalsus – midagi enamat kui kitš?
23:15 – 00:15

MängudeÖÖl arutame, mis toimub virtuaalreaalsuse maastikul Eestis ning maailmas laiemalt. Kas VR-il on tulevikku ja kui on, siis milline võiks see tulevik välja näha?

Paneelarutelus osalevad:

Kaaren Kaer – Skyfront VR, Game Lead
Madis Vasser – Futuruum, kaasasutaja ja põhileiutaja
Rein Zobel – Maru VR Productions, režissöör; „Puhata ja mängida“ saatejuht
Ats Kurvet – ExteriorBox, reaalaja ja VR-rakenduste arendaja

Arutelu juhib Sandra Müür (Skyfront VR, Community Manager)

Mängukontroller: mängudega suhtlemise vahend
00:15 – 01:00
Karl Erik Saks

Karl Erik kutsub külastajaid osalema loengus, kus tulevad arutlusele videomängude kontrollerid, nende ajalugu ja disain. Küsimuse alla seatakse, et mida kujutab endast „interaktsioon“ videomänguga? Kuidas suhtleb inimene arvutiga? Milline on kontrolleri roll selles suhtluses? Millise arengu on läbinud mängude kontrollerid ja nende kontrollimine? Miks on kontrollerid tähtis osa mängudisainist? Teretulnud on publiku enda lood või anekdoodid, mis on seotud mängukontrollerite või nende kasutamisega. Loeng pakub kindlasti huvi nendele, kes on huvitatud mängu uuringutest ja teooriast, mängudisainist ning filosoofilisest arutlusest.

Karl Erik Saks on Tartu Ülikoolis lõpetanud filosoofia, inglise keele ja kirjanduse ning keeleteaduse erialad. 2017. aasta kevadel kaitses Saks magistritööd, milles ta analüüsis interaktsiooni tähtsust videomängu struktuurides ning kuidas seda võib esitada süntaktilise keelesüsteemina, võttes näiteks mängu The Secret of Monkey Island. Varasemalt on Saks MängudeÖÖl pidanud loengu mängude olemusest.

Kuidas õudusmängude ehmatused poevad meile naha alla
01:00 – 01:45
Lauri Kubre

Terminit „jump scare“ seostatakse tihti lihtlabaste ehmatustega, mida suvaliselt kasutatakse, et publikut võpatama panna. Kuigi eelkõige peetakse siinkohal silmas filme, eksisteerivad taolised ehmatused ka videomängudes, kus need on interaktiivsuse tõttu moondunud millekski väga omapäraseks. Kuidas täpsemalt suudavad videomängud „jump scare’id“ banaalsusest geniaalsusesse tõsta?

Lauri Kubre lõpetas 2017. aastal Tallinna Ülikooli kultuuriteaduse eriala. Olles armastanud videomänge juba noorest peale, kirjutas Lauri bakalaureusetöö pealkirjaga „Uurimus õudusžanri troopidest filmides ja videomängudes“. Ta uuris üht oma lemmikžanrit ja seda, kuidas viimane on esindatud kahes erinevas meediumis ning mida videomängud täpselt suudavad oma interaktiivsusega korda saata. Lauri tutvustas oma lõputööd ka 2017. aasta MängudeÖÖl ning loodab seekord rääkida kõigile mänguloojate kavalusest ning soovitada närvekõditavaid õudukaid. Tänavune teema pidi olema tema lõputöö neljas peatükk, aga jäi pooleli. Lauri on seda aga täiendanud, et sügisene MängudeÖÖ ei oleks õudusmänguvaene.